Computer herkennen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, ik heb maar één account op elke computer. Gastaccounts staan uitgeschakeld. Zou het zo simpel zijn?
 
Om een thuis netwerkje te brouwselen hoef je geen gastaccounts in te stellen, wel is het makkelijker om bij mapopties bij weergave "eenvoudig delen van bestanden" uit te vinken, dat krijg je een tabblad bij eigenschappen van bestanden en mappen met delen en beveiliging, dan kun je rechten geven aan iedereen die in het lijstje staat aan alle mappen of bestanden die wilt delen.

Je hoeft geen floppy en/of cd te gebruiken om een thuisnetwerkje op te zetten, de netwerk wizard op de computers gebruiken is voldoende.

Het euvel wil dat deze procedure niet altijd werkt en er vaak meerdere keren nodig zijn om dit te laten werken, ook kan helpen om eerst alles uit het netwerk te deinstalleren en na een reboot alles weer te installeren, om daarna weer de wizard uit te voeren.

Neem wel aan dat je de C: schijf hebt gedeeld? door alleen documenten delen wil het vaak ook niet werken.
 
Opgelost!

Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Ik heb de tweede computer geformatteerd en opnieuw opgebouwd. Nu loopt het hele netwerk weer als een zonnetje! :) Dank voor alle hulp.
 
Dank, alleen heb ik er (nog?) niets aan, want ik heb de mededeling nog niet gezien. Heb net wel de computer opnieuw geformatteerd en Vista er nog maar eens opgezet. Helaas, de problemen blijven dezelfde!
 
Let even op als je rechts klikt op de icoon van de verbinding en status opent dan mag er geen slotje aan de verbinding hangen want dan (en dat gebeurt vaak ongewild) staat de windows firewall stiekem aan.

Wel heb ik iets bereikt met:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"DhcpNodeType"=dword:00000008

Hiermee zet je de connection op Hybride, standaard is dat 00000002
Soms komt die key niet voor maar mag je hem wel toevoegen. Controleren na restart met IPCONFIG /ALL

Nu opent de werkgroep zonder protesten maar alleen zie je de tweede PC niet opduiken, wel de folders, maar niet als lid van de werkgroep? De router is ook spoorloos. IPCONFIG /ALL laat alleen de eigen gegevens zien en is dus blind voor de verdere devices. Uiteraard zijn allen ingedeeld in dezelfde werkgroep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan