Combi vraag Win98 en Office 97 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat haar eens zoeken naar appwizz.cpl Dit is het configuratiebestand voor software.
Weet je trouwens zeker dat op deze pc geen NT (o.i.d.) staat met een Win98 platform erin. Want als dat zo is kan de systeembeheerder het geheel behoorlijk dicht timmeren.

P.S. Je kan appwiz.cpl ook vanaf diskette (of zoiets) starten.

Net gebeld: staat geen appwiz.cpl erop.
Dat met scanreg (spatie) /fix is gelukt maar nu
Staat vrij veel daar volgens mijn vrouw. o.a:
Backup: backup the registry system config files.
Restore: choose a backup to restore
Fix: repair the registry

En wat nog ervoor staat met o.a. Options, Display usage..?

Wat nu?

falco

Met het bestand appwiz.cpl kan je dus gewoon in het configuratie menu 'software' komen.
Als je een pc hebt die ook draait op 98 kan je het doormailen, kan je vrouw het gewoon gebruiken.

Dat is nou het ‘****’. Mijn vrouw die werkt daar overdag op een kantoor. Nu heeft ze de laptop op de hotelkamer. Daar is geen Internet. En wat ik als ‘****’ noemde: door deze toestanden doet Outlook het niet dus ik kan haar morgen ochtend ook niet mailen.
Als ze dat met MS-DOS modus doet dan krijg ze op een gegeven moment C:\Windows
Wat moet men dan intypen? Met enter krijg je: bad comand.
Het punt is in feite dat door het proberen om Office 2000 over Office 97 te gooien, doet Office het nu niet meer.

En wat nu?

p.s. ik draai niet op W98 maar heb hier de CD-ROM. Met verkener kan ik het bestand op de CD niet vinden?

Laatst bewerkt:
Falco,

Even wat uitleg en naar ik hoop wat helderheid:

- Die foutmelding die je aan het begin noemde (ACMSETUP, etc.) heeft waarschijnlijk te maken met een vuile of beschadigde CD:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q141799
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q141556

- Je kan verschillende versies van Office wel naast elkaar installeren, maar dat wordt afgeraden door Microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q218861

- Als Office 2000 over Office 97 heen is geïnstalleerd, zal scanreg blah blah ook niet meer helpen.

- Waarom werkt Office nu niet goed meer? Je kan vanaf de Office-CD een repair uitvoeren, door opnieuw setup te draaien en dan krijg je een keuzemenu, waaronder "Office repareren".

Groetjes,
Bennie

God zij dank! zit ik nog achter de PC. Nog even dan, ik ben bek af.
Heb de uitleg gelezen duidelijk.
Wat betreft verschilende versies van Office dan is het mooi "****".

Ik weet niet waarom de Office niet meer werkt. Mijn vrouw was flauw van en moe. Ook de accu was bijna leeg (van de lapt).

Met welke CD moet ze het repair uitvoeren? Met die van 97 of die van 2000?

Volgens de 1 artikel Microsoft is zij mooi de...Is nu alles weg uit haar Outlook? Zouden ook andere bestanden weg zijn?
Als ze thuis komt dan scheer ze me kaal omdat ik zei: gooi maar 2000 eroverheen. ****.
grtz
falco

Na wat geklooi werkt de boel nu. Nu zit ook Access, van Office 2000 erop. Gelukkig doet het weer.
Ik ga dit niet weer doen = van afstand, telefonisch.

Het is dus linke soep om Office 2000 over Office 97 te gooien. Weer wat geleerd.

Bedankt voor de hulp
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan