computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingske

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
hoi, ik zit met een ernstig probleem, daar mijn Fujitsu Siemens PC dagelijks vast loopt post ik het hier maar.
het zit zo, als ik Win XP SP2 opstart kom ik niet verder dan mijn bureaublad en Avast antivirus waarbij verder niks meer mogelijk wordt behalve de stekker eruit.
opstarten in veilige modus lukt wel en na een sysherstel doet ie het terug een tijdje.
het begon ongeveer na een cleanup met Wise Disc Cleaner, toen één en ander niet meer werkte heb ik alle verwijderde bestanden uit de prullebak teruggezet.
mijn toestel is een 4/5 jaar oud, staat veel aan, de harde schijf is niet vol.
ik gebruik enkel freeware software, Zone Alarm, Avast, startupmonitor e.d....
ik had ook een tijdje blue screens waarbij vermeld werd dat windows afsloot om erger te voorkomen, codes die hierbij gegeven werden leverden niks op.

prettig weekend nog en dank u.

Laatst bewerkt:
er is wat teveel uit het register verwijderd door dat register tooltje
zit daar geen backup functie bij zodat je dat terug kunt zetten??vast wel dat hebben ze allemaal
kijk daar eens naar

ik gebruikte Wise Disc Cleaner, die verwijdert naar de prullebak, dus heb ik alles geselecteerd en teruggeplaatst maar dit hielp niet.

dank u.

hoi, ik zit met een ernstig probleem, daar mijn Fujitsu Siemens PC dagelijks vast loopt post ik het hier maar.
het zit zo, als ik Win XP SP2 opstart kom ik niet verder dan mijn bureaublad en Avast antivirus waarbij verder niks meer mogelijk wordt behalve de stekker eruit.
opstarten in veilige modus lukt wel en na een sysherstel doet ie het terug een tijdje.
het begon ongeveer na een cleanup met Wise Disc Cleaner, toen één en ander niet meer werkte heb ik alle verwijderde bestanden uit de prullebak teruggezet.
mijn toestel is een 4/5 jaar oud, staat veel aan, de harde schijf is niet vol.
ik gebruik enkel freeware software, Zone Alarm, Avast, startupmonitor e.d....
ik had ook een tijdje blue screens waarbij vermeld werd dat windows afsloot om erger te voorkomen, codes die hierbij gegeven werden leverden niks op.

prettig weekend nog en dank u.

Hoelang is het geleden, dat je een schone installatie hebt gedaan ?
Maak een backup (indien mogelijk) en zet er een schone installatie op.:thumb:

ja, ik denk eraan om een externe hard disc te kopen om 50 Gig foto en video op te zetten want mijn windows recovery cd waarschuwt dat één en ander verdwijnt...

10 jaar internet en nog nooit een ernstig probleem gehad, dank zij Helpmij oa.

okee, als dit de enige mogelijkheid is kijk morgen ff voor die backup,

thanks.

okee, alle belangrijke zaken staan op een externe schijf.

na opstarten met de recovery dvd ging het goed tot ik de beeldschermresolutie wou verhogen, toen werd alles zwart en gaf het scherm "no signal"
een internet connectie kon ik ook nog niet maken maar dat ligt vast aan de internet opties.

gelukkig heb ik hier nog een ouwe pc staan.

wat nu?

ik heb ook nog de originele win xp home dvd liggen.

thanks

okee, alle belangrijke zaken staan op een externe schijf.

na opstarten met de recovery dvd ging het goed tot ik de beeldschermresolutie wou verhogen, toen werd alles zwart en gaf het scherm "no signal"
een internet connectie kon ik ook nog niet maken maar dat ligt vast aan de internet opties.

gelukkig heb ik hier nog een ouwe pc staan.

wat nu?

ik heb ook nog de originele win xp home dvd liggen.

thanks

Pak je originele Win XP schijf eens, en installeer XP basic.
Vervolgens probeer je de drivers van je apparatuur te installeren, waarvan de driver van je netwerkkaart de belangrijkste is. (waarschijnlijk aanwezig op de recover cd) Aansluitend kun je naar de site van de fabrikant van je PC en het restant van je drivers ophalen.
Btw. waarom probeer je de schermresolutie te veranderen? Laat de recover cd eens helemaal doen wat hij moet doen, dan kun je na de installatie de resolutie alsnog aanpassen.;)

oef, terug op internet met de ouwe bak (celeron 1100) ;-)...

win xp staat er terug op maar ik geraak niet op internet, mijn drivers cd-rom wil niet opstarten en de downloads van Fujitsu zijn ISO die na opstarten een Dos commando vragen waar ik niks van ken..

ik weet het voorlopig niet meer, de pc in kwestie draait wel lekker nu, maar geen internet daar ik nog geen driver voor mijn ethernet kaart heb...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Trial-versie Everest Ultimate (http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/EVEREST-Ultimate-Edition.shtml) downloaden en installeren, programma openen , klikken op: netwerk - PCi-PnP Netwerk.

Dan wordt de juiste versie van de netwerkkaart weergegeven en kun je de drivers downloaden.

Heb je een z.g. OEM PC, dan kijk je uiteraard op de site van de fabrikant van de PC.
Vergeet dan ook de chipset-drivers etc. niet.

Greetz,

Harry.

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan