Computer crasht naar installatie verschillende programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
4
Hallo,

Ik heb pas mijn computer laten maken, hij had een ernstige fout in het moederbord en maar is nu weer helemaal gemaakt. Op een paar dingen naar blijkbaar.

Een nieuwe Windows XP is erop geïnstalleerd en hij staat helemaal leeg.

Ik heb als eerste een tijdje gekeken hoe hij het deed, paar filmpjes gekeken. En heb een tijdje gewoon zitten surfen op het web.

Hij stond een klein uurtje aan toen ik besloot om Steam te downloaden om counterstrike te spelen. Maar naar een goede vijftien minuten begon Firefox ineens te haperen en liep Firefox vast. Toen kon ik mijn muis helemaal niet meer bewegen en liep de PC helemaal vast. Naar enkele seconden kreeg ik het bekende blauwe scherm. Hij gaf aan dat er misschien bepaalde hardware verkeerd was geïnstalleerd.

Ik weet de code niet meer precies die hij aangaf maar het zei iets over KERNEL error.
Daarna heb ik mijn computer weer opgestart en Steam eraf gegooit. Hij deed tot nu toe alles weer goed. Maar ik probeerde weer een spel te installeren. Naar het downloaden begon ik de installatie van het spel en ongeveer halverwege van de installatie gebeurde weer precies hetzelfde met precies dezelfde error.

Ik probeer nog wel een foto te maken van de error als hij weer voorkomt

Bij voorbaad hartelijk bedankt.

Hier de foto's van de error die hij aangeeft. Hopelijk kan dit helpen.
 

Bijlagen

  • IMG00065-20120626-2105.jpg
    IMG00065-20120626-2105.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 16
  • IMG00068-20120626-2106.jpg
    IMG00068-20120626-2106.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Uitleg van jouw Bug_Check_Code (Eng).
Er is blijkbaar toch meer mis met je pc dan je denkt. Hoeveel geheugen heb je erin en hoeveel latjes?
Steek, indien mogelijk, er eens ander geheugen in en doe eens een chkdsk /f en evt. een /r
 
Laatst bewerkt:
Heb niet zo heel veel verstand van computers maar ik heb vier gigabyte aan geheugen erin zitten, twee latjes.

chkdsk betekend check disk neem ik aan? Ik heb er vandaag een goede vriend van mij naar laten kijken die wel het een en ander of computers weet maar die zei dat ik waarschijnlijk nooit meer er op kan gamen.

Is er misschien meer uitleg hoe ik chkdsk kan doen en wat het allemaal inhoud?
 
Zonder je te vervelen met non-informatie komt het in het kort hierop neer:
chkdsk /f controleert de schijf op fouten en herstelt deze.
chkdsk /r zoekt naar slechte sectors op je schijf en herstelt leesbare informatie.
Ga in de verkenner naar je C: schijf>klik rechts eigenschappen>extra>klik op nu controleren en vink beide opties die je ziet aan en toepassen. Je krijgt nu een melding blablabla.
Herstart de pc en schijfcontrole wordt nu gestart, wacht geduldig dat het helemaal afgelopen is (er zijn 5 verschillende controles geloof ik). Afhankelijk v.d. grootte van je C: kan het wel even duren.
Op het einde v.d. controle krijg je een overzicht, dit gaat nogal snel, dat je naderhand kunt teruglezen in je logboeken.
Afhankelijk v.d. ouderdom van je pc kan de schijf ook zogezegd op z'n laatste benen lopen (een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee).
N.B. Mocht je een laptop hebben zorg dan dat hij aan de netstroom hangt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de chkdsk /f /r methode geprobeerde maar werkte niet. Betekend dit dat ik mijn hardeschijf moet vervangen? En zo ja, heb je aanraders. Ben opzoek naar een 1 terabyte hardeschijf.
 
Nee niet perse, geef ff aan hoe oud alle hardware (uitgezonderd je mobo) ong. is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan