Compiler gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Beste mensen,

In de zomervakantie ga ik een boek bestellen deze om te leren programmeren (over 2 jaar doe ik examen en daarna ga ik naar NHTV in Breda, waar ze met C++ werken, en bij je aanmelding een klein iets moet 'laten zien' voor je toegelaten wordt.

Nu weet ik bijna niets van programmeren, maar ze zeiden dat het wel lukt met veel inzet, dit boek en internet. Natuurlijk heb je een compiler nodig.
Ik heb gehoord dat microsoft visual studio (versie 2013??) wel handig is, alleen idk of dat ook echt zo is.

Dus wat is een goede gratis compiler? Als ie wat kost mag het ook, maar niet zo'n duur iets (denk aan €50-100 oid).

En is er een nieuwere versie? Ik weet niet of ik dan achterloop of iets dergelijks? Het boek zelf is ook uit 2010.

Versie 2012 is inmiddels ook uit. Ik heb de Ultimate-versie, maar ben niet zo tevreden met de interface (je kunt kiezen tussen of heel donker of heel licht). Met versie 2010 vond ik het dus wel prettiger werken, en je loopt er ook zeker niet mee achter. Veel programmeurs zullen ook nog gewoon gebruikmaken van versie 2010.

Dus 2010 zou prima moeten zijn? Dan loop ik niet achter en kom ik niets te kort?

Nee hoor, op bepaalde vlakken zal 2010 misschien nog beter lopen dan 2012.

Oké bedankt.

Veel mensen zeggen dat ik beter met Java, PHP of iets dergelijks kan beginnen voordat ik aan C++ begin (je moet eerst leren lopen voordat je kan rennen)...

Maar hoe lang duurt dat gemiddeld? Een beetje dat 'basic' programmeren? Want ik wil niet 4-5 jaar aan Java zitten en dan vervolgens c++, ik heb geen haast maar in 2 jaar wil ik wel de basis van c++ kennen.

Als je in C++ wilt leren programmeren, zou ik eerst beginnen met Visual Basic, dat is makkelijk en snel onder de knie te krijgen (bij mij enkele maanden, ik ben eerder begonnen met Visual Basic Script).

Met C++ kan ik je helaas verder niet helpen, daar heb ik bijna geen ervaring mee.

Succes!

Laatst bewerkt:
En waar kan ik dan beginnnen met visual basic? .VBS kan ik (niet echt kunnen uit m'n hoofd maar meer codes opzoeken).
Dat doe ik dan in kladblok, echt programmeren is 't niet maar meer een vorm van copy/paste.

Waar kan ik dus Visual Basic beginnen? Heb je daar ook 'n compiler voor nodig e.d?

Microsoft Visual Studio is perfect geschikt voor Visual Basic, je kan de door edmoor genoemde Express-versie nemen (die alleen ondersteuning heeft voor Visual Basic). Als je er echter ook in C++ mee wil programmeren, moet je de betaalde versie nemen (Professional/Premium/Ultimate).

Wel kan je de betaalde versie gratis (en legaal) downloaden via Microsoft Dreamspark als je een CJP-pas hebt.

Laatst bewerkt:
Je kan met 2010 toch gewoon ook C++ doen? Hierboven zei edmoor dat visual 2010 gratis was.
Heb je dan meerdere uitvoeringen ervan? Bijv visual c++, visual basic e.d?

Hoe begin je dan met zo'n taal? Zit er een beginnerstutorial ingebouwd ofzoiets?

Alleen de Express-versie is gratis en bevat geen C++.

VB, VC, VC#, VC++ enz. zijn de verschillende programmeeromgevingen (IDE's) binnen VS.

Er zitten geen tutorials in VS, je bent echt op jezelf aangewezen. Tutorials zoek ik op YouTube.

Dus je moet gewoon uit jezelf wat zoeken en doen, hoe weet je dan wanneer je 'n taal beheerst?
En moet je gewoon zelf alles typen, allemaal spaties en haken overal tussen, gaat dat vanzelf?

C++ versie is dus betaald, jammer.

Nogal een lastige vraag... Microsoft biedt zelf (vanuit het programma en op MSDN/Technet) ook wel hulp aan, maar dat is vaak erg cryptisch en niet echt behulpzaam.

Je hoeft niet alles zelf te typen (gelukkig), terwijl je aan het typen komt er automatisch een contextmenu tevoorschijn met de codes die je op het betreffende moment kan gebruiken. Tevens probeert het programma zoveel mogelijk de regels zelf aan te passen (zelf spaties zetten) en kleine foutjes (bijvoorbeeld afsluithaak vergeten) probeert het ook zelf te corrigeren.

Je hebt dus geen CJP? Anders had je de betaalde versie (Professional) kunnen downloaden van Microsoft en installeren. Het kan ook anders, maar daar mag ik je niet mee helpen.

Heb CJP (cultuur jongeren pas?) alleen school heeft al het geld er al weer vanaf gehaald voor "activiteiten".
"Andere manier" moet vast ook lukken maar dat doe ik liever niet (laatste optie dus).

Maar Microsoft visual kan je dus 'pro' downloaden en daar zit alles in?

Van je CJP heb je alleen het nummer van de pas nodig (bij mij 8 cijfers). Daarmee moet je je als student kunnen verifiëren bij DreamSpark.

Met de andere manier bedoelde ik (inderdaad) de illegale weg...

[EDIT]
Ik heb me vergist in bovenstaande berichten... :o Ik bekijk net de link van edmoor en zie dat de Express-versie tóch VC++ bevat. Die kun je dus gewoon gebruiken daarvoor. Sorry!
[/EDIT]

De express versie was dus gratis , dan kan ik zonder limiet (dat ik maar tot een bepaald punt kan en dan moet betalen?) gewoon beginnen?

Als het goed is, is de Express-versie inderdaad onbeperkt te gebruiken. Alleen de betaalde versie zijn beschikbaar als probeerversies die verlopen na 30 c.q. 90 dagen.

Begin gewoon met de express versie, daar heb je voorlopig meer dan genoeg aan.
Betalen kan altijd nog en eventuele projecten kun je dan zo meenemen naar de Pro versie.

http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads#d-2010-express

Is dit de goede?

Dan moet ik Visual Studio 2010 express all in one ISO nemen toch?

edit:

"After installation, you can try this product for up to 30 days. You must register to obtain a free product key for ongoing use after 30 days."

Dan heb ik een 30 dagen trial, en dan moet ik registreren (gewoon een account dus, niets betalen)?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan