CMS voor B2B-website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste forummers,

Voor iemand die ik ken moet ik eigenlijk een business-to-business website maken. Hierbij moeten klanten kunnen inloggen en vervolgens hun producten kunnen bestellen. Deze worden dan via de eigenaar van de b2b-website weer verstuurd naar een ander bedrijf of winkel, of - in opdracht van de klant - naar de eindgebruiker.

Nu zei die persoon zelf, kan dat met bijvoorbeeld os-commerce? Maar ik denk dat je dan juist meer een B2C-winkel hebt, toch? Gewoon een normale webwinkel.

Zijn er ook pakketten waarmee je dus een B2B-website kunt realiseren, of kan ik het beter helemaal zelf scripten? Hier was die persoon het niet zo mee eens, omdat het veel te lang zou duren dan (ik moet het in november af hebben).

Ik heb zelf ook al wat gezocht, maar ik kon niet erg veel vinden over dit onderwerp en zeker niet qua pakketten.

Thanks in advance!

Groetjes

Als je opdrachtgever het allemaal zo goed weet, dan moet hij het misschien ook gewoon even inrichten met osCommerce. ;)

Of je B2B in osCommerce kwijt kunt is helemaal afhankelijk van wat je gaat verkopen. Verkoop je bijv. losse toetsenborden aan bedrijven dan kan dat prima met osCommerce. Verscheep je containers met medicijnen tussen China en hier dan is het pakket weer minder geschikt.

Ik zit in mijn afstudeerjaar, en ben dus bij een plek terechtgekomen waar ze hangmatten verkopen (jawel! :p).

Maargoed, die willen dus een B2B-shop. Hij zou dus wel graag willen dat het met een pakket in elkaar wordt gezet indien mogelijk, want ik ben zelf ook nog niet zo geheel ervaren dat ik in een fluitje van een cent zo'n systeem in elkaar kan flansen. Dus ik was het wel met hem eens, maar had geen idee van het pakket.

Ze willen dus hangmatten verkopen. Deze bestellingen komen bijv. uit Duitsland of misschien gewoon uit nederland (vaak uit duitsland) en moeten dan ook weer naar iemand uit duitsland door verzonden worden.

Maar ik begrijp dat het dus in te richten valt met osCommerce? Ik heb hier nog vrij weinig mee gewerkt (wel in de back-office, maar niet inrichten of wat dan ook).

Dan ga ik dat eens lokaal eventjes proberen en bekijken. Thanks!

Edit: Behoorlijk wat lopen prutsen voor ik het dan uiteindelijk zonder problemen en errors heb kunnen runnen, maar ik merk nu al wel dat ik er niet echt strak mee ben. Moet eerlijk toegeven ook nog nooit echt met een pakket gewerkt te hebben, en de eerste pagina moet eigenlijk een inlogpagina worden e.d. Ik begrijp er niks van.

Laatst bewerkt:
Om het even in perspectief voor je te plaatsen. De vorm van B2B is dus voor wat betreft de goederenstroom gelijk aan een normale webshop voor consumenten. Het enige verschil zit in mogelijke verlegging van btw en andere spelregels op het gebied van de koopovereenkomst. osCommerce ken ik ook niet van buiten, maar bijv. zenCart kan hier gewoon mee omgaan. Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat osCommerce het kan. Wordt alleen een kwestie van uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan