Computer als wekker laten functioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heey, ik vroeg me af of er een programmatje ofzo is die je computer als wekker kan laten functioneren. Dat de computer bijvoorbeeld om 8 uur aan gaat:D

Alvast bedankt,

nee dat wil niet

hij kan wel automatich uit gaan maar niet aan omdat je dan een soort vinger moet hebben die het knopje indrukt

Ja dat kan wel, als je een vrij recente computer hebt.
Lees dit maar eens door (post #12). :)

Hieruit blijkt dus dat het in de bios kan.. Maar ik heb daar gekeken maar ik kan niks vinden waar ik het moet instellen. Mijn moederbord is een ASUS P4PE2-X :o
Weet iemand waar ik het kan instellen:thumb:

' startup alarm' of iets dergelijks in je bios. ik heb hier ergens een p3 staan van 5 jaar oud daar kon het al op (pc opstarten als een wekker via bios) dus moet lijkt me dat het op jou pc ook kan :)

Oke ik kijk ff

EDIT:

Het is gelukt, maar kan je ook instellen dat die elk ochten gewoon om 7 uur aan gaat ofzo.. Of doet die dat automatisch. Want nou moest ik instellen op welke datum die aan moest gaan maar als ik dat elke dag moet doen is een beetje onhandig...

Laatst bewerkt:
Weet iemand het. Want deze keer gaat die niet af. Ik moet hem elke keer op de goede datum zetten

Kun je RTC Alarm Date ook op Every day zetten?
Dit doe je met de + en de - knoppen.
De uren minuten en seconden speken voor zich natuurlijk.
Als je op die manier de instellingen op zeven uur zet, zal de pc iedere dag om zeven uur aanspringen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan