Compaq Herstel DVD gedaan, ben ik nu alles kwijt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nederlander

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,
Mijn pc wilde niet meer opstarten in Windows XP, ik kreeg telkens Norton Go Back in beeld.
Hiermee proberen te werken maar telkens kreeg ik weer hetzelfde scherm in beeld. Er gebeurde dus niks.

Uiteindelijk de Compaq Herstel DVD erin gedaan en daarvanuit ging hij van alles doen.
Hij was ook bestanden aan het kopieeren. (maar waar hij dit naartoe kopieerde kan ik niet vinden.)

Toen de pc uiteindelijk weer opgestart was kreeg ik weer een hele schone pc met NIKS erop. Is hij nu geformateerd of zo? Ik ben alle foto's en filmpjes en bestanden kwijt.
Ook de schijfpartities zijn weg. Wat had ik kunnen doen?
En wat heeft hij gekopieerd (en waarheen).

HELP!!!

Groetjes Nederlander

Geen weg meer terug je bent alles kwijt, tenzij je zoals iedereen eigemlijk altijd moet doen, goede back-ups hebt gemaakt op een verwisselbaar medium of interne tweede hardeschijf.

Je hebt de verkeerde keuze gemaakt toen je van de Backup recovery cd of dvd hebt geboot. Je hebt gekozen voor terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Misschien staat hier wat info die je eerder had moeten lezen: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=nl&cc=be&dlc=nl&docname=c00219128

Nou ja, chips. Niets aan te doen.
We konden niet op het internet om te kijken wat we moesten doen.
Dus jammer dan, weg is weg. kan je wel lopen treuren, maar daardoor komt het toch niet terug. Ik heb m'n lesje wel geleerd. Vaker back-ups maken dus.

Nou had ik dus een compaq herstel dvd gebruikt, maar ik had ook een herstel CD werkset. Wat zou deze dan gedaan hebben?

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Nederlander

Zowiezo alles goed lezen. Als je een optie krijgt en die zegt tevens dat alle informatie van de PC verwijderd wordt, moet je je even bedenken of je dat wel wil.

Als je een PC koopt, in jouw geval een Compaq , heb je ooit de optie gehad om wat herstel schijven te maken. Doe dit niet gewoon omdat het gevraagd wordt, maar schenk er ook wat aandacht aan waarom , hoe en waarvoor. Noteer alles wat je kan vinden hoe deze schijven te gebruiken als het echt een keer fout gaat.

Het kost je misschien een avond type werk, maar later kan je dat een berg kopzorg besparen.

Ik kan je niet zeggen of je beter een Herstel DVD of CD had moeten gebruiken, omdat ik zelf geen Compaq heb. Ik zoek het alleen voor je op via Google.

Het zou ook niet mijn keuze zijn om voor de werkwijze van Compaq te kiezen.

Ik gebruik liever zelf een image backup programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan