computer kan niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Dan zou ik hetzelfde bord nemen als dat je nu hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Ik gebruik geen Packert-Bell, dus daar moet iemand met die kennis even op reageren.

Hallo!

Volg mijn wijze (nou ja!) raad op en breng de PC naar "n PC-boer, want dat bespaart je m.i. een hoop ergernis !

Greetz,

Harry.

Mijn computer kan nu wel aan, ik zie een lampje branden, maar niet opstarten, wat betekent dit? Met een andere voeding gebeurt hetzelfde. Op mijn computer staat nu win me, als ik een nieuw moederboard erin plaats, kan ik dan nog normaal de computer opstarten?

Hallo !

Heb je nu al es een BIOS-reset gedaan ???
En geprobeerd hoe het gaat met maar een geheugenmodule ???
Als je een nieuw MOBO plaatst (waarom: je weet niet zeker of het kaduk is) en het is hetzelfde merk/type zal je PC zeker opstarten.
Maar nogmaals: weet je zeker dat het daaraan ligt ?
En een nieuw MOBO plaatsen vereist echt enige basis-kennis van het PC-hardware-gebeuren.
Als je de PC niet naar een PC-boer wilt brengen, kost het je misschien meer als je allerlei dingen gaat vervangen die niet de oorzaak zijn.

Sterkte !

Harry.

Ik weet nog niet wat de oorzaak is, maar als ik het laat repareren, is het wel handig om te weten wat er allemaal vervangen kan worden en toch nog kan opstarten. Ik weet niet hoe je de bios moet resetten, hoe moet dit, en kan dit schadelijk zijn? Ik weet verder ook niet wat ik met een geheugenmodule zou kunnen doen.

Sorry hoor, maar dat ga ik niet opnieuw uitleggen.

Zie de post van Lange Pier hierboven !

Greetz,

Harry.

Lange Pier zei:
Geheugen modules, dat begrijp je wel?

Het resetten van het moederbord doe je doormiddel van de clear jumper, staat wel in je manual, met de spanning van de PC, of doormiddel van het batterijtje eruit te halen en de kontaktpunten van die batterijhouder even te kortsluiten, uiteraard ook met de spanning eraf.

In mn systeemkast heb ik alleen een grafische kaart en een netwerkkaart, kan ik die allebei eraf halen? Op het moederboard moet ik ergens batterijen zien te vinden? Hoe moet ik de contactpunten van de batterijhouder kortsluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan