Computer kan beeldscherm niet vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karen77

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Beste mensen,

Ik heb mijn beeldscherm losgekoppeld van mijn computer om m te verzetten en nu blijft t beeldscherm No Video Input zeggen. Ik heb de kabel getest op een ander beeldscherm en ik heb t beeldscherm getest op een andere computer en beide zijn in orde. Het probleem zit m dus in de computer, maar zonder beeldscherm weet ik niet hoe ik dit moet oplossen.

Computer is paar jaar oud en er staat op DES (zelf gebouwd misschien..)
Windows versie XP - heb al een tijdje gelazer met: u bent slachtoffer geworden van illegale versie, blablabla.Moet dus altijd iets aanklikken voor Windows opstart. Weet niet of het hier iets mee te maken heeft.
Scherm is een Philips LCD monitor 190S6FS/00
Scherm gaat ook niet tegelijk met computer aan en uit zoals normaal.
Knopjes op scherm reageren helemaal niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op moet lossen???

Alvast dank voor de moeite!!

Groeten,
Karen

Het kan zijn dat met verplaatsen of kabel loshalen de videokaart iets is losgekomen.

Probeer eens her volgende
Open je Pc kast en druk de videokaart voorzichtig aan zodat hij weer goed zit. Zorg wel de je de PC uit hebt staan en de stroom eraf.

videokaart?

Kast is open, maar hoe ziet de videokaart eruit??

Gr. Karen

Kijk aan de buitenkant waar je de monitorkabel op aansluit dan zie je waar de kaart zit :)

Het kan ook zijn dat je geen losse videokaart hebt maar 1 die op vast zit op het moederbord. Als de aansluiting van je monitor vlak bij het toestenbord en muis zit.

Kijk ook goed of je niet toevallig 2 van die aansluitingen hebt. Het kan zijn dat je zowel een losse als vaste videokaart hebt. Je moet dan even testen welke nog wel werkt.

Dan heb ik vermoedelijk een vaste kaart, zie in ieder geval niets wat los kan zitten. :o
Nog andere opties??

Krijg je vanaf het begin als je de pc aanzet geen beeld of zie je eerst wel iets.
Geeft je pc nog piepjes als je hem aanzet.

Hij doet t weer!

Ik ben er uit! Toch nog maar een keer goed gekeken of er geen tweede input zit, zoals je zal zei, voor een monitor aansluiting en die zit inderdaad helemaal onderin.... Ben niet blond hoor maar kan niet zo heel goed meer achter die kast kruipen met een zwangere buik....

Hij doet het dus weer!!!

Super bedankt voor je advies:thumb:

crossposten is niet toegestaan.
deze kan ik op slot doen en doe dat dus ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan