• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Combineren meerdere zoekfuncties voor verschillende soorten text

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2024
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

Ik heb in bijgevoegde sheet in E5 t/m E14 gegevens uit een ERP systeem gehaald. Ik zou graag in een andere cel (F5 t/m F14) enkel de gegevens die in H5 t/m H7 staan willen weergeven. In cel F5 lukt me dit voor 1. Maar hoe kan ik de 3 waardes combineren zodat hij in elke cel de juiste weergeeft

Ik heb het nu geprobeerd met de OR (als) functie (cel F6) maar dit lukt niet. Hoe zou ik dit anders kunnen aanpakken?

Met vriendelijke groeten,

Stefan

Bijlagen

voor E5
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("tray 12";E5));"Tray12";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 50";E5));"Bucket50";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 60";E5));"Bucket60";"")))

Daarmee zie je nog maar eens dat het plaatsen van een representatief voorbeeld van belang is.

Daarmee zie je nog maar eens dat het plaatsen van een representatief voorbeeld van belang is.

voor E5
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("tray 12";E5));"Tray12";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 50";E5));"Bucket50";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 60";E5));"Bucket60";"")))
Hoi Haije,

Bedankt voor kijken naar mijn probleem. Ik krijg het helaas in de engelse versie niet werkend (zie bijlage). Ik zie dat ik in de Nederlandse versie de VIND.SPEC gebruikt wordt terwijl ik in de Engelse versie alleen de beschikking heb over de SEARCH functie. Mogelijk/waarschijnlijk zitten daar de kruks

Gr Stefan

Bijlagen

Hoi Emiel,

Ja heb je helemaal gelijk in. Omdat het data van het werk is wou ik zou min mogelijk meesturen maar dat blijkt nu niet handig. Zal er een volgende keer aan denken

In het Engels.
Code:
=IF(ISNUMBER(SEARCH("tray 12", E5)), "Tray12", IF(ISNUMBER(SEARCH("Bucket 50", E5)), "Bucket50", IF(ISNUMBER(SEARCH("Bucket 60", E5)), "Bucket60", "")))
Nederlands.
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("tray 12";E5));"Tray12";ALS(OF(ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 50";E5));ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 60";E5)));ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("Bucket 50";E5));"Bucket50";"Bucket60");""))

Excel 365:
Code:
=TEKST.VOOR(TEKST.NA(E5;" / ");" / ")
Andere Excel-versies:
Code:
=XML.FILTEREN("<t><s>"&SUBSTITUEREN(E5;" / ";"</s><s>")&"</s></t>";"//s[2]")

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal👍

Denk voor de beginner zoals ik dat het uitschrijven van een langere formule het beste is maar zie de potentie van power query's en macro's wel in. Hier maar eens tijd in gaan steken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan