Componenten check

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hallo,

Ik ben toe aan wat nieuwe hardware voor mijn computer, nu heb ik zelf wat samengesteld alleen wil ik zeker weten dat alles met elkaar werkt zoals het hoort.

Ik heb vooraf een paar vragen:
Waaraan is het verschil tussen 8 en 16 GB RAM te merken? en is dit verschil 60 euro waard? Ik gebruik de pc eigenlijk alleen maar voor het spelen van games. Misschien is de game "Runescape"bekend mij sommigen, dit spel start over naar html 5, hiervoor wil ik dat ik weer maximale fps eruit kan halen.

Dat brengt mij gelijk op de 2e vraag, is het slim om een 2e grapics card bij te kopen en deze te crossfiren?

3e vraag: Is waterkoeling veel duurder en heeft hel veel meer onderhoud nodig als ik alle onderdelen los koop en geen standaard pakket (alles al gemonteerd en afgesloten)

------------
Onderdelen die ik van plan ben te kopen:

Kast: Cooler Master HAF 922, al gekocht en in gebruik met de oude hardware.

Grafische kaart: SAPPHIRE HD 7770 GHz Edition OC 1GB Hierbij dus de vraag of er een 2e bijkan voor crossfire en of dit een spel dat werkt met html 5 positief beinvloed?

Moederbord: Asus M5A99X EVO R2.0

Prosessor: AMD FX-8350, is deze te overclocken met het moederbord en wat is het verschil met de "black edition"van deze cpu?

RAM: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL, Is het verschil tussen 8 en 16 GB merkbaar en 60 euro waard?

SSD: Samsung 840 series 250GB, kan deze in raid 0 worden gezet met een backup systeem op mijn hdd en is dit slim om te doen?

Koeler: dichte waterkoeling of een zelf samengestelde?

Als er voorstellen zijn voor andere hardware hoor ik die graag,

Alvast bedankt voor de hulp

Tim

Edit: ik zou ook graag willen weten waarom mijn beeldscherm een zwart/grijze rand geeft als ik mijn HDMI kabel gebruik? Ik heb al alle instellingen zover ik er verstand van heb aangepast in AMD, echter kan ik hier alleen een instelling vinden die het scherm uitrekt (en dus ook de pictogrammen) naar de grootte van het scherm. Hierna (en hiervoor) is het scherm echter zo wazig dat ik er na 15min koppijn van krijg en er niet meer naar kan kijken. Ik vroeg me af als corssfire mogelijk is en ik er een 2e kaar inzet of ik dan 2 HDMI kabels kan kopen en een 2e beeldscherm op de 2e grafische kaart kan aansluiten?
Het 2e beeldscherm vindt ik nog niet het belangrijkste ik wil alleen wel graag dat mijn HDMI aansluiting werkt, ik heb al redelijk wat fora gehad (en zelf veel moeite gedaan) maar kom er niet uit

Laatst bewerkt:
Dat brengt mij gelijk op de 2e vraag, is het slim om een 2e grapics card bij te kopen en deze te crossfiren?

nee de HD7770 heeft maar 1GB vram en dit is voor de meeste games te weinig om op hoog detail te spelen inclusief de filters
en bij CF/SLI word het Video geheugen gespiegeld en kun je dit dus niet bij elkaar optellen

het lijkt me slimmer om gewoon een goede game kaart aan te schaffen in plaats van 2 energie verstokende kaartjes
in het lange termijn zal dit je trouwens ook geld schelen wat betreft stroom kosten

Waaraan is het verschil tussen 8 en 16 GB RAM te merken? en is dit verschil 60 euro waard? Ik gebruik de pc eigenlijk alleen maar voor het spelen van games.
voor het spelen van games zal het helemaal niks uit maken de zwaarste games vebruiken net 5GB werkgeheugen op dit moment en daar valt Runescape bij langena niet tussen

als jij de nieuwe Runescape wilt kunnen spelen dan zit je met een HD7850 goed zat

3e vraag: Is waterkoeling veel duurder en heeft hel veel meer onderhoud nodig als ik alle onderdelen los koop en geen standaard pakket (alles al gemonteerd en afgesloten)

een volledig professioneel waterkoeling kost zo rond de 300 euro
zon closed loop setje van corsair/coolermaster etc vergen geen onderhoud behalve dan dat je het eens in de zoveel tijd even moet ontstoffen maar daar blijft het ook bij.

Laatst bewerkt:
ik zou ook graag willen weten waarom mijn beeldscherm een zwart/grijze rand geeft als ik mijn HDMI kabel gebruik?

Catalyst Control Center -> typ bij zoeken in "Scaling" -> nou verzet je het schuifje tussen underscan en overscan zodat het beeld goed staat

nee de HD7770 heeft maar 1GB vram en dit is voor de meeste games te weinig om op hoog detail te spelen inclusief de filters
en bij CF/SLI word het Video geheugen gespiegeld en kun je dit dus niet bij elkaar optellen

het lijkt me slimmer om gewoon een goede game kaart aan te schaffen in plaats van 2 energie verstokende kaartjes
in het lange termijn zal dit je trouwens ook geld schelen wat betreft stroom kosten

voor het spelen van games zal het helemaal niks uit maken de zwaarste games vebruiken net 5GB werkgeheugen op dit moment en daar valt Runescape bij langena niet tussen

als jij de nieuwe Runescape wilt kunnen spelen dan zit je met een HD7850 goed zat

een volledig professioneel waterkoeling kost zo rond de 300 euro
zon closed loop setje van corsair/coolermaster etc vergen geen onderhoud behalve dan dat je het eens in de zoveel tijd even moet ontstoffen maar daar blijft het ook bij.

Bedankt voor je reactie, ik zal zeker overwegen om de grapics-card te vervangen door de HD7850, voor waterkoeling lijkt mij 300 euro wat overdreven dus ik denk dat ik het houd bij een compleet setje.

Catalyst Control Center -> typ bij zoeken in "Scaling" -> nou verzet je het schuifje tussen underscan en overscan zodat het beeld goed staat

Bedankt voor je reactie maar het enigste dat dit doet is het beeldscherm uitrekken en het behoud het vage scherm

Stel dat ik een HD 7850 aanschaf heeft het dan enig voordeel om de 7770 er ook aan te hangen?

Ja dan krijg je het voordeel dat je 7770 kaart niet werkt en dat je hem misschien mag weg gooien. Nee dat is niet mogelijk.

Oke bedankt, heb je misschien enig iedee of het meoderbord samen gaat met het ram en de cpu?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand mij vertellen of een watercooler die op am3 past ook op mijn am3+ socket past?

Kan iemand mij vertellen of een watercooler die op am3 past ook op mijn am3+ socket past?

Je zit zo te stuntelen. Kan je vast wel wat hulp bij gebruiken. Paar vraagjes:

- De PC gaat hoofdzakelijk voor gamen gebruikt worden?
- Welk budget had je in gedachten?
- Ga je nog onderdelen mee nemen uit je oude pc? (En welke + details)
- Heb je nog Windows nodig?
- Wil je hem laten assembleren of doe je dat zelf?
- Dat stukje over je beeldscherm. Moet je je resolutie wat hoger zetten. Of je beeldscherm is kapot, of je beeld scherm ondersteund geen andere resoluties. (Type beeldscherm?)

Laatst bewerkt:
Sander bedankt voor je reactie ik zal even wat meer informatie geven over mijn keuze,
Ik heb de pc van mijn ouders gekregen als een soort doorgeef-computer, de pc is nu al pakweg 4 a 5 jaar oud. Ik speel hoofdzakelijk Runescape dit is een online game die binnenkort een HTML5 variant op de markt brengt. De html5 is al in beta testing alleen ik merk dat de FPS hier erg laag is. Omdat ik voor mijn stage een vergoeding krijg en na de stage daar voor een kleine periode blijf werken heb ik ongeveer 600-800 euro om aan mijn pc te besteden.

Ik heb voorheen, pakweg een half jaar trug een nieuwe grafische kaart gekocht omdat de fps al wat laag was, dit was de sapphire radeon hd7770.

Nu ik dus pakweg 600-800 euro te besteden heb ben ik gaan zoeken naar wat betaalbare mogelijkheden.

Ik ben nog wat verder gaan zoeken na deze post en ben uiteindelijk uitgekomen op:
hydro-series-h100i waterkoeling, ongeveer 100 euro
HAF 922, kast van ongeveer 120 euro, al in bezit en telt dus niet mee
AMD FX-8350 Vishera 4.0GHz (4.2GHz Turbo) Socket AM3+ 125W Eight-Core Desktop Processor FD8350FRHKBOX prosessor 200 euro,
dit is de AM3+ socket, mijn waterkoeler heeft een hele lijst maar daar staat aleen AM3 op, past dit dan ook op de AM3+?
Verder past de radiator zo ver als ik weet op de kast die ik nu al heb.
RAM: http://tweakers.net/pricewatch/296015/g-punt-skill-ripjawsz-f3-17000cl9q-16gbzh.html 160 euro, 4x4GB ram, deze stond in de handleiding van mijn moederbord (online), deze zouw dus moeten werken. Aleen zijn er weer wat speciale dingen met de prosessor keuze en ram iets.
Moederbord: SABERTOOTH 990FX R2.0 150 euro, AM3+ socket, dus cpu zouw hiermee overweg moeten kunnen.
Dan werd mij hierboven nog een grafische kaart aangeboden, HD 7850, deze is 200 euro en ik denk dat ik er 2 monitoren aan kwijt kan.
Dan wil ik wel het zelfde kleurenpatroon maar als ik een scherm op de normale aansluiting doe en een op de hdmi, is dat dan nog hetzelfde?

Verder heb ik nu windows 7 32 bit, een versie van w8 eroverheen, nu wil ik 64 bit zodat mijn geheugen werkt en dat ik ook wat up-to-date ben daamree, aleen als ik dan w7 65 bit instaleer dan kan dat niet, komt dit door mijn moederbord dat ik nu heb? (zie screenshots)

Ik vraag me ook af of ik mijn cpu zomaar kan overclocken zonder ram etc te hoeven aanpassen? Ik heb veel videos gezien waarbij de ene na de andere term mij ontgaat. Toen ik hiermee begon (alweer want ben dit vaker van plan geweest) moest ik nog opzoeken wat een gpu was...

Waterkoeling ben ik vrijwel zeker van dat ik een gesloten pakket neem omdat 300 euro voor waterkoeling wat aan de hoge kant zit als je naar mijn budget kijkt..

Groet,
Tim

Screens van cpu-z:
http://puu.sh/3ggNL.png
http://puu.sh/3ggO6.png
http://puu.sh/3ggOs.png
http://puu.sh/3ggP1.png
http://puu.sh/3ggPp.png
http://puu.sh/3ggPA.png

Edit: beeldscherm is een Syncmaster P2270
Edit2: Ik wil er ook graag een ssd bij in raid 0 om de pc in het algemeen wat sneller te maken, het opslagvermogen hoeft niet groot te zijn Samsung 840 series SSD 250GB is meer dan genoeg, 150euro ea
Edit9001: is een 400w voeding genoeg voor dit alles of moet ik er een 650w 80gold EVGA SuperNOVA NEX650G Gold 100 euro inzetten? ik vind het wel mooi dat de kabels hier alemaal los zitten en ik dus geen ongebruikte kabels heb lopen..

1. dit was de sapphire radeon hd7770. Door verkopen > Kan je wel 50-100 euro voor vangen.
2. hydro-series-h100i waterkoeling, ongeveer 100 euro > Totaal overbodig, zonde geld. Dit moet je pas doen als je een High end systeem gaat maken van 1500 euro+
3. HAF 922, kast van ongeveer 120 euro, al in bezit en telt dus niet mee > Zou je eventueel ook door kunnen verkopen is weer 100 euro extra.(Kast is veelst te groot)
4. AMD FX-8350 Vishera 4.0GHz (4.2GHz Turbo) Socket AM3+ 125W Eight-Core Desktop Processor FD8350FRHKBOX prosessor 200 euro, > Dat ziet er goed uit, als je grafische kaart er maar niet onder gaat lijden.
5. dit is de AM3+ socket, mijn waterkoeler heeft een hele lijst maar daar staat aleen AM3 op, past dit dan ook op de AM3+? > Ja, maar wat ik al zei bij 2 totaal overbodig.
6. Verder past de radiator zo ver als ik weet op de kast die ik nu al heb. > Klopt
7. RAM: http://tweakers.net/pricewatch/296015/g-punt-skill-ripjawsz-f3-17000cl9q-16gbzh.html 160 euro. > Veelst te duur en overbodig kan je beter voor 2x8GB van Batalix gaan is 80 euro.
8. Moederbord: SABERTOOTH 990FX R2.0 150 euro, AM3+ socket, dus cpu zouw hiermee overweg moeten kunnen. > Totaal overbodig, geldklopperij of wil je het overclock record halen?
9. Dan werd mij hierboven nog een grafische kaart aangeboden, HD 7850, deze is 200 euro en ik denk dat ik er 2 monitoren aan kwijt kan. > Nieuw zijn ze zelf goedkoper. Als je wat bespaard op de andere pnderdelen die totaal overbodig zijn kan je een veel krachtige videokaart halen een 7970.
10. Dan wil ik wel het zelfde kleurenpatroon maar als ik een scherm op de normale aansluiting doe en een op de hdmi, is dat dan nog hetzelfde? > Ja dat kan, maar waarom op HDMI? Dat is hetzelfde als DVI alleen kan er ook geluid door je kabel gestuurd worden. Of heb je boxen in je beeldscherm?

11. Verder heb ik nu windows 7 32 bit, een versie van w8 eroverheen, nu wil ik 64 bit zodat mijn geheugen werkt en dat ik ook wat up-to-date ben daamree, aleen als ik dan w7 65 bit instaleer dan kan dat niet, komt dit door mijn moederbord dat ik nu heb? (zie screenshots) > Je kan geen 64 bit versie over een 32bit kern heen gooien. Eigelijk heb je dus niks aan je upgrade versie.
12. Ik vraag me ook af of ik mijn cpu zomaar kan overclocken zonder ram etc te hoeven aanpassen? Ik heb veel videos gezien waarbij de ene na de andere term mij ontgaat. Toen ik hiermee begon (alweer want ben dit vaker van plan geweest) moest ik nog opzoeken wat een gpu was... > Ja dat kan. Het is erg simpel, ik kan je er wel mee helpen eventueel.
Edit2: Ik wil er ook graag een ssd bij in raid 0 om de pc in het algemeen wat sneller te maken, het opslagvermogen hoeft niet groot te zijn Samsung 840 series SSD 250GB is meer dan genoeg, 150euro ea > SSD in een raid configuratie heeft geen enkel zin of heb jij al stieken Sata 1200?
Edit9001: is een 400w voeding genoeg voor dit alles of moet ik er een 650w 80gold EVGA SuperNOVA NEX650G Gold 100 euro inzetten? 400 wat is veelst te weinig. Alleen al om je Videokaart te ondersteunen > Moet je nagaan als je ook nog wilt overclocken > Beste optie is de 550Wat voeding van Seasonic.

Zie dik gedrukte.
We kunnen samen een compleet nieuw pctje samenstellen: Dan zou je je vorige pc in totaliteit kunnen verkopen. Ik denk dat je er wel 350 euro voor kan vangen makkelijk. Als je geluk heb 400 euro.
Zou je startprijs starten bij 400-450 euro.

Laatst bewerkt:
Ik heb het scherm net aangesloten op de hdmi kabel, het formaat van het scherm is goed maar de resolutie blijft vaag: http://puu.sh/3ghyp.jpg Misschien dat je kunt zien dat de text, randen etc heel erg vaag zijn.
Zoals je hier ziet: http://puu.sh/3ghCM.png kan ik mijn scherm instellen op hdtv of op basis, dit screenshot was van basis 1680*1050
hdtv 1080p heeft mij een klein scherm dat overigens duidelijker is dan de 1e instelling, ik kan het scherm uitrekken maar dan krijg ik alemaal groteere pictogrammen, is dat wel de bedoeling?
1080p: http://puu.sh/3ghFx.jpg

dan is er ook nog een 1080i wat is het verschil hiermee dan?

Specs volgens control center: http://puu.sh/3ghH0.png

1080P is veel scherper ;)

Dat is full HD je hebt hem nu op HD ready staan.
Dit is bijv op 1920x1080 op een 23.6 inch scherm.

Uploaded with ImageShack.us

Je kan de Pictogrammen kleiner maken. door rechtermuisknop op een lege plek op het bureaublad te klikken en dan wijst het zich vanzelf. Gewoon lezen ;)

Bedankt voor je reactie, ik zie dan veel onderdelen te hoog gegrepen zijn. Ik vraag me af waarom ssd niet in raid 0 kan? zover ik weet hebben mijn ouders dat al een paar jaar op deze manier?

Verder heb ik de kast en dit moederbord gekozen omdat ik een goed uitziende pc wil. Een ander moederbord dat ik op het oog heb gehad is de Asus M5A99X EVO R2.0 voor 120 euro.

IK heb ergens een video gezien waarin te zien is dat de cpu te overclocken is tot 4.8ghz, heb ik hier waterkoeling voor nodig? (dit is natuurlijk wel weer een + voor de coolheid :D)

de grafische kaart die jij genoemd hebt lijkt me wel wat.

Ook zag ik dat geheugen word onderverdeeld in GHZ en ik heb hier een redelijk hoge voor gekozen, wat houd dit in? Is dit te vergelijken met de schrijfsnelheid van een hardeschijf bijv?

Groet, Tim

EDIT:

Ja ik denk dat HDMI nu werkt, ik heb het nu nog eens gedaan met die overnogwat instelling en het lijkt nu wel te werken, Bedankt voor de info :D

Nee een FX 8350 loopt stock al op 4.0-4.2Ghz. 4.8GHZ is makkelijk mogelijk bij luchtkoeling.
SSD kan in raid-0 maar het heeft totaal geen nut. Omdat je niet meer dan 600Mb's per seconden kan halen. Ja het heeft enigzins nut als je een SSD haalt wat geen pro serie is. Omdat je schrijf snelheid dan veel lager is.

- Dus dan moet je denken aan 2x een Samsung van 120GB.
- Asus M5A99X EVO R2.0 is veel beter ;)
- als Kast neem je een Cooler master Advance van 80-90 euro. Die is erg mooi.
- Gooi er 9 ventilators in met een fan controller ziet er erg netjes uit. alle 9 met LED ofc.
- AMD 7970 kaart van Asus. Erg goed over te clocken en erg koel.
- Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition als processor koeler.

Zal je pc waarschijnlijk nog beter koelen ook als dat single water koeling setje. Nadeel is wel dat je pc wat geluid maakt.

Laatst bewerkt:
Wat is dan het voordeel van 2x 120GB ten opzichte van 1x 250Gb? kan je deze dan wel in raid 0 zetten met meer snelheid?
Moederbord is oke voor mij
Kast heb ik net pakweg een week of anderhalf, en ik heb er al wat aan verandert met een schakelaar zodat die niet uitgaat als me kat erop springt (nu moet je 2 knoppen indrukken om af te sluiten of op te starten), de kast houd ik dus liever
Fans zijn geen probleem die kan ik zo wel aankomen
De kaart lijkt mij wel wat, als ik dan toch bespaar op de rest kan dat er wel bij.
Koeler scheelt 70 euro met waterkoeling, ik ben eigenlijk wel een voorstander van waterkoeling omdat ik dit nog nooit gedaan heb en ik het wel zou willen voor de heb, ook vraag ik me af of dit niet handig is voor het overclocken? Anders staat die cpu fan ook zo enorm lawaai te maken..

En ik vraag me nog af wat bepaald of ik 64 bit kan instaleren? vanwegen het RAM etc was het een voordeel om 4 bit te doen? ik heb een 64 bit w7 schijf hier liggen maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Edit voor hierboven: Zoals je zij een paar posts hierboven kan je geen 64 over een 32 kern heengooien, wat is in dit geval dan de kern? want ik neem aan dat je wel een 64 op een nieuwe ssd kan gooien en vervolgens van daaruit kan draaien?

Laatst bewerkt:
2x 120GB SSD dan word je lees snelheid naar 600 MB/s gezet en schrijf snelheid naar 260 MB/s en je hebt maar 240 GB en de kosten zijn 180 Euro.
1x 256 SSD pro is je leessnelheid 540MB/s en schrijf snelheid 520Mb/s > Kosten 197 Euro. Dus dat zou de betere keus zijn.

Je kan beter 2x 1 TB HD's nemen voor erbij. Dan merk je het verschil wel degelijk en heeft het ook echt nut. Dan verdubbel je de snelheid van je normale HD van 100 MB/s naar 200MB/s (Groffe schatting)
Nee de CPU fan maakt geen enorm geluid. Omdat je deze kan instellen. Aan de voorkant van de pc kan je met touch je ventilatoren bedienen. Ook heeft de pc allemaal neon kleuren van geel tot groen en blauw. Wat ikzelf wel mooi vind. Heb het zelf ook + Fan controller.

Zoiets zou ik persoonlijk nemen:
Moeten we alleen nog even kijken naar een leuke voeding. Wil je later nog een 2de videokaart erin doen? Dan zou je een 850 Wat voeding (Gold certificated moeten nemen om ook nog goed te willen overclocken (Processor en videokaarten)

Je hebt ook nog 2 Geheugen banken over om later uit te breiden naar 32GB en je geheugen kan je oc'en op 2133 MHZ.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/452268

PS: Als je geen 64 Bit gebruik kan je net zo goed een dual core nemen. Want je qaudcore werkt alleen op 64 bit als ik mij niet vergis. Ook zal je pc maar gebruik maken van 3GB. 64-Bit is echt een must. Je kan wel een 64 Bit clean installatie doen zolang het maar geen upgrade pakket is. Dus een volledige versie heb je nodig.

Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken wat voor een cd het is en kijken of 64 bit ermee kan.
IK ben niet van plan om er een 2e kaart in te zetten dus dat valt af.
Verder was ik van plan om de ssd in raid 0, mijn oorspronkelijke plan, te gebruiken om op te starten en wat random bestanden op te zetten, dan gebruik ik de hdd die ik nu heb om backups op te zetten voor als er iets misgaat. Omdat de 1x 256GB een betere keuze is denk ik dat ik die gebruik om van op te starten en wat bestanden op te zetten..

Dat overclocken van dingen zul je me toch echt mee moeten helpen want ik kom niet veel verder dan basis info:
Cpu kloksnelheid bestaat uit 2 variabelen waarbij de 1e meestal vast staat, bijvoorbeeld 4* 1000 maakt een processor van 4ghz, bij het overclocken kan niet veel misgaan omdat als er iets mis is de pc niet opstart en je dan de bios kunt "flashen" en overnieuw beginnen. Voltages veranderen heb ik toaal geen iedee van in welke mate dat moet etc..

Edit: wat de schijven betreft ik zal afbeeldingen toevoegen20130615_181709[1].jpg

Laatst bewerkt:
Je denkt veelst te moeilijk. Het is erg simpel. Je moet een beetje spelen met de instellingen, je multiplier kan je bijv op 14 x zetten en de FBS weer erg hoog ect. Niemand weet precies wat de beste manier is. Daarom zijn er handige guides op internet. Van mensen die het al getest hebben. Het belangrijkste is dat alles zorgvuldig gebeurd. Met de nadruk op zorgvuldig. Want je kan je hele moederbord doorbranden. Alles doe je ook in kleine stapjes. Het overclocken van een systeem kan zomaar uren duren ;) (Geduld is een schone zaak)

Mja dan heb je wel even 20-30% winst snelheid en hoef je er niet meer naar om te kijken. Bijv mijn GTS450 kaart heb ik zo overgeclockt dat hij ong hetzelfde presteert als een HD 7850 2GB ;)
Ik zit alleen te sjoemelen met mijn processor. Dus ik denk dat ik die maar gewoon vervang (Hij werk niet echt mee, men oude Athlon X3).

En je vorige systeem heb je daar nog een andere kast van? Anders zou je hem in losse onderdelen meoten verkopen. Jouw kast zou je anders gewoon kunnen houden. Als je me een link kan geven van de kast, dan kan ik kijken welke fans er in kunnen. Het is zeker een aanrader. Om met luchtkoeling te werken, krijg je als cadeautje een airco in je kamer erbij voor in de zomer :D

En het ziet er erg nice uit met alle neon ect.

Edit: Die 2de cd is een 64 BIT. Volgens mij is het alleen een upgrade versie? Als je dan toch een nieuwe Windows Aanschaf koop een Windows 8 pro 64-bit (Volledige versie).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan