computer dood door illegale xp..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
202
computer dood..?

Beste,

Los van dat dit allemaal gekomen is door een illegale versie van xp heb ik gewoon een vraag voor het herstellen van mijn pc.

Toelichting:

Ik heb illegale xp pro. Van een vriend kreeg ik een optie om de melding weg te halen van "u bent de dupe geworden van software vervalsing".

Hij had hiervoor een lijstje met xp key's en een blaadje hoe je je xp key veranderd zonder je pc op nieuw te installeren. (deactiveren/activeren)
Ik weet niet hoe dit allemaal in elkaar zit maar heb netjes het blaadje gevolgd en de key's geprobeerd. Echter heeft dit niets uitgehaald. Maar de oude key/cd heb ik niet meer tenminste heb 2 dagen gezocht en kan hem nergens vinden.
Mijn XP is dus nu ongeactiveerd en ik heb mijn oude key niet meer :s ik dacht het zal wel en heb het zo gelaten. echter nu 3 dagen verder start de pc niet eens meer op. blijft staan in het zwarte scherm van "opstarten in veilige modus" enzo, maar reageert totaal niet meer.

Hoe kan ik hem weer maken?? ik heb dus geen cd meer......en kan ik mijn oude key ergens terug vinden (dan nog steeds illegaal en met die melding, maar beter als een kapotte pc)
Kan ik misschien van iemand anders de xp cd lenen om hem via de cd op te starten ?? behoudt ik wel mijn bestanden op de hardeschijf?

thx

db
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Denk niet dat wij je hiermee kunnen helpen dan alleen maar te adviseren een legale xp zien te bemachtigen en ben ik bang dat je een hoop gegevens kwijt ben.

Modag
 
Of je installeert iets als ubuntu op een externe harde schijf en boot dat os, met ubuntu kun je dan weer je windows schijven mounten en vaak data vanaf halen.
 
Dus proberen te booten via cd-rom met een andere xp cd zal niet helpen?
Kan ik de pc wel redden als ik de xp-cd nog kan vinden?

Xion:
Ik kan je niet helemaal volgen, zijn er wel programma's om dus mijn data van de hardeschijf te krijgen.. aangezien de schijf niet stuk is, alleen xp.
Is dat ingewikkeld, of kan ik beter een computer winkel vragen de gegevens van mijn hardeschijf te halen?

bedankt
 
gebruik de puppy linux live cd ;) en verplaats de bestanden van de HD naar een usb-stick ofzo en dan windows opnieuw installeren
 
Dus ik download de linux puppy iso file, brand die op een cd.
dan zet ik mijn bios op boot from cd-rom en doe de puppy disk erin.

Spreekt het dan voor zich? ik heb nog nooit met linux gewerkt.
kan ik dan gewoon weer op mijn hd om de bestanden te kopieren?

mvg
 
ja dat kan, puppy werkt erg makkelijk voor zulke dingetjes en dan kopiieer je het van je harde schijf ergens anders naar toe.
 
Gisteren had ik het geluk dat na 3 of 4 keer opstarten dat hij door het scherm van "veilige modus opstarten" heen kwam en windows het weer deed.
Ik heb van de gelegenheid meteen gebruik gemaakt om alle relevante bestanden te kopieren naar mijn laptop.

Daarna probeerde ik nog eens te restarten maar hij komt telkens niet verder als dat scherm. Hij zegt ook dat hij zijn keyboard niet ziet en af en toe piept hij als een kook wekker.....toch de hardeschijf naar de knoppen of zou formateren en herinstalleren de problemen misschien oplossen?

Hoe krijg ik hem geformatteerd als ik niet verder kom als dat scherm met opstarten, via de xp cd rom van mijzelf lijkt hij wat te doen maar dan blijft hij hangen, of hij heeft meer als 10 min nodig om dll files te laden.

iemand enig idee?
 
dat probleem heb ik eens met een pc 2 jaar geleden gehad. Ik had de batterij eruit gehaald enzo en die er een uurtje uit gelaten (met stekker eruit), daardoor is de bios weer gereset. Toen de'r weer in en pc aan zetten dan (evt.) bios instellen voor boot van cd-rom. En dan opstarten van de cd. ZONDER UITSCHAKELEN MET KNOP EN RESET KNOP OF CTRL + ALT + DEL. Dan van cd opstarten en installeren. Doet die het dan nog niet? Dan is de cd niet goed ;)

Jobbes
 
Daarna probeerde ik nog eens te restarten maar hij komt telkens niet verder als dat scherm. Hij zegt ook dat hij zijn keyboard niet ziet en af en toe piept hij als een kook wekker

Dat je pc niet opstart heeft dat niets te maken met de illegale versie,dat piepen is van je moederbord dat aangeeft dat er iets goed fout zit met je hardware/moederbord, via de fabrikant van je moederbord kun je achterhalen waar die piepjes voor staan.Als je een "manual" van je moederbord hebt staat 't daar waarschijnlijk in.(piepen als 'n kookwekker=moederbord dood????geheugen afgestorven??? kan van alles zijn)
Geef 's wat info over je pc.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ben er inderdaad wel achter dat het een samenloop is en de pc toevallig begint te haperen na wat problemen met xp.

Tis de computer bij mijn vriendin thuis en weet dus niet uit mijn hoofd wat erin zit.
iig een Asus moederbord.
Ik probeer van het weekend ff uit ofdat het resette van de bios (dmv die batterij eruit) nog iets opleverd, misschien heb ik nog tijd de piepjes te achterhalen.

Want als hij dus niet meer verder komt als dat scherm, dan kan ik hem ook niet meer formatteren?? is het dan gewoon einde verhaal?
Want de setup via de xp cd komt hij ook niet door, misschien door de hardware errors...



Bedankt alvast!!!
 
je kunt hem ook formatteren in ntfs via gparted in de xubuntu live cd. en dan kijken of je xp instal het doet ;)

JObbes
 
Ik zie vaker dat mensen,met de beste bedoelingen overigens,xubuntu of andere Linux distro's aanraden om het e.e.a. uit te voeren,maar die downoloads zijn vaak zo groot en niet iedereen heeft een snelle verbinding ;)

Daarnaast is het programma Testdisk een mooie bijkomstigheid.

Leuk dat je dit zo oppikt :thumb:

Greetz
 
Ik zie vaker dat mensen,met de beste bedoelingen overigens,xubuntu of andere Linux distro's aanraden om het e.e.a. uit te voeren,maar die downoloads zijn vaak zo groot en niet iedereen heeft een snelle verbinding ;)

Daarnaast is het programma Testdisk een mooie bijkomstigheid.

Leuk dat je dit zo oppikt :thumb:

Greetz

komt omdat ik gewoon als ik zo'n probleem heb toch wel een cd-tje ergens heb liggen ;),
deadbeauty:luister maar naar de tip van wanderer
Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
oke,

Ik heb vrijdag de batterij van het moederbord gehaald en gisteren weer terug gezet om te checken of bios resette helpt.

Helaas geen verandering, hij loopt vast bij het beeld van "veilige modus opstarten" geeft verder geen piepjes of niks, en heeft slecht beeld, strepen en sneeuw net als een oude tv.

Heb een keer het geheugen eraf gepakt, toen deed hij gewoon hetzelfde.

pfff weet niet echt raad, zou hij een cd met testdisk nog wel doen? want dan ga ik die ergens downloaden en op cd zetten.

mvg

ps. moederbord is een Asus P5VDC-MX
 
Laatst bewerkt:
zou hij een cd met testdisk nog wel doen? want dan ga ik die ergens downloaden en op cd zetten.
Gewoon proberen.Testdisk staat op de PartedMagic cd,de link staat in een eerdere post van mij.

Als de download langzaam is,ga dan op de PartedMagic site naar "Download" en pak daar de 2e link.

Greetz
 
Gewoon proberen.Testdisk staat op de PartedMagic cd,de link staat in een eerdere post van mij.

Als de download langzaam is,ga dan op de PartedMagic site naar "Download" en pak daar de 2e link.

Greetz

Wanderer: ik raad je aan om niet de bestaande installatie te herstellen. Die is toch al helemaal naar de knoppe. Gebruik gewoon een cd'tje PartedMagic (ken ik niet) of xubuntu met gparted. Als je je HD maar kan formatteren. Dan setup uitvoeren.

Jobbes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan