combaliteit met kleuren van oud programma (voor win 98) werkt niet op xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo.

ik heb een oud programma gevonden van davi-tuin (ik dacht voor win 98 zo niet win 95)

het programma geeft de kleur niet goed weer. verder werkt het spel goed.
combaliteit veranderd naar bv 98 >> programma start niet op, en wordt afgesloten!
even eens voor scherm resolutie combaliteit en 256 kleuren instellingen op het icoon (rechtse muis) werkt niet. het programma start niet.

zoals met instellingen hieronder vernoemd start het programma wel goed op. de kleur ziet er goed uit, na paar seconden vervalt de kleur, maar draait het programma verder wel goed. alleen de kleur niet.

mijn instellingen nu:

windows xp home edition
pentium 4 3.00ghz 768mb
asus p4s800d-x moederbord (geupdated!)
nvidia geforce mx 440 32 bits video kaart (geupdated!)
direct x 9.0 (max 9.0 ??? 10 niet mogelijk?)
service pack 3 xp

zelf denk ik een direct x 10 maar weet niet goed waar welke versie te instaleren. maar wie weet een oplossing of denken aan iets anders te proberen : ???

in win xp vond ik dit in de help:

Het tabblad Compatibiliteit is alleen beschikbaar voor programma's of spellen op de vaste schijf van de computer. Het is niet beschikbaar als het programma is opgeslagen op een diskette, cd-rom of netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo djeric,

Ik denk dat je gelijk heb en zit hem dat in de DirectX versie.
Alleen zal het programma davi-tuin toen het uitgebracht werd voor een oudere versie van DirectX geschikt zijn gemaakt dan de wat nieuwere versie die nu op je pc staat.

Een installatie van een DirectX is niet meer te verwijderen.
(Al zijn er soms nog wel eens speciale programma's te vinden die niet van microsoft zijn en die sommige versies kunnen verwijderen.)

Normaal gesproken met een nieuwe versie van DirectX ook compatibel zijn met de oudere versies.
Alleen merk zelf altijd dat de versie die standaard op de pc staat vaak niet volledig is en daarom werk ik de DirectX altijd bij met de web-installer zodat ik alle componenten van de DirectX heb.

Meschien helpt het als je deze DirectX End-User Runtime Web Installer voor XP gebruikt.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan