Computer loopt vast tijdens bepaalde spellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleep00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Heeee!

Laatst heb ik een computer zelf in mekaar gezet, hij werkt alleen niet helemaal.
Wanneer ik sommige spellen wil spelen loopt hij vast, het beeld stopt opeens en het geluid herhaalt zich steeds, en ik kan niks meer doen behalve de computer opnieuw opstarten. Het rare is dat dit niet bij alle spellen gebeurt en er geen verband of iets is tussen de spellen die vastlopen.
Op vista werkt helemaal niks, op XP werken sommige dingen, als ik de videokaart omwissel met mijn oude pc(8300GS) duurt het langer voordat ie vastloopt. Wanneer ik het geheugen omwissel(DDR2 667Mhz) maakt dit geen verschil. Ik heb (Denk ik) alle drivers geupdate, in ieder geval die van het moederbord en de videokaart.

mijn specificaties:
Processor: AMD 4800+
Geheugen: 2048MB DDR2 1066Mhz Kingston HyperX
Moederbord: MSI K9A2VM-FD
Videokaart: 8500GT 1024MB
DVD speler: LG nog wat(dat lijkt me niet het probleem)
Harde schijf: Samsung HD252HJ
Voeding: 400W

Deze spellen lopen vast:
Medieval Total war 2 en The Kingdoms
Rollercoaster tycoon 3
Lord of The Rings The Battle for middle earth

Deze spellen doen het:
Rome total war
Crysis
Age Of mythology The titans
Warrock
Neverwinter Nights 2

Alvast bedankt, mij

heb je alle spellen ook al gepatcht? en sp3 voor xp?
en sp1 voor vista. ( sp1 lijkt me niet echt nodig want het zou gewoon moeten werken)

installeer alles eens opnieuw xp en vista enzo, dan de drivers opnieuw, wie weet:confused:

trouwens wel vaag dat crysis goed draait want daar waren in het algemeen veel problemen mee:o

en als je die pc zelf hebt gebouwd zal je vast wel geweten hebben waar je mee bezig was dus ik ga niet vragen of alles wel goed is aangesloten (net alsof dat het probleem kon zijn)

Bedankt voor je reactie!
Jaa de meeste spellen heb ik wel gepatched, het is inderdaad raar dat crysis wel werkt ja,
ik heb XP SP3, ik heb alles al een paar keer opnieuw geinstalleerd, eerst Vista Ultimate toen Vista Home premium, toen weer vista ultimate toen XP home en toen XP Professional xD dus ik denk ook niet dat het daar aan kan liggen (en uum dat ik zoveel xp's en vistas heb is niet omdat ik rijk ben maar omdat iksnel internet heb :o)

het zou wat zijn als je alles gekocht zou hebbe, dan had je beter een pc kant en klaar kunne kopen bij www.ikbenstil.nl ofzo

nou suc6 verder want ik zou het ook niet meer weten

mijn specificaties:
Processor: AMD 4800+
Geheugen: 2048MB DDR2 1066Mhz Kingston HyperX
Moederbord: MSI K9A2VM-FD
Videokaart: 8500GT 1024MB
DVD speler: LG nog wat(dat lijkt me niet het probleem)
Harde schijf: Samsung HD252HJ
Voeding: 400W

Deze spellen lopen vast:
Medieval Total war 2 en The Kingdoms
Rollercoaster tycoon 3
Lord of The Rings The Battle for middle earth

Deze spellen doen het:
Rome total war
Crysis
Age Of mythology The titans
Warrock
Neverwinter Nights 2

Alvast bedankt, mij[/QUOTE]

Om die videokaart voldoende te kunnen laten draaien heb is het vermogen je voeding van je systeem al aan de ondergrens, als de overige apparaten meer power vragen van de voeding kan het zijn dat je voedingspanningen in elkaar storten, zeker als die voeding niet 100% stabiel meer is.
Wordt je videokaart(en) niet te warm?

antwoord

De voeding is inderdaad ook niet nieuw gekocht..
De videokaart wordt ongeveer 50-60 graden wanneer hij vastloopt
bedankt voor je antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan