computer gaat zomaar standby

Status
Niet open voor verdere reacties.
watch dog zegt dat er al veertien dagen niet op mijn vraag is gereageerd, of ik hem ff naar boven wil halen ;-)
Volgens mij kan watchdog niet tellen ;-) ;-) ;-)
Ik denk dat het inderdaad met kazaa te maken heeft dus dat gedeelte van de vraag is opgelost.

Maar ik hoop dat iemand me nog ff wijzer wil maken wat betreft die BIOS.

niemand die me wat over die bios kan vertellen?

het fenomeen doet zich nu toch voor zonder dat ik KaZaA gebruikt heb.
gisteren ging mijn computer midden in een mail op standby en vervolgens bleek ie gewoon uit te zijn.

thnx ik snap nu in elk geval waar het voor is.
nu blijft de vraag: ligt hier de oorzaak van het uitgaan van mijn computer?
zo ja.
hoe doe ik daar wat aan?

Je post dateert van 30-3. Je had er toen een paar dagen last van. Is er sindsdien verbetering. Ik had system restore willen voorstellen maar dat werkt niet bij jou, las ik ergens. De energiebeheer instellingen van Excelsior zijn de default instellingen ( zeg maar zoals windows ze aflevert) . Ik heb dat ook zo staan. Bij mij gaat de computer na 10 minuten op de screensaver en na 20 minuten in de slaapstand. Wat zou ik daar zelf nog aan moeten instellen? Een muisbeweging en hij gaat weer in functie. Dat is btw redelijk gevoelig; als mijn zoon langs komt klossen schiet ie ook af en toe in functie.
Mijn computer staat de hele dag aan.

ja klopt ik dacht toen dat het aan KaZaA lag, omdat het altijd was nadat ik dat gebruikt had.
Vorige week heb ik weer een paar keer KaZaA aangehad en daarna gebeurde het weer.
Dus leek de link logisch.

dit weekend gebeurde het dus ook weer, maar dan zonder KaZaA gebruikt te hebben en nadat ik eerst dat deurtje van standby op het scherm kreeg ging ie gewoon uit.

nu net ging ie zelfs zomaar uit zonder enige waarschuwing en startte opnieuw op.

Waarom ik hem op stand by zet?
omdat ik ergens gelezen heb dat het 70% in de stroomkosten scheelt.
Ik neem aan dat die funktie er niet voor nix op zit?

Ik heb trouwens geen idee wat exelcior is.

en dat ie vanzelf weer aangaat herken ik dat doet ie zelfs als mijn kat langsloopt of als er een goederen trein over het spoor verderop gaat.

Maar het gaat dus om het vanzelf uitgaan, terwijl je net midden in je werk zit.

inmiddels heeft het probleem zich waarschijnlijk opgelost.
Ik ontdekte dat je ook de computer ook stand by kunt zetten door op de aanknop de drukken ipv via start - afsluiten.
Vanaf dat moment heeft het fenomeen zich niet meer voor gedaan.

Ik heb trouwens geen idee wat exelcior is.

Excelsior is een voetbalclub uit Rotterdam en een member hier op helpmij ;)
Kijk maar op de eerste blz van deze topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan