COMPAC inlogscherm ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal vannacht even voor je gaan puzzelen, ga nu naar m'n werk.
 
ik heb hier een laptop van compaq( pent 75), maar kan in de boot gewoon het opstartlogo disable-en.
ik denk dat jij met PM iets niet goed hebt gedaan.

mijn ( bescheiden )menig is, formateerd de boel, haal ALLES weg,en begin opnieuw.

een Pent 2 moet toch redelijk kunnen lopen?!!
 
Ik wacht even af wat Maestro zegt.

Bas je hebt gelijk: normaal moet dat PC toch beetje lopen. Nu moet ik ook eerlijk zijn: mijn zwager zit soms erg veel aan dat PC te ‘kietelen’ = progjes erop, dan eraf, dan poetsen, dan alweer poetsen.
Ik probeer hem nog 1 keer te helpen: de boel in orde maken maar daarna stop ik met hem. Wat hij soms doet weet ik niet maar het is om de ± 10 dagen bingo!

Groetjes
Falco
 
Er is niets te vinden over een bios partitie voor de presario 5240, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Orgineel heeft er wel een d: partitie bestaan waar alle software opstond, maar daar mis je niks aann als die weg zou zijn.

Het is zoals bas9 ook zegt, het moet toch allemaal redelijk vlot kunnen draaien ondanks het een compaq is.
De compaq software zou voor een redelijke vertraging kunnen zorgen (aanslag op je systeembronnen) maar het meeste van de compaq software heb je ook helemaal niet nodig.
Maar zoals je zelf al aangeeft er wordt redelijk wat 'gerommeld' met de pc, dat is voor de meeste pc's niet bevoordelijk voor de snelheid.
Zorg voor een net en schoon systeem en hou dat zo, dan haal je ook de meeste prestaties uit je systeem.


Driverpage 5240
 
Bedankt Maestro !!! :thumb:

Dus in feite kan ik deze weekend 'rustig' FDISK uitvoeren ?
Ik heb nog dat link opgeslagen. MOET ik iets daar downloaden??

Groetjes
Falco
 
Ja dat ligt er dus aan wat win98 allemaal goed herkend.
Er staat in elk geval een bios update, drivers voor geluidskaart, videokaart, keyboard en het modem.
Moet ik wel bij zeggen dat ik eigenlijk alleen de keyboard drivers gebruik en de rest ophaal bij de 'orginele' fabrikanten.
 
Ja, daar heb je gelijk in, W98 herkent niet zo veel als ME.
Denk je dat verstandig is om de BIOS te updaten? Ik vind dat altijd ‘beetje’ link.
Wat keyboard betreft, nu dat jij over begint, mijn zwager zat steeds te klagen dat in het begin alle knopjes van de keyboard werkten maar later niet.
De modem is van Essent dus voor de modem zit wel software bij.
Misschien is het verstandig als ik eerst Aida32 op dat PC gooi om te zien wat voor video en geluidskaart er op zit.

Groetjes
Falco
 
De video- en geluidskaart kan je gewoon terug vinden op de compaq link die ik je gaf (ATI en ESS)
 
HET PROBLEEM IS OPGELOST !!!!

Goedenmiddag Allemaal,

het probleem is opgelost!!!!!.

Ik heb hem (Compaq-Presario-5686) vier hoog het raam uitgekieperd !!!!!

Ik was deze MERK-computer toch al lang beu, met zijn
MERK-beperkingen.

Ik vroeg niet alleen jullie hulp voor het logo probleem, maar mijn modem en geluidskaart deden het ook niet meer na de nieuwe installatie.
Ik heb van de compaq-site de nieuwste SP16157.exe driver opgehaald voor mijn diamond -sonic -impact -s90 -sound -card, deze geinstalleerd, maar dan meldt de computer, dat hij geen geluid kan produceren, omdat "windows-media-player" het een/of/ander stuurprogramma niet heeft.
Bij geluiden in het confi-menu is bv. sterretje NIET geactiveerd en kan ik het geluid niet veranderen.
DUS GEEN GELUID !!!!

Ik heb voor mijn "supra-express-56i-modem" de nieuwste SP10951.exe gedownload, deze geinstalleerd, echter zonder resultaat en als ik mijn modem via nieuwe hardware installeer van Diamond-Multimedia System, dan komt hij op com-poort 5 in plaats van 2, waarop hij voor het formateren zat.
Bij apparaat-beheer staat een vraagteken bij "overige apparaten" Wave enz. en achter "LP/Com-poorten" staat GEEN modem vermeld.
DUS GEEN MODEM INSTALLATIE !!!!

Op de rode orginele Compaq cd-rom geen enkele driver te vinden, alleen maar terugzetten van de fabrieksinstellingen is mogelijk, echter wat heb je daaraan als je computer iedere keer crascht, als je die cd-rom wilt installeren.
Iedereen hartelijk bedankt voor de reakties, vanuit een regenachtig BRABANT
groetjes
Pierre
 
Je hebt gelijk Pierre :D = wat betreft het merk Compaq. Ik zou geen Compaq willen hebben zelfs als ik het gratis krijg. :( :( :(
Groetjes vanuit een regenachtige Noorden :D

Falco
 
Ik kan niet zeggen, dat Compaq een van de compatible
-ste merken is, maar 'm 4 hoog het raam uit te kieperen
is natuurlijk ook weer wat te belatafeld.

Zet er dan LINUX op, als bijzet-computertje!:D
 
Vier hoog uit het raam????? Hebben ze wel zulke hoge gebouwen in Rucphen ???:p

Kan je hem beter naar mij komen brengen, wedden dat het goed komt.
 
Hier nog één, die zich van harte aanbevolen houdt:D

floep08.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan