computer gekregen met veell software

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Hallo een vraagje,
Ik woon in Polen en heb vorige week een computer gekregen van een kennis waarvan de man 2 maanden geleden overleden is.
Hij deed veel aan fotograferen en dus ook fotobewerkingen
Nu staan er nogal wat programma’s op waarvan nik niet weet of ik ze allemaal nodig heb en of ze niet met elkaar conflicteren. Ook zijn de meeste in het Pools, ik zou ze liever in het Nederlands willen hebben als het mogelijk is om de taalinstellingen te wijzigen.
De volgende programma’s heb ik aangetroffen
1 Besturingsprogramma Windows 10
2 Norton 360 abonnement(loopt einde januari af --heb zelf ook een Norton 360 abonnement
voor 2 computers zou over kunnen stappen naar abonnement voor 3 computers))
3 Nero 10 betaalde versie
4 Driver Booster 2
5 IObit Malware Fighter
6 IObit Uninstaller
7 Movavi VideoConverter 9
8 Movavi VideoEditor 9
9 Mufin Musicfinder Base
10 Smart defrag 4
11 Picasa 3
12 Advanced Systemcare9 8 pro (pas 2 maanden nieuw betaald abonnement
13 Ccleaner
14 Formatfactory
16 Reghunter pro(waarschijnlijk pas nieuw want vraagt om registratie (=niet gratis)
16 Pc Reviver (waarschijnlijk pas nieuw want vraagt om registratie (=niet gratis)

Met vriendelijke groet
Jan

Beste Jamp

Dit is wat ik persoonlijk zou houden en (weg)doen in jouw geval :

1 Besturingsprogramma Windows 10 (Houden)
2 Norton 360 abonnement (Houden)
3 Nero 10 betaalde versie (Houden)
4 Driver Booster 2 (Houden)
5 IObit Malware Fighter (Verwijderen en gebruik als alternatief Malwarebytes)
6 IObit Uninstaller (Verwijderen + je kan eventueel Revo Uninnistaller als alternatief gebruiken)
7 Movavi VideoConverter 9 (Geen kennis mee, FormatFactory is een goed en gratis alternatief)
8 Movavi VideoEditor 9 (Geen kennis mee)
9 Mufin Musicfinder Base (Geen kennis mee)
10 Smart defrag 4 (Geen kennis mee maar Defraggler zou ook een goed alternatief zijn)
11 Picasa 3 (Als je graag uw foto's deelt via google+ en bewerkt dan houden)
12 Advanced Systemcare9 8 pro (pas 2 maanden nieuw betaald abonnement) (Jammer voor dat lopend abonnement. Maar dit programma gaat je niet geven wat ze beloven. Verwijderen zou ik zeggen)
13 Ccleaner (Houden)
14 Formatfactory (Houden)
16 Reghunter pro(Heeft geen nut dus verwijderen)
16 Pc Reviver (Verwijderen)

Natuurlijk kijken of alle programma's die je wilt houden up-to-date zijn. Wat te taal wijzigen betreft is voor elk programma anders. Goed bij instellingen kijken en anders op hun website eens een kijkje nemen.

Zelf heb ik prima ervaringen met Advanced System Care en kan dus de opmerking bij punt 12 niet onderschrijven.
Hetzelfde geldt voor IObit Uninstaller bij punt 6.

Verder is Driver Booster 2 verouderd en moet je even de nieuwste versie binnen halen 3.1 nu

2 Norton 360 abonnement (Houden)

Die zou ik dus heel snel wegdoen!! Ook al heb je zelf een abonnement. Echt zonde van het geld.
Dit is de meest irritante software die er bestaat! Zit overal in, en dan bedoel ik ook overal. Er is een speciale tool die alles van Norton kan verwijderen.

Van Nero is een onbetaalde versie, ik zou daar voor gaan en niet voor betalen. Met de gratis versie kan je ook heel veel.
zie http://www.nero.com/eng/downloads/

Geheel mijn eigen mening ;)

Je opmerking over Norton kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Over het aanbevelen of afwijzen van een Anti-virus is moeilijk vandaar dat ik schreef "houden". Omdat iedereen wel zijn eigen mening, voor -en nadelen daarover heeft. Het is gewoon een kwestie er ééntje uit te kiezen waar JIJ je goed bij voelt. En dit is bij iedereen anders. Ikzelf voel me goed bij Bitdefender. Maar anderen misschien bij AVG, Avast, ESET,..., enz omdat ze daar ook goede ervaringen bij hebben. Wie ben ik dan om het af te raden...

weg 2 Norton 360 abonnement(loopt einde januari af --heb zelf ook een Norton 360 abonnement
en vervangen door AVAST free

weg 4 Driver Booster 2
weg 5 IObit Malware Fighter
weg 6 IObit Uninstaller
weg 7 Movavi VideoConverter 9
weg 8 Movavi VideoEditor 9
weg 9 Mufin Musicfinder Base
weg 10 Smart defrag 4 is niet meer nodig met windows 10
11 Picasa 3
weg 12 Advanced Systemcare9 8 pro (pas 2 maanden nieuw betaald abonnement
13 Ccleaner
weg 14 Formatfactory
weg 16 Reghunter pro(waarschijnlijk pas nieuw want vraagt om registratie (=niet gratis)
weg 16 Pc Reviver (waarschijnlijk pas nieuw want vraagt om registratie (=niet gratis)

Waarom weg?
Lees dit:http://www.sr-pc-hulp.nl/Populaire ...nload sites en de malware die daar in zit.pdf

Als u een scan doet met malwarebytes en ADWcleaner zult u vele stuks malware aantreffen. daarom wg met al die troep.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik prima ervaringen met Advanced System Care en kan dus de opmerking bij punt 12 niet onderschrijven.
Hetzelfde geldt voor IObit Uninstaller bij punt 6.

Advanced System Cleaner is van Chinese oorsprong (Iobit) en bestaat uit onderdelen die Iobit van westerse softwaremakers heeft "geleend" (Iobit neemt het namelijk niet bepaald nauw met andermans rechten). IObit staat ook bekend om gebundelde adware/spyware.
Verder is die software zodanig verbouwd en van een Iobit jasje voorzien, dat de werking t.o.v. de originelen nauwelijks iets voorstelt.
Zo is de spywarescanner in Iobit oorspronkelijk die van Malwarebytes MBAM.
(https://forums.malwarebytes.org/ind...it-steals-malwarebytes-intellectual-property/)
Vind MBAM bijna 100 procent van alle virussen, de tool van Iobit haalt nog niet eens de vier procent!
Dus waardeloos!
Advies: Iobit geheel verwijderen.

weg 2 Norton 360 abonnement(loopt einde januari af --heb zelf ook een Norton 360 abonnement
en vervangen door AVAST free

weg 4 Driver Booster 2
weg 5 IObit Malware Fighter
weg 6 IObit Uninstaller
weg 7 Movavi VideoConverter 9
weg 8 Movavi VideoEditor 9
weg 9 Mufin Musicfinder Base
weg 10 Smart defrag 4 is niet meer nodig met windows 10
11 Picasa 3
weg 12 Advanced Systemcare9 8 pro (pas 2 maanden nieuw betaald abonnement
13 Ccleaner
weg 14 Formatfactory
weg 16 Reghunter pro(waarschijnlijk pas nieuw want vraagt om registratie (=niet gratis)
weg 16 Pc Reviver (waarschijnlijk pas nieuw want vraagt om registratie (=niet gratis)

Waarom weg?
Lees dit:http://www.sr-pc-hulp.nl/Populaire ...nload sites en de malware die daar in zit.pdf

Als u een scan doet met malwarebytes en ADWcleaner zult u vele stuks malware aantreffen. daarom wg met al die troep.

Of te wel: gewon lekker op nieuw installeren zodat je een schone install hebt, zonder gedoe. ;)

re

Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik ga ze allemaal intensief bestuderen en misschien ook nog wat googelen, maar jullie hebben me alvast een heel stuk op de goede weg gezet.
Bedankt en ik laat nog wel een keer de beslissingen van me horen.
groetjes Jan

:thumb:

bevlieging programma's.

1 SUPERAntiSpyware Free Edition gratis versie.
2 Malwarebytes Anti-Malware

mvg macguy

Smart Defrag houden of Defraggler als alternatief...? Prima, maar zit er niet per ongeluk een ssd in? De vorige eigenaar komt gezien zijn hobby op mij over als een high-end-user...

Vaak is het zo dat je bepaalde programma's niet of nauwelijks gebruikt bij nader inzien. Ik blijf altijd ver weg van rommel. Als ik het lijstje zo lees dan wist ik het wel.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan