computer blijft sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een prima beveiligingspakket op deze manier, ik zou het zo laten staan.

Zoals gezegd zijn echter de meningen verdeeld over wat een goede en vooral 'snelle' gratis virusscanner is. AVG wordt door velen als zeer traag ervaren. Je zou dus kunnen overwegen om over te stappen naar bijvoorbeeld Avast, die hier op het forum vaak wordt aangeraden.

Ben je wel bereid er wat voor te betalen (en waarom ook niet, het gaat tenslotte om de beveiliging van een veel gebruikt en steeds belangrijker wordend gebruiksartikel), dan wordt vaak NOD32 of Kaspersky aangeraden. Niet al te duur, snel (of 'licht') en komen erg goed uit benchmark-tests.

Als je dat zou overwegen moet je er wel voor zorgen dat AVG eerst volledig wordt gedeinstalleerd, anders kun je problemen krijgen.

Laatst bewerkt:
Ben vanavond wel weer op de forum moet nu weg plaats reacties maar lees ze later wel

gr sam

de firewall en deautomatische updates en virusbeveiliging zijn van windows beveiliging, hier kom ik als ik configuratie scherm in ga en dan naar beveiligingscentrum ga.

En ik ben een zij samanta

De Windows Firewall heet geen sterke te zijn.
De automatische updates daar, heeft niets te maken met AVG
Ook Windows virusbeveiliging naast AVG?, geen wonder dat de pc sloom is.

Ga in AVG weer naar de user interface en kijk links onder naar statistics
wanneer daadwerkelijk de laatste update heeft plaats gevonden.

Ook Windows virusbeveiliging naast AVG?, geen wonder dat de pc sloom is.

Ik kan me niet herinneren dat WinXP een virusscanner aan boord heeft.... :confused: wat ze bedoelt is dat het beveiligingscentrum van WinXP aangeeft dat er een virusscanner is geinstalleerd, AVG dus.

En ook al heeft Automatische Updates niets met AVG te maken, het is wel degelijk belangrijk en dat was haar vraag. Met automatische updates van windows haal je belangrijke beveiligingsupdates binnen, bijv om lekken in allerhande windows onderdelen te dichten. Zo mogelijk nog belangrijker dan een firewall.

ja inderdaad bedoel ik dat winxp in het beveiligingscentrum een virusscanner aan boord heeft.
Ik heb al van meer mensen in mijn omgeving gehoord van avast is dat dus een snellere als avg want dit heeft mijn buurman er op gezet want had er geen virus beveiliging op zitten. maar een andere buurman zegt ook al dat avast een betere is en hij heeft deze ook op zijn computer geinstaleerd. wat ik wel merk is dat ik gisteren 13 updates had en dat ik vanochtend mijn computer veel langzamer opstart dan ik gistereochtend had,het duurt heel lang voor ik de startpagina krijg en als ik dan naar het forum ga duurt dit ook lang voor ik op de pagina ben.En nu weet ik niet waaarom dat zo is heeft het ook met de internet snelheid te maken want dat is maar de laagste die je krijg want ik download geen
spelletjes, muziek, of fims en toe hebben ze gezegd dat dit goed zo zijn.

gr sammy.

Wellicht toch switchen naar Avast dan...

Mocht je dat willen doen, dan altijd eerst AVG volledig de-installeren! Normaal gesproken zou dit goed moeten gaan via Config.scherm - Software - Programma's toevoegen of verwijderen. Mocht je problemen hebben, dan heb ik dit nog van de AVG site gehaald voor je:

Code:
* Download the latest installation file of AVG from Downloads-Programs
* After downloading, run this file and choose the Uninstall Product option in the Select Setup Type dialog
* Finish the uninstallation process

Het is ook aan te raden na de deinstallatie je register op te schonen met een schoonmaakprogramma als RegCleaner of CCleaner.

Vwb het traag laden van de helpmij pagina, ik denk idd niet dat dat aan je slome computer ligt. Dat zal eerder te maken hebben met de internetverbinding.

HEB AVAST ER OP STAAN EN OOK CCLEANER. Heb een andere vraag heb slecht geluid als ik in skype videogesprek zit.heb een logitech pro 9000 webcam. eerste keer met skype goed geluid, tweede keer al slechter,derde keer was het dat ik mezelf terug hoorde via de andere skype gebruiker. Eerste keer met quikecam software, tweede en derde keer met pro9000 software heb al instellingen in de software geprobeerd van de pro9000 is niet beter geworden.lig het aan de computer of aan de internet aansluiting deze is namelijk instap surfen van hetnet, of aan skype zelf of aan de software zelf? kijk morgen wel de reacties ben vroeg op het forum.
gr sammy.

P.S. HEB CCLEANER NOG NIET UITGEVOERD.

Hi Stoyanjohanna,

Maak voor ieder nieuw probleem even een nieuw topic aan. Omdat dit topic al zo lang loopt zullen niet veel andere gebruikers er nog naar kijken. En van Skype en webcams weet ik niet veel af.

Is er een verbetering opgetreden nu dat je AVG hebt vervangen door Avast?

ja volgens mij wel ik ben iets eerder op internetsite dan toen met avg. bedankt voor het helpen zal een nieuw topik aanmaken en deze zal ik sluiten.

gr sammy

Mooi zo! Heb je trouwens nog reacties gehad op hijackthis.nl?

nee heb eerst alles gedaan wat jullie zeiden en veel dingen waren het zelfde al op hijackthis.nl en ik had nog geen vraag gesteld daar maar is ook niet meer nodig.
gr samanta.

ja er zit windows xp home edition op
ja er zitten een hoop programmas op die we niet gebruiken zoals i tunes, video inpressie 1.6 enzovoort.
Jou computer is geschikt voor windows 2000 xp heeft 512mb random acces memory nodig om goed te functioneren
Advies: koop een nieuwe computer of download windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan