Computer loopt plotseling vast & foutmeldingen in mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, voor de wat late reaktie. Ik heb op het moment nachtdienst.
Maar nu heb ik wat gevonden: klik hier
Als het goed is gaat hij gelijk downloaden.

Er staan nog meer drivers ga daarvoor naar www.medion.com > dan service > dan downloads > dan stuurprogramma's en vul daar bij MSN-nummer deze in : 10009532
Maar kijk eerst maar of die chipsetdrivers geholpen hebben.

Hoi! geen probleem hoor. Ik ben allang blij dat u mij helpt! :D
Ik heb het bestand gedownload en geïnstalleerd. Ben ik nu klaar en is het vastlopen nu voortaan weg?

Nadat ik de MSN-nummer heb ingevuld krijg ik een lijst met allerlei dingen. Wat moet ik daarvan precies installeren?

Laatst bewerkt:
Die chipset-drivers kunnen een oorzaak van de vastlopers zijn, dat is even een kwestie van afwachten.:)

Voor de rest hoeft het niet persé maar het mag wel.
Welke je kan installeren ligt aan wat er in je computer zit en of je het gebruikt.

Je vertelde al dat de videokaart driver wel was ge-installeert dus die hoeft alvast niet.
Voor de rest zal ik morgen weer even kijken, ik ga nu weer aan het werk.

Oh ja klik voortaan even op 'reageer op vraag' ipv 'quote' dan word het draadje niet zo lang.

aah hahaha ok! Bedankt :D Hopelijk loopt het niet meer vast.

Oh.. hehe.. ok, doe ik. Ik kom hier nooit en ben gewend om bij forums op quote te klikken bij berchten :p

Je zou de sounddriver nog kunnen doen en ,als je die hebt, die voor de TV-kaart en de afstandbediening. Maar als deze apparaten gewoon goed werken zou ik het niet doen.:d

Nog vastlopers gehad??:shocked:

Sorry, maar wat is de sounddriver? :P En is tv-kaart hetzelfde als videokaart? Zo nee, wat is het?

Gisteravond had ik geen vastloper gehad! Volgens mij is het probleem opgelost, maar ik check vanavond voor de zekerheid wel nog een keer of het vastloopt :)

De sounddriver is de driver voor je geluidskaart, maar als je gewoon geluid hebt zou ik er niks mee doen.

De TV-kaart is niet hetzelfde als je videokaart. Met de TV-kaart kun je TV/radio kijken/luisteren en opnemen(Als er een coax-kabel van de TV naar je computer loopt) en als er een TV-kaart in je computer zit. Dit kun je vinden via pcwizard.

Oké, fijn dat je nog geen vastloper hebt gehad.

Ah, ik denk niet echt dat ik die nodig heb, want ik kijk geen tv op mijn pc :D

Ik heb geen vastlopers meer gehad, dus ik denk dat het probleem is opgelost!

Erg bedankt voor uw hulp :thumb:

Kijk dat is mooi :thumb::thumb:

Geen dank hoor....:d:d

Oh ja, zet je de vraag nog even 'opgelost' ? Dat kun je bovenin deze thread doen.

Hmm :confused: Vandaag liep mijn pc weer plotseling vast. Volgens mij is de probleem nog niet opgelost :(

Staan er andere events in je eventlogs dan waarschuwingen ?

Je kunt ook controleren of alle fans draaien als je pc ingeschakeld is: processorfan, eventueel fan op je videokaart en eventueel casefan

Doe ook nog even een schijfcontrole: Deze Computer>>Eigenschappen van je C-schijf opvragen>>tabblad Extra>>Nu controleren
Doe vervolgens hetzelfde voor je D-schijf (als je die hebt natuurlijk)

Ook kun je nog bij je apparaatbeheer kijken of er uitroeptekentjes/vraagtekentjes staan.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Staan er andere events in je eventlogs dan waarschuwingen ?

Je kunt ook controleren of alle fans draaien als je pc ingeschakeld is: processorfan, eventueel fan op je videokaart en eventueel casefan

Doe ook nog even een schijfcontrole: Deze Computer>>Eigenschappen van je C-schijf opvragen>>tabblad Extra>>Nu controleren
Doe vervolgens hetzelfde voor je D-schijf (als je die hebt natuurlijk)

Ook kun je nog bij je apparaatbeheer kijken of er uitroeptekentjes/vraagtekentjes staan.

Groeten Marcel

Dat eerste snap ik niet :P

Bij D-schrijf krijg ik een melding dat mijn schijf nog niet geformatteerd is. Wat is dat? En wat moet ik doen? Het formatteren of gewoon zo laten?
Ik heb mijn C-schijf gecontroleerd. Na het controleren was het klaar en kreeg ik geen meldingen over fouten te zien?

En bedoel je bij logboek kijken of?

Logboeken kijken doe je als volgt:
ga naar start>>uitvoeren en type: eventvwr.msc

Je krijgt nu een aantal logboeken te zien (systeem, toepassing, beveiliging en nog een paar denk ik), systeem en toepassing ben ik het meest in geinteresseerd.

Kijk vooral rond het tijdstip dat hij vastgelopen is.

Over je D-schijf: lekker zo laten, er is niets aan de hand in ieder geval.

Groeten Marcel

Hierbij een aantal waarschuwingen rond het tijdstip van de vastloper

1: {tid=924}
De kern van de Application Virtualization Client is juist geïnitialiseerd.
Geïnstalleerd product:
Versie: 4.6.0.1523
Installatiepad: C:\Program Files\Microsoft Application Virtualization Client
Overzicht van algemene gegevens: C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\
Computernaam: YUNA-57BE36A1A8
Besturingssysteem: Windows XP Professional 32-bit Service Pack 3.0 Build 2600
OSD-opdracht:

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

2: {tid=924}
-------------------------------------------------------- Clientlogbestand (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Application Virtualization Client\sftlog.txt) geïnitialiseerd

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

3: De server {7F6316B4-4D69-4765-B0A3-B2598F2FA80A} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Als je net een vastloper hebt gehad zou je even in PCWizard naar de temperaturen kunnen kijken of die erg hoog zijn.
Heb je de computer wel eens vanbinnen stofvrij gemaakt?

Een maandje geleden zo ongeveer liet ik een nieuw videokaart installeren, en volgens de computer monteur man was het niet nodig, omdat er niet zoveel stof in zat.
Dit zijn de temperaturen:

Graphics
MD30517PG (1024x768@60Hz)
512MB GeForce 8400 GS (MSI) 68 °C

Hard Drives
244GB Western Digital WDC WD2500JS-00NCB1 (SATA) 34 °C

En de temperatuur van je cpu(processor)?
En is dit gelijk na een vastloper?

En dan ben je niks aan het doen?? Als dat zo is, zou ik toch even kijken of de diverse koelribben/ventilatoren niet stoffig zijn.

Kijk bij een vastloper even of de temperaturen veel hoger zijn.

Nee, helemaal niks. Ik was gewoon gewone dingen aan het doen, zoals bij elke vastloper.

Gisteravond alweer vastgelopen :( Gisteren was ik muziek aan het afspelen met Windows media player.

Dit waren de temperaturen nadat het vastgelopen was:

CPU: 59 graden
GPU: 68 graden
harde schijf: 38 graden

Zou het aan de stof liggen? Ik heb geen idee hoe je dat ding open moet maken, Misschien moet ik maar een professioneel persoon dat laten doen :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan