Computer loopt na een minuut of 2 vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
@bulldogking: dat is geen volwaardige geheugentest....

@mcfreak, ik heb erg met je te doen. Hadden we net je voedingprobleem opgelost, nu dit. Ik denk eigenlijk dat dit een softwareprobleem is maar dan zou je een geheel nieuwe windows er op moeten zetten. Dat is een dure grap en als het toch een hardwareprobleem blijkt te zijn heb je alsnog een probleem. Een kennis zegt steeds tegen mij dat je Linux op een computer moet zetten, dat is i.i.g gratis (want opensource), zou je dat, via een andere computer, niet eens kunnen proberen? Ik denk dat je je nieuwe computer voorlopig alleen als testsyteem moet gebruiken en nog niets moet overzetten.

Ok, ik begin het nu op te geven.
start m'n computer op me driver schijfjes, krijg ik nu de hele tijd Windows herstel te krijgen.
ok, ik klik aan verversen, HDD gelockt, reseten, geen Windows gevonden.
zonder instalatie, geen schijf gevonden.
Draatjes goed aandrukken, scherm blauwig (!)
ik ben nu vastgelopen, zo ga ik beter naar die memtest kijken

edit: blauwprobleem opgelost, stekker zat er niet goed in.

Laatst bewerkt:
@mcfreak, kan je nu windows wel in of blijft hij in de BIOS? Misschien is windows opnieuw installeren vanaf een CD toch een optie?

Dat probeer ik, maar mijn harddisk is gecrasht ofzo, krijg bij elk programma een foutmelding,
Heb al geprobeert te formateren maar dat werkt niet

edit: ik kom Windows niet in.

edit 2: kan er ook wel bij:
2013-01-06 20.46.48.jpg

Laatst bewerkt:
Als je op een toets drukt, gaat hij dan herstellen en kan je windows wel in? Ik denk dat je windows even schoon moet installeren, of je hebt een hardware probleem. Heb je je pc ook bij Azerty gekocht?

deels bij azerty, automatic repair aangeklikt en hij zit nu al een kwartier bij Attempting repairs
toets werkt niet:

2013-01-06 21.15.05.jpg

schijf is 1 tb dus dat kan het niet zijn.

Laatst bewerkt:
Dat maakt het, even redenerend vanuit mijn studie HBO-Rechten als toekomstig jurist, juridisch toch wel erg lastig. Je kan het bij losse componenten sowieso vergeten dat de computer als één geheel garantie heeft, je zal als het een hardware probleem is actief op zoek moeten gaan naar de oorzaak. Als je enkele componenten bij een andere winkel gekocht hebt zou bijvoorbeeld Azerty kunnen zeggen dat de garantie niet geldt (er zijn altijd garantievoorwaarden met de winkel waarmee jij een consumentenkoopovereenkomst hebt gesloten): bijvoorbeeld dat component X van winkel A kortsluiting heeft veroorzaakt of niet compatible is, bla bla bla. Je hebt dan weinig poten om op te staan. Het kost heel veel uitzoekwerk en gedoe als je bij meerdere winkels hebt gekocht en je systeem niet werkt en je ook nog zelf geassembleerd hebt.

EDIT: en die schijf, is dat een oude schijf of heb je die ook nieuw gekocht? Die kan wel eens de bron van alle problemen zijn aangezien het moederbord nu problemen heeft met je HDD.

Laatst bewerkt:
ik denk nu dat het dus aan de hdd ligt.
tja,ik denk (weet) dat je gelijk hebt. :(
Hoe kan ik Windows compleet verwijderen? Formatteren helpt niet.
Ik krijg steeds het bericht dat bootmrg ontbreekt (zie post ver hierboven)
Hdd is gelockt en een partie dat nodig is voor reparatie ontbreekt (ook)

edit op edit: hij is nieuw

Laatst bewerkt:
Werkt windows XP wel erop
Misschien is het besturingssysteem te zwaar voor de processor!

Garantie???

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen onzin gaan roepen Sherin ;) In ieder geval zal de TS nu een nieuwe windows installatie nodig hebben, laat hem dat eerst maar eens doen ;)

Ik zou er gewoon een nieuwe/andere HDD inzetten of via een andere computer proberen te formatteren. Je zou inspiratie van dit topic kunnen halen http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=42103 waar ook BOOTMGR ontbreekt. Het is een vrij ernstig probleem waar je veel dingen zal moeten gaan proberen, het ligt in ieder geval aan je harddisk. Dit probleem kan ook nog gekomen zijn door virussen of spyware maar dat lijkt mij vanwege de nieuwheid van deze computer heel onwaarschijnlijk. Wellicht zou je proberen garantie op je HDD te claimen om zo een nieuwe te krijgen. Ik hoop dat wel dat je een Windows 8 installatiedisk hebt liggen want de recoverydisk kan je dan niet meer gebruiken. Je zal dus een Retail versie van Windows 8 moeten hebben, de licentiecode van een OEM versie is dan al weg. Anders zal je de stappen moeten opvolgen in het topic van het computer idee forum maar dat is zoals je ziet een heel lang topic dus het zal heel veel tijd kosten om dit nog op te lossen. Ik heb je leeftijd in je profiel gezien en vind dit buitengewoon triest voor iemand zoals jij, heb je de computer met eigen zuur verdiende spaargeld of geld van je ouders betaald?

Laatst bewerkt:
@SherinBloemendaal windows 8 te zwaar voor een i7????
@K1pje probeer ik maar de harddisk is gelockt (?)
@stormbreaker dat formateren heb ik dus op een andere computer gedaan, 1x snelformateren aan en 1x snelformateren uit.
licentiecode had ik nog niet ingevult en dat is maar goed ook zo te zien....
ik heb hem van mn eigen geld gekocht. (wat nu op is)
wat ik niet snap is dat het nederlands is en dat hij nog windows herkent, dat is toch verwijderd tijdens het formateren?
hoe kan ik mijn hdd unlocken en ervoor zorgen dat ik een schonen versie van windows kan instaleren?

Doe anders eens een secure erase (nullen naar de schijf schrijven), dan begin je weer zoals van de fabriek af.

ik ga kijken, als dat niet lukt stuur ik zo nog een paar foto's door met de error's waar ik tegen aanloop

@SherinBloemendaal windows 8 te zwaar voor een i7????
@K1pje probeer ik maar de harddisk is gelockt (?)
@stormbreaker dat formateren heb ik dus op een andere computer gedaan, 1x snelformateren aan en 1x snelformateren uit.
licentiecode had ik nog niet ingevult en dat is maar goed ook zo te zien....
ik heb hem van mn eigen geld gekocht. (wat nu op is)
wat ik niet snap is dat het nederlands is en dat hij nog windows herkent, dat is toch verwijderd tijdens het formateren?
hoe kan ik mijn hdd unlocken en ervoor zorgen dat ik een schonen versie van windows kan instaleren?
In het topic van het computer idee forum stond ook dat er resten van een oude windows op een HDD kunnen blijven rondzwerven. Ik denk dat je, behalve als het iemand hebt die heel technisch bezig kan zijn, of de secure erase moet doen, hetgeen wat K1pje zegt, of de garantie op de schijf moet claimen en er een hele nieuwe moet laten inzetten. Je hebt neem ik aan geen SSD ergens liggen?

wacht, wat moet ik nu volgens je doen?
dus terugbregen? dat zou kunnen...
raad je me aan, nu je me kennis een beetje schat dat ik die secure erase moet doen? vervalt de garantie dan eigenlijk?
geen ssd, anders zat daar windows op :)
ik ken wel iemand die heel technich is, maar die is altijd bezig :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan