CoD2 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spenderman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Ik heb op m'n home computer een CoD2 server draaien (call of duty2).
Alles doet het perfect en er kunnen ongeveer 8 man in anders wordt de ping te hoog. Nu is mijn vraag of alles aan je internet snelheid ligt hoe goed je server draait of ligt het ook voor een groot deel aan de specs van mijn computer? En nog iets aparts hoe gaat nou precies zo'n servercast dan in zijn werk? :eek:

Alvast bedankt, :)

Wat voor internetabbo heb je en wat voor computer??

Ik heb adsl planet standard maar dit heeft niet veel met mijn vraag te maken

Jawel, dat heeft wel met je vraag te maken. Je hebt een behoorlijk snelle internetverbinding nodig om een beetje een server te kunnen draaien. Zoals je zelf al zegt gaat met meer dan 8 man je ping al omhoog, dat ligt vooral aan je internetverbinding.

ten eerste is het al redelijk knap dat je met adsl 512 upload!
met 8 man kan spelen.

een server heeft een andere verbinding die heeft vaak een upload van 8Mb of hoger.
nu weet ik niet of cod2 ook veel vraagt op beeld maar voor een redelijke server heb je wel wat nodig.
en dat is geen thuis pc.

Ik draai al jaren en CoD server.
Met CoD II kun je 10 slots hebben op een 512 bps upload lijn.
In nood 12 slots maar dat is eigelijk te krap.
Natuurlijk heeft het iets met je server specs te maken maar die zijn niet vrij gegeven door infinitie ward.
Wat mij opviel is dat je met UO niet met meer dan tien op een server kon zitten met 750Mhz athlon pc.
Je kreeg dan als je met z'n allen in een tank zat erg last van lag.
Ik gebruik nu een Sempron 2800 en die redt het dus prima met 10 tot 12 slots op CoD II.
Houdt wel ongeveer 512mb ram aan, dit heeft het spel wel nodig dacht ik.
Het is een beetje uitproberen om juiste balans te vinden.

Je zou ook de smoke granades uit kunnen zetten, dat scheelt ook alweer vaak wat lag.
Het is tenslotte allemaal rekenkracht wat de server moet verwerken.
Met CoD II kun je overigens een vrij hoge ping tolerenen in vergelijking met de vorige versies.
Maar het moet niet boven de 120-140 uikomen want dan wordt het wel heel krap.

O ja, servercast?
Nooit van gehoord, wat is dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan