• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinaties berekening

• Onderwerp starter Onderwerp starter iamm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste
Ik ben hier nieuw en zie wel redelijk interessante zaken op het forum. Ik ben namelijk op zoek hoe je of in Excel of via Visual basic het volgende kan doen: het aantal mogelijke combinaties van 3, 4, 5, of 6 letters of cijfers uit 15 letters of cijfers kan
visualiseren. Dus kies bijvoorbeeld 6 cijfers uit een reeks van 20, en maak hiermee alle mogelijke combinaties. Kan mij iemand hiermee op weg helpen ben wel niet vertrouwd met visual basic;
Dank U

Kijk eens naar het bestandje in post 23.

Het is echter niet gebruikelijk een onderwerp van een ander te "kapen".
Het wordt op rijs gesteld zelf een nieuwe vraag te openen.
Vaak gebeurt het dan ook dat een moderator de vraag dan echt op slot zet om verder gebruik ervan te stoppen.

combinaties

Thoralf
Heb ik gezien, ja, maar messchien moet ik mijn vraag anders formuleren want de combinatie aaaaa in één cel is niet waar ik naar op zoek ben, dus in het geval van getallen in een reeks van 5 zou dit moeten beginnen met 12345 en als het mogelijk is ieder getal appart in een cel

hget bestandje laat toe dat je zelf een reeks tekens opgeeft, dus de cijfers 1, 2, 3, 4 en 5 is ook mogelijk.
Daarna kun je toch eenvoudig de gegenereerde tekst met de functies LINKS, RECHTS en DEEL splitsen?

U mag dan al een expert zijn maar heb nog nooit met uw voorgestelde functies gewerkt. Ben eens gaan kijken bij help maar het lijkt mij eerder chinees voor mij, kunt u mij op weg helpen. Het prog. werkt tot 5 combinaties wat als ik er 6 nodig heb, die formule zal dan enigzins aangepast moeten worden denk ik maar hoe begin je daar aan ?
Messchien lijk ik voor u wel een dummie maar moest het anders zijn dan zou ik nu niet op dit forum zitten.

beste Thoralf

bedank voor de hulp bij het oplossen van mijn probleem bij het zoeken en uitschrijven van combinaties.

@DGI Volgende keer een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan om in iemand anders zijn of haar topic jouw probleem aan de orde te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan