Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ik heb het juiste bestand geüpload in post #19.
Vero, mogen er in 1 setje van 6 getallen ook dubbele zitten?
of moet dat uitgestoten worden?
en mogen meerdere setjes van 6 getallen het zelfde zijn?
With Sheets("Sheet2")
.Cells(1).CurrentRegion.ClearContents
.Range("A1").Resize(N, ZoekDiepte) = Br
End With
na een paar testen:maar op meer dan 9.3 miljoen combinaties zal dat normaal gesproken bij 3000 combinaties niet vaak
Code:With Sheets("Sheet2") .Cells(1).CurrentRegion.ClearContents .Range("A1").Resize(N, ZoekDiepte) = Br End With
na een paar testen:
test1 1 dubbele
test2 0 dubbele
test3 0 dubbele
test4 3 dubbele
en met 30000 combinaties is het me nog niet gelukt om alleen unieke setjes te verkrijgen.
meestal tussen de 15 en de 60 dubbelen
Sheets("Sheet2").Range("A1").Resize(N, ZoekDiepte) = Br
Code:Sheets("Sheet2").Range("A1").Resize(N, ZoekDiepte) = Br
Bovenstaande regel vervangen door wat ik eerder gepost heb.
gefixt....kan dit met telkens te beginnen van een leeg werkblad 2 ?
gefixt.
De routine genereert geen dubbele getallen per rijtje van 6. Het zijn wat je noemt combinaties zonder teruglegging.
De kans dat meermaals dezelfde combinatie van 6 getallen wordt gemaakt is tot 10.000 rijen verwaarloosbaar.
terwijl de kans hierop ongeveer 99,52 % is.De kans dat meermaals dezelfde combinatie van 6 getallen wordt gemaakt is tot 10.000 rijen verwaarloosbaar.
wat een schoonheid :thumb:{=1-PRODUCT(1-RIJ(1:10000)/COMBINATIES(46;6))}
Het dient zoals gezegd voor een proces (rechtbank) en het zou handig zijn, dat de rechter
zelf een combinatie ingeeft in de 7 vakjes op werkblad 1 en hij/zij dan kan zien wat het resultaat
is van zijn eigen in gave.
Zodat hij/zij zelf kan zien dat er geen bedrog is gepleegd.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.