computer start automatisch af en start opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

marli5

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn pc (Amd athlon 1200c, socket A, EPOX ep-8k7a+,SOCKET A,DDR; 256 mb DDR DIMM pc2100; 2 HD>IBM 60Gb,7200 en IBM 80Gb 7200) automatisch afslaat en herstart.
Dit gebeurt vrij vaak.
Mijn OS is windows XP prof.
Via het foutenlogboek komt vooral de volgende fout naar voren: "Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \device\harddisk1\D" of ook dezelfde melding voor \device\harddisk0\D
Op de tweede plaats staat de foutmelding: "pariteitsfout op\device\ideport0"
Deze fout komt echter beduidend minder voor.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!!!!!

1)
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

2) Heb je voor al je HW wel de nieuwste drivers?

Marli,

Je zou als eerste kunnen instellen bij je systeemeigenschappen (rechtse muisknop klikken 'deze computer') en dan bij geavanceerd naar opstart en herstel instellingen gaan en daar de optie automatisch opnieuw opstarten uitvinken. Mogelijk dat dan je systeem in ieder geval in windows blijft.

Vervolgens kun je bij apparaatbeheer kijken of je het stuurprogramma voor je IDE controller goed hebt geinstalleerd.

Remy

Geplaatst door Remy
Marli,

Je zou als eerste kunnen instellen bij je systeemeigenschappen (rechtse muisknop klikken 'deze computer') en dan bij geavanceerd naar opstart en herstel instellingen gaan en daar de optie automatisch opnieuw opstarten uitvinken. Mogelijk dat dan je systeem in ieder geval in windows blijft.

Remy

Zoals ik zei ;).
En je PC blijft niet in Windows, je krijgt alleen de foutcode te zien. Je moet vervolgens zelf de stroom eraf halen.:)

Zou het een regionaal probleem zijn? Ik heb hetzelfde, en woon ook in Venlo....

Het is geen regionaal probleem.

Heb jij dezelfde foutmelding of een andere?

Remi, XP_PC,Dibro,

Bedankt voor de reacties. In eerste instantie dacht ik dat het probleem was opgelost omdat ik in het apparatenbeheer een vraagteken had staan bij de multimediacontroller. Dit werd veroorzaakt doordat het stuurprogramma voor de tv-kaart niet was geïnstalleerd.
Dit heb ik opgelost, maar het probleem blijft.
Dit is helaas ook niet het enige probleem. Ik heb nl ook nog een onbeantwoorde vraag mbt het feit dat mijn 1200 Mhz pc wordt herkend als 900Mhz. Als ik in het bios '100' aanpas in '133' dan krijg ik een foutmelding.
Zie hiervoor mijn andere vraag.
Ik heb het advies van Remy opgevolgd en bekeken of de ide-controllers goed zijn geïnstalleerd. Volgens de gegevens gepresenteerd bij apparatenbeheer werkt dit echter correct,
Ik begin de tv-kaart te verdenken van al deze ellende (behalve dan het 1200>>900 probleem),
Deze heb ik tot op heden ook nog niet aan de praat gekregen. Het is er een van de Aldi (niet negatief bedoeld hoor..). Wellicht is het verstandig om als vraag te plaatsen of er meer mensen problemen met de kaart hebben. Hij is van Medion (MD 5044) Er wordt bij aangegeven dat de software niet voor xp geschikt is.
Bij de site van Medion is echter voor dit model geen nieuwere versie beschikbaar.
Ik denk dat ik maar eens begin met het verwijderen van de kaart en dan bekijk of het probleem is opgelost.
Ik hoor echter desondanks graag tips om een en ander op te lossen.

Marli,

Je Processor wordt niet voor vol aangezien :p tenminste volgens je Bios, heb je ook al geprobeerd om de 'default settings' of te wel de fabrieksinstellingen terug te laden. Na een reboot zou je kunnen kijken of de juiste Mhz wordt aangegeven.

En voor wat betreft je tv-kaart, heb je ook al een ander PCI slot geprobeerd of idd de kaart ff eruit laten.

Check anders ff wat voor een Bios (moederbord) je hebt en probeer anders van de fabrikant een Bios update te downloaden.

Remy

"Windows uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt.

Ik ben inmiddels al een stuk verder.
Het zat hem tóch in de drivers voor de ide.
Ik heb bij epox de meest recente drivers opgehaald.
Nu wordt mijn pc weer als 1200 mhz herkend en hij start niet meer (ongewild) automatisch opniuew.

Ik ben er echter nog niet helemaal.

Ik krijg nu bij heel veel software die ik wil installeren het bericht dat er een fout inzit. (terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is). Verder krijg ik de foutmelding "Windows uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt. Kan niet alle gegevens van D:..... opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computer hardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan".

Kan iemand mij hier nog mee helpen????

Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn pc (Amd athlon 1200c, socket A, EPOX ep-8k7a+,SOCKET A,DDR; 256 mb DDR DIMM pc2100; 2 HD>IBM 60Gb,7200 en IBM 80Gb 7200) automatisch afslaat en herstart.
Dit gebeurt vrij vaak.
Mijn OS is windows XP prof.
Via het foutenlogboek komt vooral de volgende fout naar voren: "Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \device\harddisk1\D" of ook dezelfde melding voor \device\harddisk0\D
Op de tweede plaats staat de foutmelding: "pariteitsfout op\device\ideport0"

Nou heb ik hetzelfde probleem met m'n epox 8rda+ nadat ik een flash-bios had uitgevoerd. Ook device driver error, ide port 0. Heb toen de ide kabels verwisseld en opnieuw xp geinstalleerd. Nu loopt ie weer (1800+, OCZ pc 2700 cl2), alleen.... als ik ook maar wat wijzig aan de fsb, multiplyer of geheugen dan loopt ie weer vast of dezelfde foutmelding. Waarschijnlijk dus de ide driver via de bios update korrupt (kan dat ?) daardoor kan je harde schijf niet optimaal booten waarschijnlijk.
Nou heb ik via de site van epox begrepen dat nadat je een bios update doet je de optimized defaults daarna moet laden. Dat heb ik dus net niet gedaan wat mischien de fout kan zijn. Maar heel algemeen is een device driver foutmelding in xp pro na een hardware upgrade.

Zal binnenkort effekes kijken of de load optimized defaults werkt en dat ik daarna weer lekker kan overklokken (wat wel kon met de oude bios).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan