computer hangt

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
343
Hoi

Mijn nieuwe pc met amd64 3500+ en 1024 Mb die heeft 2 hd 1 snelle met 10000 toeren en 1 met 7200 toeren die gebruik ik voor opslag en de snelle voor de progjes.
Als ik nu bv een film of iets anders heb binnengehaald en ik laat quickpar er op los dan is het vaak zo dat ie blijft hangen en ik moet resetten om verder te kunnen
Is overigens niet alleen bij quick maar daar wel het meeste als dit gebeurt dan blijven die ballonen rechts onderin de taakbalk komen met dat gele driehoekje erbij dat de schijfbewerking en is mislukt en ik het ergens anders op moet slaan en dan noemt ie bestandsnamen die ik niet herken.
Zou het kunnen komen door de home editie met sp2 of een slecht moederbord of weet ik veel (ik word er alleen gek van)

oh ja hij heeft na het opstarten al 2 maal de melding gegeven dat mijn videokaart te weinig stroom krijgt wilt u aub de stroom kabel aansluiten ,als ik dan opnieuw opstart en verder niets opnieuw aansluit is de melding weg en werkt de videokaart goed
 
Zit er soms een videokaart in die zelf een stroomaansluiting heeft? En heb je die ook aangesloten?En wat voor voeding heb je, ik bedoel hoeveel watt geeft ie?
 
Zit ff in het boekje te lezen van nvideageforce 5900 en ja hij heeft idd een stroomaansluiting .
Maar die melding is pas 2 maal geweest dus zal het dan echt zo zijn ?
Het wattage weet ik niet ,daar moet ik em zeker ff voor open schroeven?
De puter heb ik laten bouwen
Heb ff geken is een Aopen 350 watt .
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door paulusje
Zit ff in het boekje te lezen van nvideageforce 5900 en ja hij heeft idd een stroomaansluiting .
Maar die melding is pas 2 maal geweest dus zal het dan echt zo zijn ?
Het wattage weet ik niet ,daar moet ik em zeker ff voor open schroeven?
De puter heb ik laten bouwen
Heb ff geken is een Aopen 350 watt .

Je moet de videokaart wel dmv dat kabeltje aansluiten (doorlussen) op je voeding.

Welk moederbord-type heb je evenals je hd's?
 
heb net ff gekeken en hij zit gestekkerd.
moederbord is Asus A8V deluxe
Kan het hd type niet vinden zijn s-ata hd
1 van 10000 toeren 36GB is raptor van WD en de tweede is 210Gb en 7200 toeren ook van WD
 
heb gister de nieuwste bios versie geinstald maar heeft niet mogen baten
Die andere 2 drivers weet ik niet want windows is er op gezet in de shop
In apparaatbeheer geeft ie wel een vraagteken bij overige apparaten /raid controller maar daarvan kan windows zelf geen stuurprogje installen .
Als het nodig is misschien weet jij waar ik dat kan halen:(
 
Geplaatst door paulusje
heb gister de nieuwste bios versie geinstald maar heeft niet mogen baten
Die andere 2 drivers weet ik niet want windows is er op gezet in de shop
In apparaatbeheer geeft ie wel een vraagteken bij overige apparaten /raid controller maar daarvan kan windows zelf geen stuurprogje installen .
Als het nodig is misschien weet jij waar ik dat kan halen:(

Dat hoort die winkel er al op moeten hebben gezet. :eek:

De driver staat op de cd van je moederbord die bij je pc is meegeleverd.
 
Alles staat erop geeft ie aan
Wat nu ff afwachten maar tot ie weer vast loopt:(
 
Geplaatst door paulusje
Alles staat erop geeft ie aan
Wat nu ff afwachten maar tot ie weer vast loopt:(

Wie geeft dat aan?

Als er drivers missen, zie je dat niet in bijv. Apparaatbeheer hoor. Soms kan een apparaat wel geinstalleerd zijn door de driver die Windows zelf heeft, maar dit zijn vaak niet geoptimaliseerde drivers.
 
Ik heb voor de zekerheid de drivers van de cd geinstald en hij gaf niet aan dat ze er al op stonden dus wie weet
FF bij apparaat beheer gekeken en er staat nergens meer een vraag teken bij
Gelijk in de bios cool en quiet aan gezet (speciale functie van amd)dan geeft ie snelheid als het vereist is
Nu ik alleen hier typ geeft ie 1000mhz aan en als ik veel tegelijk doe geeft ie vol vermogen is 2200mhz aan(als het goed is).
Misschien waren het toch de drivers (ik hoop et en ga de zaak ff belle:evil:
 
Laatst bewerkt:
Maar ben nu een film aan het uitpakken en dat lijkt me processor intensief en hij blijft toch op 1000mhz staan
Dat lijkt me raar
 
Maar hoe kan ik het beste controleren of ik de beste stuur progjes heb draaien:eek:
 
Draait nu een week zonder vast te lopen:D
Dus tnx voor het advies ik geef em maar voorlopig de status opgelost;)
 
Toch weer error meldingen dat het wegschrijven van bestanden is mislukt
Ik heb een idee (idee van een leek)
Mijn C schijf is een snelle met 10000t/m daar staat de software en het besturingssysteem op.
Mijn andere schijf D is een gewone 7200t/m
Het gaat zo dat als ik download doe ik dat met grabit die op C staat en hij zet het neer op D dit downloaden beslaat soms onafgebroken 20 uur .
Kan het zo zijn dat D de snelheid van de gegevens die van C komen niet kan verwerken en daarom na verloop van tijd foutmeldingen gaat geven .
C geeft en leest tenslotte sneller dan D.
Graag hoor ik oordeel over dit idee:(
 
Dat zal het niet zijn. Als je een map of schijf hebt waar al je downloads in terechtkomen , gaan ze daar rechtstreeks naar toe. Dus in jou geval : rechtstreeks naar de D: schijf en niet via C::thumb:
 
ja maar ,grabit draait toch op C en daar staan ze in de batch en van daaruit gaan ze dan toch pas naar D
Ik probeer maar te raden
 
En volgens mij is je comp niet sneller dan het langzaamste deel. M.a.w. Je 10000 rpm schijf zal niet sneller gaan dan je 7200 rpm schijf.Dus daar zit het hem ook niet in.

Maar doe eens schijcontrole op je d: schijf , het kan ook zijn dat er bad sectors op je schijf zitten. Laat schijfcontrole deze gewoon repareren.
 
Heb wel diskkeeper gedraait maar die defragmenteerd alleen .
Waar zit schijfcontrole ook alweer :eek:
 
Kijk eens:

Schijffouten opsporen en herstellenMet het hulpprogramma Foutcontrole kunt u het systeem controleren op fouten van het bestandssysteem en beschadigde sectoren op de vaste schijf.

Open Deze computer en selecteer vervolgens de lokale schijf die u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren.
Schakel onder Opties voor schijfcontrole het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan