Code voor Text Editor gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zal erg lastig zijn (naar mijn mening), als je het aandurft zou ik hier even kijken :P

http://www.howtogeek.com/howto/prog...ine-arguments-in-a-windows-forms-application/

Je zal windows moeten instellen om het txt bestandje met jou programma te openen, een parameter meegeven van het huidige pad naar het txt bestand, en het programma dat het txt bestandje zal openen de argumenten uit laten lezen.

Of, je kan het zo proberen, zie deze video:

BxB2R.gif

Code in C#:

PHP:
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
            foreach (string s in Environment.GetCommandLineArgs()) if (s.EndsWith(".txt")) richTextBox1.Text = System.IO.File.ReadAllText(s);
        }

''public Form1()'' zou dan de Form_Load zijn in VB.NET.
Ik gebruik Visual Basic.

@ gast0685
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om te quoten. Alle onnodige quotes derhalve verwijderd.

@ CaptainBri
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om te quoten. Onnodige quotes derhalve verwijderd.

Zie punt 3 van je eigen eerste vraag. Met een klein beetje aanpassen is dit EXACT wat je zoekt.
Wanneer de gebruiker dan dubbel op het bestand klikt, zal het geopend worden met je eigen programma.

Tot zo ver help ik je, verder zal je het wat mij betreft zelf moeten doen, of wachten op iemand anders die je kan helpen.

Ik doe m'n uiterste best om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen en te helpen, maar je schijnt het maar niet te begrijpen en komt verder niet met een duidelijke uitleg van wát je nou precies wilt en wat het probleem nou eigenlijk is..

Ik wil dus dat als iemand een document op zijn bureaublad heeft opgeslagen dat dat dan wordt ingelezen in de tekstverwerker en iedere keer lukt het niet.
Ik gebruik trouwens nu ook VS 2010!

Het inlezen werkt nu eindelijk ook!
Dit is de code geworden die perfect werkt.
Code:
For Each s As String In Environment.GetCommandLineArgs()
            If s.EndsWith(".mtepf") Then RichTextBox1.Text = System.IO.File.ReadAllText(s)
            Dim Pad As String = s.ToString
            Dim Bestandsnaam As String = System.IO.Path.GetFileName(Pad)
            Me.Text = Bestandsnaam.ToString & " - Maisjul Text Editor Pro"
            SavedFileAddress = s.ToString
        Next
        ToolStripStatusLabel1.Text = "Lines: " & RichTextBox1.Lines.Length
        ToolStripStatusLabel2.Text = "Characters: " & RichTextBox1.Text.Length

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan