• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

command button op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Berichten
253
geacht forum

ik ben bezig, in excel met formulieren te maken met daarop diverse items , waaronder diverse command buttons

wanneer ik op zn button een tekst zet (bv Ja) moet, volgens mij met het teken & in de caption regel van eigenschappen van die button ervoor zorgen dat , wanneer ik op de J druk dit ahw een sneltoets wordt

dit wel geprobeerd maar zonder succes, ook niet met aanhalingstekens eromheen ,

ik doe iets niet goed , alleen wat he

en: alles wat je weet is niet moeilijk

bij voorbaat dank en groet, willem blaas
 
J blijft gewoon J of moet met macro's aan de slag die je keys te veranderen. Een voorbeeld daarvan is hier te vinden, voorbeeld gaat over een pijl key, maar je kunt het gebruiken met elke toets op je toetsenbord. Maar ik raad je deze methode niet aan.
Wat doet is wel goed, echter de standaard werking is dat vervolgens dat je eerst op [Alt] moet drukken en dan op bv de J om deze te activeren.
 
Laatst bewerkt:
Selecteer de bewuste knop en vul achter accelerator (in het menu eigenschappen) de J van Ja in. Je zult zien dat de J op de knop onderstreept wordt. Door op Alt + J te drukken werkt deze combinatie als "sneltoets".
 
geacht forum

ik ben bezig, in excel met formulieren te maken met daarop diverse items , waaronder diverse command buttons

wanneer ik op zn button een tekst zet (bv Ja) moet, volgens mij met het teken & in de caption regel van eigenschappen van die button ervoor zorgen dat , wanneer ik op de J druk dit ahw een sneltoets wordt

dit wel geprobeerd maar zonder succes, ook niet met aanhalingstekens eromheen ,

ik doe iets niet goed , alleen wat he

en: alles wat je weet is niet moeilijk

bij voorbaat dank en groet, willem blaas

Klopt maar dat is met VB. :thumb::thumb:
Bij VB kan je &Ja neerzetten waarna er Ja op de toets verschijnt. (dus inclusief de onderstreping).

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Klopt maar dat is met VB. :thumb::thumb:
Bij VB kan je &Ja neerzetten waarna er Ja op de toets verschijnt. (dus inclusief de onderstreping).

Met vriendelijke groet,


Roncancio

ik denk dat ik dan toch iets gebruik want dat doet ie dus niet mss help de bijlage die ik heb toegevoegd,

voor zover bedankt
 

Bijlagen

  • test.jpg
    test.jpg
    92,3 KB · Weergaven: 76
Zie mijn eerdere post.
Je bent niet met VB bezig maar met VBA.
Haal bij Caption de & weg.
 
Helemaal rechts onderaan de pagina >> Status van de vraag

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan