COMPAC inlogscherm ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Berichten
199
Goeden Avond,

bezit een 666Mhz computer met Win-98-SE van Compac.

Ik krijg iedere keer bij het opstarten, 30 seconden lang, dat stomme Compac inlogscherm.
Ik werd het zat, heb mijn harde schijf geformateerd, alle gegevens weg, dus ook het Compac inlogscherm (dacht ik) en Win-98-SE er weer opnieuw opgezet.

Wat schetst mijn verbazing, dat stomme inlogscherm bestaat nog steeds 30 seconden lang, dus dat zat niet op de harde schijf maar waarschijnlijk in de bios.

Ik wil daar wel in kijken, maar kom er niet in, bij het opstarten krijg ik geen gegevens om de bios te openen, ik heb DELETE al geprobeerd, maar noppens.
Hoe krijg ik dat inlogscherm weg ????
mvg
Pierre
 
vraag me af of je het kunt veranderen,.
maar wat gebeurt er als je de F10 indrukt?
 
Compaq heeft een erg beperkte BIOS. Daar kun je weinig mee. Volgens mijn info (ik zat ook ooit te klooien met zoiets) kan dat wel maar dan op 2 manieren:
1- Je gaat naar een Compaq Center en hun kunnen dat doen (dit is niet gratis denk ik), of
2- Je kent iemand die redelijk verstand heeft van DOS om de boel te verwijderen.
Mij lukte het niet. Als jou dat lukt: plaats hier de oplossing graag!


Groetjes
Falco
 
Ik ben een jaar geleden met zoiets bezig geweest.
Het komt er op neer, dat Compaq een eigen opstart bestand heeft voor de BIOS.
Gewoon opstarten met F7 of delete geeft een veel gevallen geen toegang.

Ik heb een floppy met de opstart gegevens op de site van Compaq gevonden toen.;)
 
Geplaatst door Gimli
Ik ben een jaar geleden met zoiets bezig geweest.
Het komt er op neer, dat Compaq een eigen opstart bestand heeft voor de BIOS.
Gewoon opstarten met F7 of delete geeft een veel gevallen geen toegang.

Ik heb een floppy met de opstart gegevens op de site van Compaq gevonden toen.;)

Ja, en ?? Heb je dat kunnen verwijderen (dat Compaq inlog s.....t) ??

Falco
 
Nee Gimli, daar kom ik niet verder. Mijn zwager heeft een Compaq Pentium 2. Het is een SUPER trage ding. Ik wil dat PC helemaal leeg maken en dan W98 erop zetten.
Ik zou graag ook dat opstart rode Compaq logo weg willen halen. Hoe moet dat exact? Moet ik: fdisk gebruiken ??

Falco
 
Als U de toppic's gelezen heeft, weet U aan welk karwei U begonnen bent.

Ik kan me er nog van herinneren, dat ik de c:/ geformatteerd heb.
Daarna had ik de grootste moeite om de computer terug aan 't draaien te krijgen.
Die bleef toen tijdens opstarten maar vragen om Win95.
Uiteindelijk is me dat gelukt met een Win95 opstarttfloppy.

maar elke computer is anders.

Uhm.., heb ik 't nou goed?
Pierre27 en Falconetti zijn met de compaq,
of heb ik de verkeerde BIOS gecompaq't?:rolleyes:
 
Bij 98% van de compaq's is het logo niet te verwijderen, het zal voor het opstarten niet of nauwelijks uitmaken of het er nu wel of niet is. Tijdens het logo worden namelijk alle normale biosroutines uitgevoerd en deze zullen toch altijd moeten worden doorlopen, met of zonder logo.
Waar Gimli waarschijnlijk op doelt is, dat er bij sommige compaq's een gedeelte van het bios op de HDD geplaatst is, door het gaan 'rommelen' met partities ben je die dan kwijt en daar is bij compaq inderdaad wel een 'nieuwe bios' voor te vinden.
Ik zou zeggen, geef het op om het logo te verwijderen, het zal waarschijnlijk niet lukken en dan nog geen snelheids winst opleveren.

Om in de bios (wat je dan bios mag noemen) van een compaq te komen moet je tijdens het opstarten, als er rechts bovenin het scherm een wit blokje knippert, op f10 drukken.
 
IK ZAL HET MAAR VERGETEN !!!!!!

IEDEREEN,
hartelijk dank voor jullie reaktie.
Ik maak eruit op, om "HET MAAR TE VERGETEN".
Jammer, ik leef er maar verder mee, want als ik aan het klooien ga, ben ik misschien verder van huis.

Ik heb na het formateren van de harde schijf er ook een logische partitie bij gemaakt, Win-98-SE op de computer gezet en dat alles zonder problemen, dus ik heb geluk gehad., zoals ik in enige reakties heb gelezen.
Microsoft kan er wat van, maar vergeet COMPAQ ook niet, als het om beschermen gaat.
groetjes
Pierre
 
Maestro, ik hoop dat je nog kijkt. Je schreef dat het is mogelijk dat een gedeelte van de bios weg is door ‘rommelen’ met partities. Hoe komt men hier achter? Zou daarom dat Compaq van mijn zwager zo EXTREEM traag zijn??
Om zijn PC schoon te krijgen en vervolgens een schone Windows er op te zetten, kan ik de optie: fdisk gebruiken?

Groetjes
Falco
 
Kan je in de bios komen??? Zo nee, bij Compaq op zoek gaan naar bestandje (diskette) om dat te herstellen
 
een gedeelte van COMPAQ - BIOS zit op een onzichtbare partitie (EISA) , die staat op harde schijf voor C partitie en die kan je met FDISK niet verwijderen, dus brand maar los met FDisk en Format
 
Geplaatst door DN
een gedeelte van COMPAQ - BIOS zit op een onzichtbare partitie (EISA) , die staat op harde schijf voor C partitie en die kan je met FDISK niet verwijderen, dus brand maar los met FDisk en Format


Niet waar, niet alle compaq's hebben een bios partitie en ja je kan hem wel degelijk verwijderen met fdisk.
 
1- Maestro = ja in kan in de bios komen (als je dat bios kan noemen :D). Daar is erg weinig te doen..

2- DN = ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ga in de weekend heen. Zou ik zijn boel leeg pompen. Het is een ± 4 jaar oude Compaq 5240 maar ik heb nog NNNOOOIIITTT zo'n trage PC gezien. Maakt niet uit wat je aanklikt (bijv. doe ik Start/Zoeken en dan klik ik Bestanden & mappen..), dan kan ik rustig een shagje draaien en 1/2 oprooken. En Bingo: dan opent venster.

Falco
 
Geplaatst door maestro12



Niet waar, niet alle compaq's hebben een bios partitie en ja je kan hem wel degelijk verwijderen met fdisk.

Moet ik dan geen FDISK doen?

Falco
 
Het kan wel, maar kijk eerst goed (partitie gegevens) of er soms een NON-dos partitie opstaat en laat die in elk geval met rust.
Je kan natuurlijk ook eerst bij compaq gaan kijken of er daar iets over gemeld wordt.
 
Hoe kan ik dat zien, dat NON DOS partitie ??
Kun je me dat uitleggen?
Als ik 1 keer daar zit te klooien met de PC dan kan ik jou niet meer vragen .

Falco
 
In fdisk kan je ook de partitie gegevens bekijken (optie 4) daar zal iedere partitie te zien zijn, als deze partitie geen FAT is maar willekeurig iedere andere indeling zal die daar keurig staan als 'non-dos' (unknown).

Maar je kan altijd gewoon formattern, dat zal niet die 'opstartpartitie' beschadigen en maakt ook de harddisk leeg, dus als je niet de partitieindeling wilt veranderen, zou ik het gewoon bij formatteren laten.

Maar over welke Compaq praten we nu, misschien kan ik dan even het één en ander voor je uitzoeken.
 
Bedankt Maestro!
Ik praat nu over de Compaq van mijn zwager, dat is een 5240. Dus geen laptop.
1 zat Win 98 op dat PC. Na wat problemen heb ik ME er op gegooid. Heb toen ook 2 partities gemaakt (met PM) maar mijn zwager vond het lastig, dus heb ik maar weer 1 van gemaakt (zonder format of zo).
Wat hij met de PC doet weet ik neit maar het is nu echt een SUPER trage ding geworden. Zelfs mijn oude Pentium 133 is veel sneller.

Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan