Complete Multimedia PC 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBeintema

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een complete multimedia PC, met beeldscherm en alles erbij. Ik wil graag een samengestelde pc, bij azerty of andere hardware winkels als die goedkoper uit zijn :)

Budget - € 1000,-
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Over het algemeen de normale dingen, maar af en toe zal er wel eens een spelletje zoals COD 6 op gedraaid worden, daarom lijkt mij een HD5770 of GTX460 wel een goed idee :)
Hoe belangrijk is stilte? Belangrijk, de oude pc had namelijk het geluid van een straaljager :(
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) Laat de winkel dat maar doen :)

Opties:
Besturingssysteem - Windows 7 64-bit Home Premium
Andere software? n.v.t.

Randapparatuur

Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Ja, muis, beeldscherm, toetsenbord, speakers niet nodig:)

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Ja ik zat zelf te denken aan een i5 750 of 760:)

Alvast bedankt,

R.Beintema

EDIT: Dit leek mij wel een leuk beeldschermpje :) klik

Laatst bewerkt:
Hoe belangrijk is service en bereikbaarheid van de (internet) winkel voor je?

Reden dat ik het vraag is de volgende:

het is o zo simpel om bij Azerty, Alternate etc. etc. een moederbordje, processor, geheugen, videokaartje, DVD brander, één of meer koelertjes, een behuizing, een OS en een voeding bij elkaar te klikken, maar dan heb je slechts een pc.
Service is een wellicht niet onbelangrijk onderdeel van een pc. Als je bijv. bij bedrijven als Dell of Paradigit een kant en klare machine bestelt, dan is deze wellicht 5 tot ?? tientjes duurder dan wanneer je het e.e.a. zelf uitzoekt, maar zij hebben dan ook niet zelden 'leuke' garantiebepalingen.

Daar Paradigit Neerlands grootste pc boer is zou ik je willlen adviseren (als je service niet onbelangrijk vindt) daar eens wat bij elkaar te klikken, uitgaande van een basis configuratie.

Laatst bewerkt:
Service is niet zo belangrijk, het gaat mij er meer om dat ik de beste prijs/kwaliteits verhouding heb. Want als er een defect aan de pc is, wil de plaatselijke pc boer dit meestal wel oplossen voor een zacht prijsje :) Tenzij er natuurlijk hardware defect is maar dan geldt toch garantie van de fabrikant van de desbetreffende hardware

Tenzij er natuurlijk hardware defect is maar dan geldt toch garantie van de fabrikant van de desbetreffende hardware
Da's eigenlijk wat ik bedoelde. Als je bij bedrijven als Azerty of Alternate bestelt, dan mag je theoretisch de machine zelf 'ín brengen' tenzij je vooraf garantie aan huis o.i.d. hebt bijgelkocht. Da's allemaal niet zo spannend als je tot op een kilometer of 25 bij die winkels vandaan woont, daarna wordt het lastiger.
Paradigit heeft een redelijk netwerk van winkels in Nederland.

Jammer genoeg niet in de buurt van Friesland :( Dichtsbijzijnde ligt in Overijssel volgens mij.

Dus als ik zou bestellen bij Azerty of dergelijke, is het misschien handiger om extra garantie te kopen? Het is natuurlijk ook mogelijk om bij de dichtsbijzijnde pc boer een pc te halen, maar dan ben je vaak veel duurder uit en dan zit er meestal wel ergens een bottleneck. Denk dat de bottleneck de gfx meestal is, wat natuurlijk niet van toepassing is wanneer je je eigen systeem samensteld.

Garantieuitbreiding naar 3 jaar zou ik altijd doen. Azerty en Salland zitten in Raalte, da's een kilometer of 80 vanuit midden Friesland.

Ik heb de systemen bij 4launch.nl samengesteld, omdat assemblage incl. 2 jaar garantie daar 39 euro kost en dit een stuk goedkoper is dan bij o.a. Azerty (85 euro voor assemblage incl 2 jr garantie). Verder zijn de samenstellingen zonder muis, beeldscherm en toetsenbord, omdat ik denk dat je die makkelijk zelf kunt uitkiezen.

Systeem 1 (phenom ii 955, GTX 460, 4GB, assemblage, Windows 7)--> 780 euro

2m5x7wg.png

Waar je eventueel op kunt besparen:
-Videokaart een 5770--> -30 euro
-Voeding Cooler Master--> - 5 tot 10 euro (prijs weet ik niet zeker)
-Moederbord --> -15 euro

Systeem 2 (i5 760, GTX 460, 4GB, 1TB, assemblage, Windows 7)--> 850 euro

2j67d3d.png

-Moederbord --> -25 euro voor een micro ATX
-Voeding Cooler Master --> - 5 tot 10 euro (prijs weet ik niet zeker)

Systeem 3 (i7 860, GTX 460, 4 GB, 1TB, assemblage, Windows 7)--> 930 euro

20tnxxj.png

-Moederbord--> -25 euro voor een micro ATX
-Voeding Cooler Master --> - 5 tot 10 euro (prijs weet ik niet zeker)

Systeem 4 (i7 860, GTX 460, 4GB, 1TB. Bij Paradigit en dus incl assemblage en Windows 7)--> 999 euro
http://www.paradigit.nl/PARADIGIT/p..._Enforcer_GTX460/ENF860_460_0810/default.aspx

Laatst bewerkt:
Ik ga ervan uit dat Randapparatuur me ongeveer 160 euro gaat kosten. Dus het budget is dan 860 :)

Systeem 2 lijkt mij dan de beste keuze, maar is zo'n hardeschijf niet beter? heeft namelijk 64MB cache :)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Oke, maar waarom geven ze dan niet aan dat het 5400rpm is? Als hij wel 7200rpm was geweest was ie wel beter toch :o

Back to topic, zijn er nog dingen die beter kunnen in systeem 2? budget zonder randapparatuur -> 840 :)

Oke, maar waarom geven ze dan niet aan dat het 5400rpm is? Als hij wel 7200rpm was geweest was ie wel beter toch :o
Dat weet ik niet. Een i7 op bijvoorbeeld 3 GHz is ook sneller dan een Phenom II op 3.6 GHz. Je moet uiteraard niet alleen naar de specs kijken, maar ook naar de prestaties tijdens benchmarks en applicaties. Zie o.a. de link naar hardware.info over aantal resultaten over de HDD in tests.

Back to topic, zijn er nog dingen die beter kunnen in systeem 2? budget zonder randapparatuur -> 840 :)
Ben je trouwens van plan bij 4luanch te bestellen? Je hebt uiteraard verschillende versies van 460 en je kan bijvoorbeeld kijken naar een 768 MB versie van 180 euro of een 1GB versie van 200 euro.

Daarnaast kun je ook kijken naar een P55 moederbord met bijvoorbeeld USB 3.

Of misschien is een phenom II X6 ook nog een optie? Het systeem zou ongeveer even duur zijn (misschien zelfs een aantal euro goedkoper)
Of heeft iemand anders nog andere suggesties?

Laatst bewerkt:
768mb, lijkt mij wel genoeg, tenzij er voor 12 euro al een 1gb versie verkrijgbaar is.

Andere mobo, wat stel je voor :) Onder de 100 euro moet ie dan zijn

Het verschil tussen de phenom x6 en core i5, is niet verbazingwekkend groot toch? Het zal dan alleen gaan schelen in prijs met de mobo.

BUMP :)

Ben van plan de pc in de herfstvakantie te kopen bij 4Launch. Heb even een nieuwe config gemaakt gebaseerd op systeem 2, nu met een wat beter mobotje met usb3.0 een wat betere kast etc. :) Mijn vraag is wat kan ik er aan veranderen waardoor ik garantie krijg dat de pc stil zal zijn? Andere CPU koeler?(ben niet zo goed in dat soort zaken)

53507806.jpg

Alvast Bedankt,

Ronaldb

Laatst bewerkt:
Mocht ik jouw zijn zou ik wachten op de 6xxx serie van ati, die komen nog uit in oktober. En dan zullen er waarschijnlijk veel beter opties zijn voor jou.

EDIT: als je een 460 neemt, neem je beter een 1 gb. Dit is zeker voelbaar op de grotere resoluties.

Laatst bewerkt:
Mocht ik jouw zijn zou ik wachten op de 6xxx serie van ati, die komen nog uit in oktober. En dan zullen er waarschijnlijk veel beter opties zijn voor jou.

EDIT: als je een 460 neemt, neem je beter een 1 gb. Dit is zeker voelbaar op de grotere resoluties.
Ik lees in de startpost van TS dat 'ie 'af en toe' een spelletje speelt. Is het dan aan te bevelen de nieuwste van de nieuwste videokaart in een configuratie te plaatsen?

PC zal komen in de herfstvakantie neem aan dat de beschikbaarheid van de 6xxx serie, dan niet fantastisch zal zijn :)
En is 768MB dan niet genoeg wanneer je maar 1 beeldscherm hebt?
Zijn er nog dingen die verbeterd kunnen worden? Vooral stilte:)

Oke daar ben ik weer :D

Ben van plan de PC maandag te bestellen en mijn vernieuwde config ziet er op het moment zo uit :)

pcnu.png

Ik wil er nog een geschikt toetsenbord en eventuele processorkoeler bij hebben. Processorkoeler moet goed zijn werk doen en natuurlijk stil zijn. Nu dacht ik zo aan een Mugen 2 Rev. B maar die is bij 4launch niet meer beschikbaar :( Zal ik hem dan bij een andere webwinkel kopen en hem er zelf op monteren? Zo ja, hoe eenvoudig gaat dat met mijn CM 690 II (enige ervaring hiermee?)

Vraagje weten jullie hoeveel verzendkosten 4launch gaat rekenen voor dit complete systeem? En misschien een ruwe schatting kunnen geven van de verzendtijd :)

Enige vragen of opmerking over mijn toekomstige systeem? Wat kan er beter om bijvoorbeeld het systeem zo stil mogelijk te maken :)?

mvg,

R.Beintema

Ik lees in de startpost van TS dat 'ie 'af en toe' een spelletje speelt. Is het dan aan te bevelen de nieuwste van de nieuwste videokaart in een configuratie te plaatsen?
ja wel als de HD6000 serie de prijzen gaan opschudden
alle HD5000 series zullen dan een stuk goedkoper worden!
dus is w8ten meschien wel een goede optie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan