Cod2 server!

Status
Niet open voor verdere reacties.

We@sele

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Hallo,
Ik ben nieuw hier!

IK probeer een cod2 server te maken maar het wil maar niet lukken! wie kan me helpen??

Wat ik heb gedaan:

www.portforward.com heb ik mijn ip adres vastegesteld
eenmaal ingelogd op mijn modem heb ik er 3 toegeveogd bij de napt opties! (poorten: 20500, 20510, 28960) met als inside ip adress 192.168.1.100 (via cmd) allemaal als UDP!
Ik DOe denkik hier iets fout maar ik vertel verder!

Eenmaal met het instellen van Dedicated bestand gaat alles goed en heb alles ingevuld en het bestand in de main map van cod2 gezet!I
Ik voeg een regel toe aan de snelkoppeling van cod2 op mijn bureaublad namelijk: C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\CoD2MP_s.exe" + set dedicated 2 + set rcon_password ******* + exec server.cfg

ik start cod2 mp Ik krijg een console te zien! Ik start rcon op krijg direct verbinding met mijn server! ik kwam er zelf wel in en mijn mede-netwerkgebruikers kunnen er in met mijn ip die ik van CMD heb (ipconfig via cmd) Ik ga kameraden mijn ip maar konden niet connecten ook niet als ik hun de ip gaf van www.myip.nl! ik ga ze uiteraard de poort 28960 derbij mee! dus het werd 192.168.1.100:28960 of 62.131.101.5:28960 (die laatste van mijn ip.nl!

WAT DOE IK NOU FOUT!!! WAAROM KAN NIEMAND MIJ CONNECTEN??? ik ZIT AL 3 WEKEN HIEROVERIN EN BEN ER DAG EN NACHT MEE BEZIG MAAR KRIJG HET NIET VOOR MEKAAR!!! WiE KAN ME HELPEN ALSJEBLIEFT! :( :( :( :( :( :( :(

Foto's onderaan!

GROET We@sele

http://www.megaupload.com/?d=UPE66FN2
http://www.megaupload.com/?d=URG0OFWY

Hallo.
Zo te lezen functioneert je server goed, dus daar zal het dus niet aan liggen.
ik kwam er zelf wel in en mijn mede-netwerkgebruikers kunnen er in met mijn ip die ik van CMD heb (ipconfig via cmd)
Hier ben je ook goed bezig daar mankeert ook niets aan.
Wat mij wel opvalt in de screenshots van je is de DNS instelling, die staat op 10.0.0.138 en dat is een andere range dan de rest van je netwerk.
De rest is namelijk 192.168.1.x
Als ik jou was zou ik dat eerst eens in orde maken, veel problemen komen hieruit voort
Dus, óf alle pc op je netwerk krijgen de range 10.0.0.x
Of je modem/router verander je in de range van 192.168.1.x

Ik denk dat je dan al een heel eind komt. :)

Ps, waaruit bestaat je netwerk?
10.0.0.138 is van de thomsom neen ik aan, maar wat is dan je gateway (192.168.1.1)?
En nog een puntje, je hoeft alleen poort 28960 TCP/UDP te forwarden, dat is voldoende voor CoD/II/UO

Hmm

Heey bedankt voor je post hier kan ik cker wat mee:):):)
Maar wat me opvalt dan:

Als ik cmd uitvoer en dan ipconfig /all... staat er bij mij Bij Dns server 10.0.0.138 en bij DHCP 192.168.1.1 Welke moet ik gebruiken voor het instellen van de Dn server?? Ik neem aan waar dns server voor staat en dat had ik ook gedaan maar volgens mij zei jij dat dat niet goed was??

Help me aahhhh...

Ps, waaruit bestaat je netwerk?
10.0.0.138 is van de thomsom neen ik aan, maar wat is dan je gateway (192.168.1.1)?
Vandaar deze vraag naar jou toe, heb je nog een router of iets dergelijks na de modem.
Kortom, hoe ziet je netwerk eruit (types en merken)?

types netwerk

heey Frisian:)

Ik heb een thomson modem een 510! ik heb ook nog een router.
Standaard gateway is: 192.168.1.1
Dns server is: 10.0.0.138

Sorry ik ben hier heel slecht in.. u hoeft niet persee te reageren als u dat wilt maar alle hulp is gewenst:)

Nou, zolang ik nog suggesties heb blijf ik gewoon reageren hoor. :D
Ik heb een thomson modem een 510! ik heb ook nog een router.
In dat geval lijkt mij het gemakkelijkste om het ip-adres van thomson te veranderen in bijvoorbeeld 192.168.1.10
Probeer dat eens. :)

Hmm2

Heey frisian

Waar moet ik dat doen??:o :o moet ik danin de browser 10.0.0.138 intypen tenminste dat neem ik aan maar waar moet ik dan kijken?:o

Dit is wat ik heb

Ik kan nu zelf wel in mijn eigen server:) en mijn medenetwerk gebruikers ook:) maar kameraden niet... Zou je even naar me instellingen willen kijken??:o Doe ik iets fout..?

Als er fouten zijn kunt dan even met pijltjes aangeven wat ik fout doe en hoe ik dat moet verbeteren.....als het niet teveel moeite is:O:O:O HEEL ERG BEDANKT ALVAST!:o :)

http://www.megaupload.com/?d=VGWF3H31

Je dns server staat nog op 10.0.0.138 en dat zal waarschijnlijk je thompson zijn.
Probeer die eens ander andres te geven door je eigen pc in dezelfde range te brengen als de thompson 10.0.0.x (dat is in het rechter venster van je plaatje onder ip-adres)
Nu kun je doormiddel van 10.0.0.138 in internet explorer in te typen in je modem komen als het goed is.
Koppel desnoods de router tijdelijk af en zet pc direct aan pc.
Verander in het hoofdscherm (meestal, heb geen ervaring met thomson) het ip-adres zoals aangegeven.
Verander dan je ip-adres van je pc weer terug zoals hiervoor beschreven.
Nu zit alles onder dezelfde range als het goed is.

hmm

Heey Frisian

Ik snap niet precies wat je probeert te zeggen... Ik weet dat het aan mij ligt maar aan alleen tekst heb ik niet genoeg en vooral met dit onderwerp niet...Sorry... maar zou je misschien wat screenshots kunnen maken of met plaatjes werken met tekst derbij... het zou me veel verder helpen maar ikg a het tog proberen! ik hoor wel van u als u dit niet wilt of er geen tijd voor hebt... dan begrijp ik het... Ik snap dat je het een noob niet graag vaak uitlegt...

Groet Wessel

Oei dat is misschien wel heel erg veel gevraagt.
Heb je hier iets aan?
Onder aan die link staan ook nog interessante linken naar sites, neem dat ook eens door.

Nee, dat is niet wat ik bedoel.
Je kunt dus in de modem komen, ik heb geprobeert om de handleiding te dowloaden maar daar wordt alleen maar gesproken over een wizard.
Staat er onder het tablad "Configuration" niet een veld waar je het ip-adres van de modem zelf kunt veranderen?
Dat is wat ik bedoel namelijk.
Maak daar eens 192.168.1.10 van als het lukt.

Laatst bewerkt:
Ja, probeer dat eens en check dan met ipconfig eens of de modem ook dat adres gekregen heeft. :thumb:

Dit is wat ik krijg bij ipconfig / all

HOe kan ik checken of die het bij het modem ook aangeeft??:o :o
Dan zou dat ip-adres nu zichtbaar moeten zijn en dat is niet het geval zo te zien.
DNS stond eerst op 10.0.0.138 en nu op 195.121.34 dus volgens mij is er niets veranderd.
Je had er ook nog een router tussen toch, koppel deze tijdelijk eens af dan zit die je niet meer in de weg in ieder geval.
Ja, en wat betreft het veranderen van ip-adres zou je toch in de handleiding moeten zijn, waarschijnlijk op de installatie cd want op internet staat dit onderwerp niet, ik zou zeggen spit die even door.
Als je je modem adres hebt veranderd is dat makkelijk te merken want dan moet je dat nieuwe adres gebruiken in internet exporer om ermee te kunnen connecten.
Mocht het allemaal niet lukken zou je de router en je pc in de range van 10.0.0.x kunnen brengen, dat is wat meer werk maar is ook een mogelijkheid.

Nog een tip, gooi die wallhack weg, da's not done op online game gebied, als je op een PunkBuster server zit wordt je onheroeppelijk gekicked en heb je meteen een hardware ban te pakken + kans dat je een zooitje spyware troep mee installeerd, en ik vraag mij af of je zo een spel wilt "winnen".

Heey,,
Ik had ff naar planet gebeld over het wijzigen van ip adres van modem

het is niet mogelijk zei de medewerker..
Het adres waarmee ik connect om in mijn modem te komen (10.0.0.138) is ook mijn dns!! Hoort dat?

Heey,,
Het adres waarmee ik connect om in mijn modem te komen (10.0.0.138) is ook mijn dns!! Hoort dat?
Dat is bij mij wel het geval dus zal dat wel kloppen dan. (ik heb een heel ander modem).
In dat geval zou ik de rest van het netwerk gewoon naar de 10.0.0.x range brengen.

Even een berichtje tussendoor,

Dit zal waarschijnlijk niet gaan werken omdat je 2 routers/modems achterelkaar hebt.Je router of je modem een ip geven in dezelfde range gaat onherroepelijk problemen opleveren.
Tenminste... Het is mij nog nooit gelukt om zoiets werkend te krijgen.

Wat je zou kunnen proberen is:

Zet in je modem de poorten open naar je router en in je router dan weer de poorten naar je computer.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan