Combi vraag Win98 en Office 97 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Mijn vrouw zit nu in het buitenland voor haar werk. Ze heeft een laptop mee van haar werk.
Op de laptop staat W98 met een deel van Office 97. Omdat er geen Access erop staat kan ze niet optimaal werken. Ik heb met iemand de CD van Office heen gestuurd. Nu komt het:
Ze kan deze niet gebruiken. Na het invullen van gegevens wil Office installeren maar ze krijgt een foutmelding over een ongeldige bewerking. Volgens een collega de oorzaak ligt bij de door de firma ingebrachte instellingen. Misschien (dacht ik) dat het aanwezige McAfee virus scanner de installatie niet toe laat. McAfee kan ook niet uitgeschakeld worden omdat met een passwoord is beveiligd.
Hoe krijgt men toch Access op die laptop? Zou dat lukken als je met veilige modus start?
Kan iemand een duidelijke uitleg/antwoord geven?
Volgens mijn vrouw gebeurd vaak dat men het bedrijf Pc’s beveiligt omdat ze bang zijn dat je illegale programma’s erop doet (of virussen). Maar ze moet Access gebruiken!!!
Alvast bedankt voor mogelijke tips
Groetjes
Falco
 
Ik neem aan dat er meer staat dan "Ongeldige bewerking", oftewel weet je misschien de volledige foutmelding?
 
Weet ik zo niet. Mijn vrouw heeft me net gebeld. Ze kan overdag opnieuw proberen en dan misschien de exacte foutmelding opschrijven. Dus dat kan pas morgen, overdag.
Het was iets in het trend van:...heeft een ongeldige bewerking veroorzaakt in...en word nu afgesloten.
Kan het niet zo zijn dat McAfee het setup, dus '.exe' niet doorlaat?
Is het niet mogelijk om Office te instal. van de CD in veilige modus ? Werkt dat niet?
grtz
falco
 
Het lijk mij niet dat Mcafee de boosdoener is. Ik vind wel iets bij MS, maar of je er wat mee kan. Je kan vast even kijken hier. Ik weet dus niet of dit wel het juiste is. Anders wachten we morgen wel de complete foutmelding af.
 
TOPPIE Huijb !!!
Ik mail de link direct door naar mijn vrouw. Als dit niet is dan meld ik morgen direct de exacte foutmelding.

Bedankt
Falco

ik kan nog steds geen smiles gebruiken, vreemd..
 
Mijn vrouw kon (waarom, weet ik niet) niet op de pagina komen.
Ik heb nu de exacte tekst van de foutmelding:

ACMSETUP caused an invalid page fault in module MSSETUP.DLL at 0167:10015118

falco
 
Ik kan er niets over vinden. Het enige wat ik vind is dit maar dat betreft Office95.ACC95: "Invalid Page Fault in MSSETUP.DLL" Error Message

Even twee vraagjes;
1. Kan het niet zo zijn dat de Office versie die zij nu op de laptop heet staan 95 is, en dat jij versie 97 heeft meegegeven?

2. En de Office die zij nu op de laptop heeft staan komt die ook van die cd af die jij hebt meegegeven?
 
De Office wat erop staat is door het bedrijf erop gezet. Mijn vrouw heeft mij het volgende info doorgegeven:
Version 1.0
Pro SR-1
Version 8.0
Platform = X86
Service Pckname = Vanilla

Ik heb de Office 97 Pro edition meegegeven.

Zij heeft ook bij zich onze origineele Office 2000 Pro. Zou het niet mogelijk zijn om dat eroverheen te gooien? Gaan dan bestanden verloren??
falco
 
Bestanden zullen niet verloren gaan denk ik. Maar ik denk dat dat ook niet lukt, in ieder geval niet alleen Access. Ze kan proberen inderdaad om die Office2000 er op te zetten.
 
Ik bedoel niet alleen Access maar gewoon 2000 overheen.
Normaal Office 2000 werkt goed met Win98.

Alleen moet het niet zo zijn dat reeds bestaande bestanden in Word, Excel verdwijnen.
Als dat kan dan laat ik haar dat doen.
 
Dat is ook de reden waarom ze Access niet kan installeren, omdat die Office door de werkgever erop gezet is, en nu wil ze Access erop zetten met een CD van jezelf.
Volgens mij verdwijnen die bestanden niet hoor, ik vraag mij alleen af of er 2 versies van Office op een computer kunnen. Kan ze een backup maken van die bestanden.
 
Ze probeerde niet alleen Access op te zetten maar gewoon setup runnen dus complete Office 97 eroverheen.
Is dat niet zo dat Office 2000 als een soort update kan gezien worden?
Stel dat je een PC hebt met Office 97 dan hoef je toch deze niet eerst te verwijderen.
 
Ik denk dat ze dezelfde foutmelding krijgt, maar niet geschoten is altijd mis.
Hoe lang blijft ze eigenlijk in het buitenland, m.a.w. je zou een 30 dgn. trial versie hier kunnen downloaden, of is dat geen optie.
 
Ze blijft nog een tijdje. Over 2 weken komt ze even maar dat is puur weekend bezoek dus dan is niemand bij het bedrijf. Nu krijgt ze wat achterstand met haar werk.
Ik heb dat link doorgemaild maar volgens mij is dat trial voor XP.
Ik denk dat ik gewoon op goed geluk maar zeg om de 2000 eroverheen te gooien. Als dat lukt (of niet) dan meld ik dat morgen.
 
Ja graag, ben wel benieuwd.
 
Ik ben net gebeld, het ging dus mis! Bij het voltooien van de installatie Office 2000 kwam een foutmelding en het was over.
En nu de nieuwe problemen: de oude Office werkt niet meer goed.
Bestaat de mogelijkheid bij W98 om de register terug te zetten, dus de boel herstellen?
Panic!!!!
 
Probeer eens Office te herstellen. Configuratiescherm > Software.
 
Vreemd, in het config. scherm staat geen icoon/lijst van software???
Als ze dan (een eigen idee) met Start/run: scanreg/fix intoetst dan krijg men de melding: can not find scanreg

En nu?????
 
Het moet zijn scanreg /fix (letop spatie tussen scanreg en slash fix). Ze kan dacht ik ook nog proberen om
scanreg /restore te doen. Daar kan je genoeg over vinden hier op het forum. Trouwens het moet niet via start uitvoeren maar in dos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan