joepie
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Na een bedrijfsinbraak werd een Compaq monitor S7500 achtergelaten.
De pc-kast werd weggenomen en daarbij de kabel van pc naar de monitor doorgeknipt.
Gelukkig (voor zover je van geluk kunt spreken) kort bij de kast zodat de kabel nog lang genoeg is.
Probleem:
Hoe sluit ik de kabel aan op een nieuwe 15-pins stekker?
Ik heb in de kabel:
1x Massa en in totaal 9 draden.
van die 9 zijn er 4 wat dikker:
Rood - blauw - grijs en rood. Deze zijn ieder voor zich voorzien van een kern en een massa.
Daarnaast heb ik nog 5 dunnere draden; paars - wit - zwart- oranje en geel.
Ik heb al op verschillende plaatsen op internet een schema terug kunnen vinden van bedradingen in zo'n kabel/stekker, maar ze zijn steeds verschillend.
De 4 dikkere draden lijken steeds op dezelfde plaats te moeten zitten, maar de 5 dunnere blijken steeds op verschillende plaatsen te worden geplaatst.
Bovendien worden de kleuren van de dunnere draden nooit vermeld.
De pc-kast werd weggenomen en daarbij de kabel van pc naar de monitor doorgeknipt.
Gelukkig (voor zover je van geluk kunt spreken) kort bij de kast zodat de kabel nog lang genoeg is.
Probleem:
Hoe sluit ik de kabel aan op een nieuwe 15-pins stekker?
Ik heb in de kabel:
1x Massa en in totaal 9 draden.
van die 9 zijn er 4 wat dikker:
Rood - blauw - grijs en rood. Deze zijn ieder voor zich voorzien van een kern en een massa.
Daarnaast heb ik nog 5 dunnere draden; paars - wit - zwart- oranje en geel.
Ik heb al op verschillende plaatsen op internet een schema terug kunnen vinden van bedradingen in zo'n kabel/stekker, maar ze zijn steeds verschillend.
De 4 dikkere draden lijken steeds op dezelfde plaats te moeten zitten, maar de 5 dunnere blijken steeds op verschillende plaatsen te worden geplaatst.
Bovendien worden de kleuren van de dunnere draden nooit vermeld.