Computer plotseling zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Hallo,

Mijn computer is sinds gisteren plotseling zeer traag geworden.
De PC had ik de afgelopen week 2e hands gekocht.
Het gebeurde toen ik bezig was met het programma AVS Video Editor en was ook op de achtergrond wat aan het downloaden, het ging eerst echt prima totdat het programma begon te haperen en de hele computer traag begon te worden terwijl het CPU gebruik en het RAM gebruik zeer laag waren!
Ik had de computer meteen afgesloten maar toen ik hem aan wou zetten bleef het beeld zwart nadat het Windows logo is geweest, ik de herstel dvd erin gedaan kon wel weer opstarten maar bleef traag
Daarna had ik maar een nieuwe schone Windows installatie uitgevoerd ook geen succes.

Ik had de afgelopen week wel een paar dingetjes aan veranderd, een videokaart en extra werkgeheugen erin geplaatst.
Maar de dagen voor hey probleem liep hij als een zonnetje

Kan iemand me alsjeblieft helpen Ik weet het niet meer :(

Het is een HP Pavilion m9260 en bestaat uit:

Windows 7 Ultimate 64-bit
Intel Core 2 Duo E8200 2,66Ghz
5GB ram
Geforce 210 Silent 1GB

Laatst bewerkt:
Temperaturen in orde? Heb je de harde schijf al getest?

Klinkt als een defecte harde schijf of defect geheugen. Dit zou ik eerst maar eens nakijken als ik jouw was.

Is het de beste manier om een schijfcontrole uitevoeren of moet ik een tool gebruiken?

BlackBird1997 zei:
Mijn computer is sinds gisteren plotseling zeer traag geworden.
De PC had ik de afgelopen week 2e hands gekocht.
Het gebeurde toen ik bezig was met het programma AVS Video Editor en was ook op de achtergrond wat aan het downloaden
Verwijder die AVS eens en installeer een alternatief programma. Kijk of dit wellicht iets oplost.

Ik had Windows Als volledig opnieuw geïnstalleerd.
En het programma Cyberlink PowerDirector 12 werkte wel prima

Laatst bewerkt:
Ik heb de hardeschijf al goed gecontroleerd.
Een Windows 32-bit installatie erop gezet, geen effect:
Wat werkgeheugen eruit gehaald ook niks.
ik ben nu bezig om te kijken naar virussen (die misschien in de bootsector zitten)

Zijn er ook nog andere oorzaken?

draai ook eens de benchmark van HDTune, en laat hier eens die benchmark zien. Misschien is je harde schijf wel trager dan dat ie normaal behoort te zijn (gebeurd wel eens met oude harde schijven).

wow, dat zijn erg slechte waarden voor je harde schijf! Ik denk dat die schijf niet helemaal lekker meer is.

Dit hoort jouw schijf normaalgesproken te doen:
st3500620as.gif

andere harde schijf kopen ;) Of gewoon dit probleem uitleggen aan de verkoper en hopen dat hij dit probleem oplost (soort van garantie dan) .

Hallo

Persoonlijk gebruik ik altijd "crystaldiskinfo" om de status te controleren van een harddisk.

Deze kan Good - Caution of Bad zijn ...

Peter

Het programma crystaldiskinfo zegt dat de hardeschijf gezond is.
Ik heb de hard schijf net een firmware update gegeven en de PC werkt weer stukke sneller en in HD tune is er ook een ander resultaat gekomen
DSC_0009.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan