• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

competitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfar22

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Hallo allemaal
Hoe kan ik in een "kruislijst" gegevens halen uit een lijst met info ?
Dit is vast niet duidelijk kijk maar eens in het voorbeeld.

Bijlagen

Je kolom M zou zo kunnen
=VERT.ZOEKEN(K3;A3:B8;2;ONWAAR)&"-"&VERT.ZOEKEN(L3;A3:B8;2;ONWAAR)

Wat dit doet is het opzoeken van die namen in de tabel daar rechts. Je hoeft ze zo niet meer zelf te typen. Op deze manier moeten we ook die uitslagen gaan zoeken, maar dat is iets lastiger.

Vertikaal zoeken werkt als volgt. Zoek de waarde uit K3 in de tabel A3:B8 en waar je de gezochte waarde in de meest linkse kolom vindt, geef je de 2de waarde terug. We zoeken naar een exacte match vandaar de onwaar

De formule van het opzoeken is wat lastiger. Het nummer wat je de speler geeft, geeft gelijk ook aan hoeveel kolommen we naar rechts moeten. (namelijk dat nummer + 3). Kijk maar naar mijn voorbeeld en als het nog wat onduidelijk is zal ik proberen een betere uitleg te geven.

Overigens heb ik 2 kolommen een andere kleur gegeven, omdat wanneer je de getallen daar verandert, die cellen daarnaast automatisch mee veranderen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Snabbi maar ik bedoelde het eigenlijk andersom.
De rechter lijst heb ik en die waarden moeten in de linker (kruislijst) komen.

Hoi Alfar,

Wederom kun je somproduct gebruiken:
=ALS(SOMPRODUCT(($K$3:$K$8=$A3)*($L$3:$L$8=D$1)+($L$3:$L$8=$A3)*($K$3:$K$8=D$1))=0;"";SOMPRODUCT(($K$3:$K$8=$A3)*($L$3:$L$8=D$1)*($N$3:$N$8)+($L$3:$L$8=$A3)*($K$3:$K$8=D$1)*($O$3:$O$8)))

Moet je overigens in D1:I1 nog wel even 1 t/m 6 zetten.

Jeroen

Werkt wederom fantastisch .
Maar kan "ik" hem ook iets uitgebreider maken .
Dan komt hij exact overeen met ons handmatige competitieblad.
Kijk maar eens in het voorbeeld.

Bijlagen

Hoi Alfar,

Deze had je zelf ook kunnen bedenken, variaties met somproduct. De kleurtjes heb ik met voorwaardelijke opmaak gedaan.

Jeroen

Bijlagen

Ja dat dacht ik ook ineens toen ik m'n berichtje net had ingevuld .
Alvorens bedankt ik ga er mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan