computer blijft sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoyanjohanna

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
ik heb gisteren een aantal programmas verwijderd maar mijn computer blijft sloom met opstarten en van paginas veranderen.Ligt dit aan dat mijn computer soms weinig mb heeft en is het dan verstandig om er meer mb in te gooien, maar heb nog ongeveer 22 pictogrammen op mijn eerste pagina.Mijn computer is een hp intel celeron d processor 330 met 256mb vaste schijf is 80gb. ben een leek op computer gebied dus als iemand mij dit in makkelijk taal kan uitleggen heb ik heel erg geholpen. :confused:

gr stoyanjohanna.

Wat ik zo al zie is het werkgeheugen er weinig is maar 256 mb. Maar 512 of meer zou beter zijn.

Kan je het juiste type van HP geven kan ik beter naar de specs kijken.

En hoeveel ruimte is er nog op de c schrijf. En is het al lang geleden dat de pc opnieuw is geinstalleerd.

c schijf ruimte staat dat in mijn computer c schijf ruimte 60,14 percentage beschikbare ruimte 86% heb wel gisteren ******defragmentatie uitgevoert. computer is niet op nieuw geprogrameerd volgens mij weet.

Werk je met WinXP? Ga eens naar Start - uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten. Ga dan naar deze website en zoek alle items op die je in de opstartlijst ziet staan. Over het algemeen kun je 80% uitvinken. Dit bespaart je aardig wat opstarttijd en zal ook invloed hebben op de prestaties tijdens het werken met de pc. Laat wel je virusscanner aangevinkt staan!

ja er zit windows xp home edition op
ja er zitten een hoop programmas op die we niet gebruiken zoals i tunes, video inpressie 1.6 enzovoort.

Zoek ze op in de opstartlijst en vink ze uit! Dat de programma's zelf niet gedeinstalleerd worden is niet zo erg, kost alleen wat schijfruimte en wat marginale snelheid, zorg er alleen voor dat ze niet mee opgestart worden.

ik heb gedaan wat je schreef start-uitvoeren-typ msconfig-enter dan krijg je opnieuw opstarten heb ik gedaan. waar zit tabblad? en ik krijg dit ook in beeld?

resident shield alert

accesed file is unwanted
potentially unwanted program!
file name: c:/windows/snelkiezer.exe
treat name: potentailly harmfull program Dailer.GKY detected onopen
more information about this treat
Remove treat as power user
Move to vault add to exceptions Ignore ?help
show details staat aan gevinkt

ik heb op move to vault gedrukt maar kom terug als ik computer opstart. help mij hier mee
weet niet wat moet doen?????????????

Lijkt op een virus.

Laat housecall online scanner eens over je pc heen lopen.

ik heb gedaan wat je schreef start-uitvoeren-typ msconfig-enter dan krijg je opnieuw opstarten heb ik gedaan. waar zit tabblad?

Nee, na msconfig-enter moet je niet opnieuw opstarten, je krijgt dan een venster met een tabblad genaamd 'Opstarten'. Op dat tabblad staat een flink aantal items aangevinkt, waarvan je er zeer waarschijnlijk een hoop kan uitvinken, zie daarvoor de website die ik je gaf.

Maar je hebt er idd een probleem bij: die snelkiezer is zgn malware. Scan eens met Superantispyware en Malwarebytes

Laat weten of het bestand snelkiezer.exe door een van beide programma's wordt gevonden. Zo niet, dan moeten we een stapje verder gaan

EDIT: deze malware kan ook een oorzaak van de trage pc zijn!

Laatst bewerkt:
heb gescant met superantispywhere dit kom er uit.
adware tracking cookie aantal 115 nu schrijft het programma dit

you may elect to quarantine and remove an application or leave it on your computer.Quaritined and remove applications can always be restored to your computer at any time.
trust/allow items
manage/allowed items
report false positivi
explain detected items

wat moet ik doen want onderaan staat ook nog volgende. helppppppppppppppp

Zet ze maar in Quarantaine, alles.

Maar je zegt dat er 115 tracking cookies zijn gevonden, zit die snelkiezer er niet bij? Ook niet bij malwarebytes?

Moet er wel zo vandoor, dus ik hoop dat er nog iemand anders is die je kan helpen. Mocht dit niet lukken, dan zou ik je verwijzen naar www.hijackthis.nl

Laatst bewerkt:
p.s. is malwarebytes een gratis programma of moet je het kopen en is er een nederlandse versie of in de nederlandsetaal zodat ik het beter begrijp?

dit staat in de uitleg
detected item description and info
summary: adware tracking cookies
Company:unknown/varies

dus volgens mij geen snelkiezer.exe

wie kan mij verder helpen ? ik ben bezig met hulp programma voor systeemconfiguratie
weet niet hoe verder moet met dit

type opstartprocedure

* Normaal opstarten: alle apparaatstuurprogramma`s en services in het geheugen laden.

*Diagnostisch opstarten: alleen elementaire stuurprogramma`s en services in geheugen
laden.

*Selectief opstarten: het systeem.ini-bestand verwerken
het wini.ini-bestand verwerken
systeemservices in geheugen laden
opstartonderdelen in het geheugen laden
orginele Boot.ini gebruiken aangepaste Boot.ini gebruiken
systeemherstel starten bestand uitpakken ok drukken.:confused:

Daar moet je helemaal wegblijven, het enige 'veilige' tabblad in dit hulpprogramma is het blad Opstarten.

Laat nog even weten of malwarebytes de snelkiezer eruit haalt.

nee de malware haal hem er ook niet uit geeft aan dat er niks is gevonden
hed nog op hijask gekeken wou computer met atf cleaner doen maar mijn computer geeft aan dat er met dat bericht mogelijk een virus kan worden meegestuurt dus heb het niet laten doen ik dacht kan het beter eerst even vragen aan jou jij begrijpt er vast meer van en gisteravond ging mijn man op een bulgaarse internet site en toen kwam er steeds een infobalk in beeld wat houdt dat in en wat kan je er tegen doen zeer vervelend.

Laatst bewerkt:
dit krijg ik nu in beeld want ik heb updates laten uitvoeren

microsoft GDI + Detectiontool
het softwarehulpprogramma heeft ontdekt dat u microsoft-software uitvoert meteen beveiligings probleem.Microsoft heeft beveiligingsupdates gemaakt waarmee u dit beveiligingsprobleem kunt oplossen.

wilt u meer weten over dit beveiligingsprobleem en over de bevieligingsupdates die u nodig hebt om het probleem op te lossen .

ja nee als het nee is komt het niet meer terug

wat moet ik doen met dit bericht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan