com1 werkt niet in combinatie met diverse programma's zoals smartcard writer en etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2003
Ik heb twee programma's die onder xp werken met de com1 poort. De een is een smartcardlezer waarmee ik de km-registratie van mijn auto uitlees en upload naar de internet site en de andere is programma (ic-prog) die een programeerapparaat voor een pic16F84-ic aanstuurd.
De smartcard-reader geeft "runtime-error 91 objectvariable or With block variable not set." Het programma ic-prog geeft de melding: "Privileged instruction". De leverancier van de software zeggen dat het ligt aan Windows XP. Inderdaad hebben beide programma wel op mijn computer gewerkt. De storing is opgetreden nadat ik de software voor mijn Palm tungsten had geinstalleerd.
Weet iemand een minder ingrijpende maatregel dan windows opnieuw installeren?

m.vr.gr.
Alex aan de Stegge

Heeft de programmatuur van de Palm de toegang tot com1 "geclaimd"? Het kan voorkomen dat programmatuur van handhelds continue de compoorten langs gaan om te zien of er verbinding mogelijk is. Daardoor wordt vaak andere programma's de toegang via die bewuste poort geweigerd of heel moeilijk gemaakt. Wellicht dat de instellingen van de software van Palm beter ingeregeld moet worden?

tja, ik heb het geprobeerd. Echter er valt niets aan te wijzigen. Com1 blijft ingesteld. Echter als ik de palmsoftware niet draai, dan komt het probleem nog voor, dus ik vraag me af of dit wel de oorzaak is.

m.vr.gr.
Alex

schakel in msconfig (start>> uitvoeren>> msconfig>>tabblad opstarten, palmprogramma uitvinken) het programma van de Palm eens uit, zodat het niet automatisch opgestart wordt. Het kan zijn dat de poort automatisch bij opstarten al wordt "geclaimd" om verbinding met de handheld mogelijk te maken. Ook al draai je het programma zelf niet. Vandaar mijn advies om het programma niet automatisch te laten opstarten.
Staat er rechts op de statusbalk (onderste balk) een tekentje of icoontje dat aangeeft dat com1 bezet is?

Bedankt voor je advies. Ik heb deze opgevolgd. Echter e.e.a. heeft geen effect. Ook brand er rechts onder geen icoontje. Ik vermoed eerder dat er een of ander windowsbestand die betrokken is bij de besturing van com1 er niet is. Echter, ik heb ook naar het stuurprogramma gekeken en die zegt dat com1 goed werkt. Het blijft voor mij een raadsel.

m.vr.gr.
Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan