Computer loopt plotseling vast & foutmeldingen in mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuunhaa

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo!

Sinds een tijdje loopt mijn pc plotseling vast wanneer ik bezig ben, en dan kan ik helemaal niks meer doen of op klikken. Mijn enige oplossing is om op de powerknop te drukken.
Ik had net even in mijn logboeken gekeken of er fouten in stonden en kreeg een aantal foutmeldingen te zien. Weet iemand misschien wat ze betekenen? Want ik heb geen flauw idee wat het is.

- TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

(weet niet of dit iets te maken heeft met het internet, maar heb sinds kort traag internet)

- Gigaset USB Adapter 108: kan benodigde netwerkbronnen niet toewijzen.

- De server {7F6316B4-4D69-4765-B0A3-B2598F2FA80A} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

- De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen.

Laatst bewerkt:
Ik zou in ieder geval je PC even nalopen volgens DEZE instructie om te zien of er infecties zijn.

Onderstaande is volgens mij niets ernstigs:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.
Ik zou in ieder geval de drivers updaten van je Gigaset.
Download driver hier
Gigaset USB Adapter 108: kan benodigde netwerkbronnen niet toewijzen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik zou in ieder geval je PC even nalopen volgens DEZE instructie om te zien of er infecties zijn.

Onderstaande is volgens mij niets ernstigs:
Ik zou in ieder geval de drivers updaten van je Gigaset.
Download driver hier

Groeten Marcel

Bedankt voor de reactie. Er zijn geen infecties gevonden en mijn driver heb ik zojuist geupdate.

Zojuist is mijn pc alweer plotseling vastgelopen waarbij ik niks kan doen behalve op de powerknop drukken. Als het zo doorgaat gaat mijn pc binnenkort nog kapot (of hij is al kapot :eek:)
Ik heb nadat ik mijn pc opnieuw heb gestart een printscreen gemaakt van de een na laatste en de laatste fout in mijn logboek van voordat mijn pc vastliep. Misschien heeft dit ermee te maken?
http://imageshack.us/photo/my-images/803/errors.jpg/

Dit zijn alleen waarschuwingen waarvan je de printscreens hebt gestuurd, staan er in je logs ook errors/fouten in.
Ik zou ook eens een schijfcontrole uitvoeren.
En na hoe lang gedraaid te hebben loopt je pc vast ?
gebeurd dat vastlopen na een bepaalde handeling/actie, ben je dan op internet.......?, welke programma's zijn er actief vlak voor dattie vastloopt ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dit zijn alleen waarschuwingen waarvan je de printscreens hebt gestuurd, staan er in je logs ook errors/fouten in.
Ik zou ook eens een schijfcontrole uitvoeren.
En na hoe lang gedraaid te hebben loopt je pc vast ?
gebeurd dat vastlopen na een bepaalde handeling/actie, ben je dan op internet.......?, welke programma's zijn er actief vlak voor dattie vastloopt ?

Groeten Marcel

Oh, dus die fouten hebben er niks mee te maken?
Eehm... ik denk 9 a 10 uren ofso? Ik zat op Youtube filmpjes te bekijken. Ik had ook Media player, mijn documenten en Word aanstaan.
Hoe voer je een schijfcontrole uit? :P
Het rare is dat voordat ik mijn pc had geformatteerd (een maandje geleden) hier helemaal geen last van had. Nadat ik het heb geformatteerd is het al een paar keer gebeurd.

Laatst bewerkt:
Nadat je de pc had geformatteerd heb je toen ook de chipset-drivers opnieuw ge-installeert?

even makkelijk gezegd, de moederbord-drivers.

Nou dan mis je waarschijnlijk de chipset-drivers.
Wat is de exacte naam van je moederbord?
Je kunt dit vinden dmv pcwizard, hier te downloaden. Let op dit is een directe downloadlink. Wil je eerst even kijken wat het is, zie hier.

Hmm, dat is een moederbord van een medion-PC. Welke precies?

Hmm, dat is een moederbord van een medion-PC. Welke precies?

Ik ben dus totaal geen computernerd :P Mijn neef heeft mijn computer besteld. Waar zie ik wat voor een Medion pc het is?

*edit* Mijn computer was ALWEER plotseling vastgelopen! :( Ik denk dat ik maar professioneel hulp moet zoeken, want het kan zo niet verder. Dus volgens u ligt het aan dat ik mijn chipset-drivers niet opnieuw heb geïnstalleerd?
Hoe moet je zoiets opnieuw installeren?

Laatst bewerkt:
Met een beetje mazzel op de achterkant, meestal begint het met een M.:d

edit: Dan moet ik dus het typenummer van je medion weten, dan kan ik hem even opzoeken.

Laatst bewerkt:
Met die nummers kan ik helemaal niks vinden, staat er ook een serienummer op? Deze moet 8-cijferig zijn.

Vreemd hoor, ik kan nergens wat vinden op de door jou gegeven nummers.
Kun je er een foto van maken en die even posten?
Een medion pc heeft meestal ook een naam iets van Akoya ofzo, gevolgd door een type aanduiding. Kun je dat ergens vinden?

Sorry, voor de wat late reaktie. Ik heb op het moment nachtdienst.
Maar nu heb ik wat gevonden: klik hier
Als het goed is gaat hij gelijk downloaden.

Er staan nog meer drivers ga daarvoor naar www.medion.com > dan service > dan downloads > dan stuurprogramma's en vul daar bij MSN-nummer deze in : 10009532
Maar kijk eerst maar of die chipsetdrivers geholpen hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan