• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Taal Excel

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Ik heb Office geheel geupdated en geupgraded maar de taal in Excel blijft Engels. De taal ingesteld op Dutch maar dat heeft geen resultaat. Heeft iemand een tip voor me, what to do?

Na instellen via:

File
Options
Language

naar het nederlands moet office wel opnieuw opgestart worden.

Was die keuze er wel? Anders moet je misschien een LanguagePack downloaden. Is je PC zelf nederlands met VS Toetsenbord?

Klopt, PC Nederlands met USA toetsenbord. In Word gaat het wel goed. Dus snap ik er niets van. Na opnieuw opstarten heb ik er nu ook ZuidAfrikaans bij. Hoe? Geen idee. Windows11?

1. Controleer en stel de weergave- en controletalen van Office in:
Open een Office-toepassing (zoals Word of Excel). Ga naar Bestand > Opties > Taal. Zorg ervoor dat Nederlands onder 'Talen voor weergave en help' is geselecteerd en ingesteld als standaardtaal. Als Nederlands niet in de lijst staat, klikt u op Een taal toevoegen en volgt u de aanwijzingen om het taalpakket en de taalprogramma's voor Nederlands te installeren.

Controleer onder 'Office-schrijftalen en taalprogramma's' of Nederlands in de lijst staat en is ingesteld als voorkeurstaal. Als er taalprogramma's beschikbaar zijn, maar niet geïnstalleerd, klikt u op de koppeling om ze te installeren. Klik op OK en start alle Office-toepassingen opnieuw op om de wijzigingen door te voeren.

2. Controleer en pas de taalinstellingen van Windows aan:
Open Windows-instellingen.Ga naar Tijd en taal > Taal. Zorg ervoor dat Nederlands in de lijst staat en is ingesteld als voorkeurstaal voor Windows. Zo niet, voeg dan Nederlands toe en stel het in als standaardtaal.

3. Controleer en pas de taalinstellingen van uw Microsoft-account aan:
Meld u aan bij uw Microsoft-account. Ga naar Uw gegevens > Uw persoonlijke gegevens bewerken > Taal.Controleer of Nederlands in de lijst staat en stel het in als uw voorkeurstaal.

4. Controleer de regionale instellingen:
De regionale instellingen van Excel (getal-, datum- en valutanotatie) kunnen soms gekoppeld zijn aan de regionale instellingen van Windows. Controleer deze instellingen en pas ze naar wens aan, zodat ze consistent zijn met de gewenste taalinstellingen.

Ik ga dit proberen. Kan het ook zijn dat er twee accounts zijn die elkaar dwars zitten? Ik heb een ander Windows11 account dan dat van Outlook. Hoe dat gekomen is weet ik niet. Hoe ik het weer uit elkaar moet halen weet ik ook niet.

Terug
Bovenaan Onderaan