Computer doet helemaal niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Hallo allemaal.

gister avond kreeg ik het bericht tijdens het opstarten dat mijn computer een stukje opstartscript miste en dat ik die opnieuw moest installeren, nu wou ik eerst mijjn bestanden veilig op de andere pc zetten voordat ik dat deed, heb dus mijn hardeschijf er uit gehaald samen met de RAM geheugenstripjes en de draad van de dvd speler [een lange witte] nu heb ik alles over gezet, wou mijn geheugen weer in mn eigen pc doen. ik wil hem aan doen en hij doet helemaal niks meer...

heb alles er goed ingezet zoals het hoord en nog steeds niets wat het doet

nu wil ik straks [heb ik van paranoid gekregen] Dit even doen, kijken of dat werkt,

wanneer ik dit gedaan heb zal ik de resultaten hier ook neer zetten.

maar weten jullie eventueel nog andere dingen waar het aan kan liggen??

alle reactie's zijn welkom:D

behalve van 'eigen schuld dikke bult' of 'ja dat is dom' :thumb:

groeten
Leutjebreedbek

Hoe wil je je moederbord van stroom voorzien met 2 geblokkeerde aansluitingen, buiten het feit dat het nogal een gewaagd iets is.
Voeding misschien opblazen ?:o

Pin 14 en een ground van de voeding aansluiten kan prima. Mits je eerst de voeding van de stroom afhaalt of de schakelaar achter op de voeding uitzet. Dit wordt heel vaak gebruikt om een voeding aan te krijgen zonder moederbord en zo te kijken of de voeding nog goed is. Je kunt dan makkelijk de spanningen meten met een multimeter.

Daarmee is het voor mij ook een stuk duidelijker.
Bedankt voor je toelichting:)

Graag gedaan.:) Er zijn ook mogelijkheden om via deze pin aansluiting, twee voedingen te koppelen in 1 pc.

Hallo..

nou ik heb net even gedaan wat er op de foto's werd voorgedaan dus inderdaad paperclip in de voeding, en hij doet het wel gewoon.. ik druk hem aan en hij begint gewoon te draaien.

dus nu is mijn vraag, waar kan het verder nog aan liggen?

Heb je de bestanden veilig kunnen stellen?

Zo ja, haal dan eens alles uit de kast leg dit op een houten plank/plaat. Sluit enkel 1 geheugen reepje je processor en videokaart aan en natuurlijk de voeding. Eventueel de power button uit je kast, zodat je een aan/uit knop hebt. Kijk dan of het wil draaien.

Probeer eens een atx-reset.
Stroom eraf (dus de stekker uit het stopcontact ) de powerknop 1 minuut ingedrukt houden (daarmee haal je de restspanning van je machine (moederbord) en opnieuw opstarten.
Met een beetje geluk.....
Als dat niet lukt, evt. een bios reset, met de jumper of batterij eruit.

Hallo.

coenraad, jou idee heb ik net even geprobeerd [ben nu ook in de chat en daar werd het mij door Dnties ook geadviseerd]

maar helaas nog steeds niks.. ga nu het idee van crash even proberen,. crash. ook het moederbord moet er uit?

Hee hallo,

Hij doet het weer hoor!:D

toen ik dat van crash probeerde heb ik dus ook de aan en uitknop er af gehaald maar ik denk dat daar een plugje er niet goed in zat en dat daarom hij hem niet startte. toen heb ik hoe crash het heeft vermeld en deed hij het weer, i kdacht gelijk dat dat wel het probleem moest zijn, heb alles weer ingebouwd en inderdaad dat was het probleem want toen heb ik alles van de start knop weer goed aan geplugt en doet hij het

bedankt jongens!!!:D door jullie heb ik een [voor mij] hoop geld kunnen besparen!:D

echt super bedankt!:D beide hoor, ben allang blij dat jullie meedenken en proberen te helpen
en dan is het uiteindelijk toch gelukt!:D

jongens grote pluim van LBB!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan