Computer loopt vast bij werken op/via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid-vdJ

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Al sinds geruime tijd loopt mijn computer vast als ik op internet bezig ben. Allereerst als ik hem 's morgens aanzet, dan loopt hij 3 x vast voor ik daadwerkelijk wat kan gaan doen. Dit is altijd als ik met het internet bezig ben. Zit ik gewoon in b.v. Word te werken, dan is er niets aan de hand. Als ik intensief met MSN bezig ben of op usenet loopt ie ook steeds vast. Ik zie aan mijn ZoneAlarm dat die dan gewoon halverwege stopt. Ik kan dan vaak nog wel de programma's afsluiten waar ik mee bezig ben, maar iets nieuws starten kan niet meer. Webcammen is al helemaal uit de boze, want er wordt gewoon geen verbinding tot stand gebracht.
Zodra mn computer "is warm gedraaid" staat hij niet spontaan meer vast, tenzij ik dus zeer actief op internet ben. :(

Even ter info: ik heb cable wanadoo easy, win xp pro, firewall zone alarm, sitecom d-202 modem met uitgeschakelde firewall en een modem van motorola.

Wie ow wie, kan mij op weg helpen om dit probleem op te lossen. Ik weet het zo ondertussen niet meer.

Astrid :confused:

Je pc ooit al eens gescant op Virusen en Spyware met de meest recente update's?

Geplaatst door l.slaats.
Je pc ooit al eens gescant op Virusen en Spyware met de meest recente update's?

Ja dat heb ik, met spyware doctor en ad-aware. Een paar dingetjes verwijderd. Met spybot heb ik nooit wat kunnen vinden. Maar de computer problemen waren daar niet mee opgelost. Scans met up-to-date software geven sindsdien geen problemen meer aan.

Ik heb zelfs mn winxp schijf opnieuw geformatteerd, maar zelfs dat mocht niet helpen. :(

Ow ja, en Norton en AVG hebben geen virussen kunnen vinden.

Astrid

Hoi,

Hoeveel geheugen heb je op je pc zitten?
Wordt je Processor niet te warm? Misschien stof in je kooler.

Kijk hier eens naar.

Controleer je tems eens met Speedfan

Geplaatst door winnie de pooh
Hoi,

Hoeveel geheugen heb je op je pc zitten?
Wordt je Processor niet te warm? Misschien stof in je kooler.

Kijk hier eens naar.

Controleer je tems eens met Speedfan

512 mb, amd duron 1000 Mhz

juist een paar weken geleden "stof vrij" gemaakt ... temperaturen ... moederbord 36, cpu 53, aux 23, harde schijven 46 en 45 graden .... :( <---- aan de hoge kant naar mijn idee

maar de 512 is snel vol, vind ik wel vreemd

Astrid

Ja je temps zijn wel wat aan de hoge kant. Maar ik denk dat het daar niet aan kan liggen. Zitten niet op gevaarlijk temps naar mij idee.

Tsja een raar probleem.

juist een paar weken geleden "stof vrij" gemaakt
Die van mij zit na een week ook alweer aardig vol :p. Staat wel elke dag lang aan maar goed.

Ik ben de virusscanners en alles weer aan het draaien, maar behalve dat de computer regelmatig vast loopt heeft hij tot nu toe niets kunnen vinden, behalve een onderdeel van Real Player wat gezien wordt als virus :(.

Ik blijf nog wel ff proberen en hou jullie op de hoogte van wat er gebeurt.

Tips blijven natuurlijk welkom :D.

Astrid

Geplaatst door Astrid-vdJ
Ik ben de virusscanners en alles weer aan het draaien, maar behalve dat de computer regelmatig vast loopt heeft hij tot nu toe niets kunnen vinden, behalve een onderdeel van Real Player wat gezien wordt als virus :(.

Ik blijf nog wel ff proberen en hou jullie op de hoogte van wat er gebeurt.

Tips blijven natuurlijk welkom :D.

Astrid

Verwijder Real Player eens en probeer het dan nog eens opnieuw. Real Player en Windows media Player samen op een pc kan een probleem zijn.

Download tevens de CCleaner en schoon je pc eens op:
http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=217684

Succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan