Hallo
,
Ik heb 2 probleempjes met Visual Basic..
1.
Ik wil een If ... Then statement maken, zoals dit
If Voornaam.Text = een nummer Then ...
Maar ik weet de code niet voor 'is een nummer' of 'is geen text' (als dat überhaupt bestaat..)
Als iemand me hiermee kan helpen ben ik diegene zeer dankbaar
2.
Wanneer ik mijn programma start selecteert/klikt mijn muis/cursor automatisch (op) de eerste textbox, Voornaam.text
Nu heb ik het zo gemaakt dat er standaart 'Voornaam' in die textbox staat, en dat die text verdwijnt wanneer je erop klikt zodat je kunt typen.
Die code ziet er zo uit:
Dus omdat mijn muis automatisch de textbox Voornaam.text selecteert wanneer ik mijn programma start zie je de tekst "Voornaam" die er standaart in staat dus niet, maar is de textbox gewoon leeg.
In de textbox ernaast waar "Achternaam" in staat zie je dus wel "Achternaam". En het is een beetje raar om een lege textbox te zien, en dan eentje ernaast met "Achternaam" erin.
Is er een manier om te voorkomen dat mijn muis automatisch een textbox selecteert?
Dat waren de vragen
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, bij voorbaad dank
~Chris

Ik heb 2 probleempjes met Visual Basic..
1.
Ik wil een If ... Then statement maken, zoals dit
If Voornaam.Text = een nummer Then ...
Maar ik weet de code niet voor 'is een nummer' of 'is geen text' (als dat überhaupt bestaat..)
Als iemand me hiermee kan helpen ben ik diegene zeer dankbaar

2.
Wanneer ik mijn programma start selecteert/klikt mijn muis/cursor automatisch (op) de eerste textbox, Voornaam.text
Nu heb ik het zo gemaakt dat er standaart 'Voornaam' in die textbox staat, en dat die text verdwijnt wanneer je erop klikt zodat je kunt typen.
Die code ziet er zo uit:
Code:
Private Sub Voornaam_GotFocus(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Voornaam.GotFocus
If Voornaam.Text = "Voornaam" Then
Voornaam.Text = ""
End If
End Sub
Dus omdat mijn muis automatisch de textbox Voornaam.text selecteert wanneer ik mijn programma start zie je de tekst "Voornaam" die er standaart in staat dus niet, maar is de textbox gewoon leeg.
In de textbox ernaast waar "Achternaam" in staat zie je dus wel "Achternaam". En het is een beetje raar om een lege textbox te zien, en dan eentje ernaast met "Achternaam" erin.
Is er een manier om te voorkomen dat mijn muis automatisch een textbox selecteert?
Dat waren de vragen

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, bij voorbaad dank

~Chris