Computer crasht op bepaalde data (met een 6). Is dit een Trojan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lala B.

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi! Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan uitleggen waar mijn kompjoetertje (winXP) last van heeft en hoe ik 'm kan genezen. De afgelopen anderhalve maand is het regelmatig voorgekomen dat ie opeens niet meer wil opstarten. Dus steeds weer opnieuw moeten installeren (ben nu wel zo slim om goede backup te hebben, maar toch niet leuk). Ik kon er geen touw aan vast knopen waar dit mee te maken heeft en weet het nog steeds niet zeker maar volgens mij is het steeds op data met een 6 er in (26 april, 6 mei etc.). Net dus weer vastgelopen en dit keer heb ik in de setup de datum gewijzigd naar 4 mei en toen startte die wel op (zonder backup te hoeven gebruiken dus). Dat bevestigd mijn idee dat 't te maken heeft met de datum. Maar.....hoewel ik hiermee de mogelijke diagnose heb, heb ik geen flauw benul hoe ik hier af kom. Heb al regelmatig een systeemscan door Norton laten doen en die vindt niks. Heeft iemand van jullie hier al eens eerder van gehoord en enig idee wat dit is (wellicht een Trojaans paard?) en hoe ik er aan en vooral AF kom!
Alvast onwijs bedankt,
Lala

Dank jullie wel! Probleem lijkt opgelost...

Bij deze wil ik jullie even bedanken voor de (overigens snelle) reacties!

Ik heb gekeken op die mcafee-site gekeken maar daar niets kunnen vinden wat overeenkomt met mijn probleem.
Vervolgens heb ik een volledige scan via housecall gedaan en daarbij werd niets gevonden (met Norton evenmin).
Toen heb ik spybot geinstalleerd en daarmee het merendeel van de gevonde items laten verwijderen.

Vervolgens geprobeerd m'n pc weer opnieuw te laten opstarten met de huidige datum en dat is gelukt. Ook andere data geprobeerd en dat ging allemaal prima.

Ik wil niet te vroeg juichen maar heb dus wel het idee dat m'n probleem opgelost is (al snap ik niet helemaal hoe dat kan, maar ach...as long as it works). Mocht het probleem terugkomen dan meld ik me wel weer maar voor nu in ieder geval super bedankt voor jullie hulp !

Oeps !

PC crashte van de week weer...was met van alles bezig toen ie opeens vastliep. Niet zo'n ramp maar startte ook niet meer op. Dit gebeurde op 16 mei 's nachts dus dat bevestigt mijn idee wel dat de data invloed hebben, alleen kon ik 'm dit keer ook niet meer aan de praat krijgen door in de BIOS de datum te wijzigen. Na opnieuw m'n backup te hebben geinstalleerd bleef ie wat langzaam maar deed ie 't wel. Vanwege alle terugkerende problemen toch besloten de boel maar helemaal te formatteren en opnieuw te installeren, alleen toen ging 't echt mis! M'n partities blijken in DOS niet overeen te komen met dat wat Windows aangeeft! Heb hierover topic gepost onder Windows XP - hardware genaamd "Help! Partities gewijzigd" aangezien het hier niet meer thuis hoort........

Geformatteerd en hopelijk opgelost !

Probleem is opgelost.
Bedankt.

Zo kan het natuurlijk ook. Dan ben je van al je problemen af.

En uiteraard graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan