Compaq S7500 monitorkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na een bedrijfsinbraak werd een Compaq monitor S7500 achtergelaten.
De pc-kast werd weggenomen en daarbij de kabel van pc naar de monitor doorgeknipt.
Gelukkig (voor zover je van geluk kunt spreken) kort bij de kast zodat de kabel nog lang genoeg is.
Probleem:
Hoe sluit ik de kabel aan op een nieuwe 15-pins stekker?

Ik heb in de kabel:
1x Massa en in totaal 9 draden.
van die 9 zijn er 4 wat dikker:
Rood - blauw - grijs en rood. Deze zijn ieder voor zich voorzien van een kern en een massa.
Daarnaast heb ik nog 5 dunnere draden; paars - wit - zwart- oranje en geel.

Ik heb al op verschillende plaatsen op internet een schema terug kunnen vinden van bedradingen in zo'n kabel/stekker, maar ze zijn steeds verschillend.
De 4 dikkere draden lijken steeds op dezelfde plaats te moeten zitten, maar de 5 dunnere blijken steeds op verschillende plaatsen te worden geplaatst.
Bovendien worden de kleuren van de dunnere draden nooit vermeld.

Schema zul je ook maar zelden vinden, soms staan ze op russische servers.

Zelf doen is dus zo goed als onmogelijk. Het laten repareren van je monitor valt, als je verzekerd bent, onder de verzekering. Waarom laat je het niet gewoon doen?

Mocht Compaq zich aan de kleurcodes hebben gehouden, heb je hier misschien wat aan.
Maar als het verzekeringswerk is zou ik niet zelf aan het knutselen gaan maar zoals Tibor ook al zegt, het lekker laten doen.

Da's nou net het probleem.
Die monitor komt niet in aanmerking voor een vergoeding bij de verzekering....
En een dergelijk schema had ik ook al gevonden beste maestro12.
Ik denk dat ik er ook wel uitkom als ik maar alle kleuren benoemd kreeg, maar ook dat is in je schema helaas niet het geval.
Ik ben zelfs tevreden met een nieuwe kabel maar kan die ook nergens vinden.

Die zijn, via een leverancier van Compaq, gewoon te bestellen. Als je een multimeter hebt kun je aan de kant van waar de stekker nog zit, bepalen welke ader waar naar toe gaat. Uiteraard kan dit alleen als beide zijde's van de kabel een stekker hebben.

Helaas nog niet aan een nieuwe kabel kunnen komen.
Ook niet op internet bij Compaq zelf.

En doormeten kan wel maar mijn vraag was dan ook om te weten aan welke van de 15 pinnen de verschillende draden moeten
Er zal toch wel iemand zijn die hier een schema van heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan