Computer start automatisch opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Ik heb gister mijn C schijf met windows geformatteerd en heb een partitie (D: ) bewaard gehouden voor films etc. Ik heb vervolgens windows er weer opgezet, alle drivers, updates, sp2 etc. er weer opgezet zodat alles weer ok was (pc liep niet lekker meer). Nu echter start de pc soms uitzichzelf zonder reden opnieuw op, bijvoorbeeld tijdens het spelen van een spel of wat dan ook. Ik heb de nieuwste Symantec Corp. Antivirus laten scannen en vond een virus in de nieuwe java update. Deze is verholpen maar het probleem doet zich voort. Comp. is spyware vrij volgens Microsofts eigen scanner. Weer scannen met Symantec levert het vastlopen van dat programma op (bij de Realplayer map vaak). Ook heb ik bij het spelen van het spel Call of Duty online vaak het drwtsn.exe een foutmelding geeft dat het programma beïndigt moet worden. Ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem behalve dat het een virus is? (Wat het volgens de laatst gelukte symantec scan niet is) Ik zou ook niet weten hoe ik aan dit eventuele virus zou kunnen komen aangezien ik sinds het formatteren enkel updates heb uitgevoerd. :confused:

drwtsn.exe is docter watson, dat is een programma voor fout opsporing in windows. niet echt een wonder maar ja. je zei dat je C steeds formateerd maar D formateer je die dan ook? check eens of daar geen virussen vandaan komen. verder zou ik even kijken of er nog een update voor je kaart is op het gebied van sp2. verder zou ik eens kijken welke processen er opstarten en wat die nou precies doen.

DrWatson wist ik idd. D heb ik dus niet geformatteerd vanwege de bestanden die ik wil bewaren op die partitie. Heb beide partities gescand. Update voor mijn videokaart bedoel je? Ik heb Geforce 3 en heb de laatste updates van nvidia gehaald gister, als dat is wat je bedoelt. Opstartprocessen is niets mis.

PS. Is iemand bekend met Sophos antivirus?(sophos.com) Weet iemand of dit wat is? Want ik begin te twijfelen aan mijn slecht werkende symantec (vastlopen etc.)

Laatst bewerkt:
Je zou misschien de avast virusscanner kunnen gebruiken. www.avast.com Hier heb ik zelf wel goede ervaringen mee. (en het is gratis :)

Misschien start je computer opnieuw op omdat hij vastloopt. Klik met rechtermuisknop op Deze Computer, ga naar geavanceerd, klik op opstart, en herstelinstellingen. Haal nu het vinkje weg bij: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu kan je misschien een foutmelding zien als je computer vastloopt.

klik rechts op deze computer > eigenschappen > tabblad "geavanceerd > opstart en herstelinstellingen (wat een woord zeg) > haal vinkje weg bij "opnieuw opstarten"

dan start de computer niet meer opnieuw op bij een fout en krijg je een foutmelding.

Voor je opstartprocessen type je msconfig.

Nog iets: Ga naar uitvoeren, tik in: msconfig. Ga naar opstarten tabblad. Alle programma's die je niet kent even opgooglen en controleren of het adware, spyware, virus is.

Nog iets: Ga naar uitvoeren, tik in: msconfig. Ga naar opstarten tabblad. Alle programma's die je niet kent even opgooglen en controleren of het adware, spyware, virus is.

Ok bedankt. Ik kan alleen 1 opstartitem niet echt vinden:

dumprep 0 -k

google vind wel dumprep maar niet specifiek de 0 -k. Zal ik deze uitzetten?

En daarbij, wat zou de reden kunnen zijn dat de pc vastloopt? Ik heb hier in het verleden eigenlijk nooit problemen mee gehad.

-Ik had trouwens tijdens de installatie van sp2 een probleem met het kopïeren van atapi.sys (foutmelding) maar ben gewoon doorgegaan na herhaalde mislukking. Kan dit voor crashes zorgen? Moet ik SP2 opnieuw installeren? Want met avant kreeg ik ook een melding dat precies dat bestand niet te scannen was.

Laatst bewerkt:
Dumprep uitgezet, en samen met de eerdere adviezen heb ik er tot nu toe geen last meer van. Zo wel, ligt het aan SP2 met de mislukte kopie van atapi.sys . Bedankt! :thumb:

http://support.microsoft.com/?kbid=884675

Dit is dus mijn probleem, heb wel op JA geklikt om verder te gaan met setup van SP2. Heb deze eraf gehaald (en toen pas dit gelezen) en Alcohol eraf gegooid. Deze blijft echter aanwezig met de virtuele schijf (staat niet tussen Software meer, maar wel op de HD en werkend!). Heb de virtuele schijf uitgeschakeld maar ik krijg bij het installeren nog steeds de error dat atapi.sys niet gekopieërd kan worden. Help :(

Ik zou toch even alcohol er helemaal afgooien. Heb je alcohol op de officiele manier gedeinstalleerd (met een uninstall ofzo?) Misschien Alcohol weer opnieuw installeren, en dan weer deinstalleren (een wilde gok)

Ik had alcohol er al helemaal afgegooid op de normale manier (via Software, uninstall) maar er bleef wel een map in program files aanwezig met een werkende alcohol.exe (prog deed het gewoon nog) terwijl hij niet meer tussen de Software lijst stond. De virtuele schijf bleef ook aanwezig, maar deze heb ik handmatig uitgeschakeld. Heb toen de resterende map van alcohol ook handmatig verwijderd en de pc opnieuw opgestart, samen met een registrycleaner van Ace utilities. Probeerde SP2 weer te installeren (na deïnstallatie) maar kreeg dezelfde atapi.sys foutmelding.

Als ik nu alcohol opnieuw probeer te installeren krijg ik ook een error waardoor de setup moet worden afgesloten.

Systeem blijft instabiel met crashes. Systeemherstel biedt ook geen oplossing (bijvoorbeeld vóór de installatie van alcohol en sp2) omdat deze zegt niet te kunnen herstellen.

PS. Kan ik niet windows herstellen zonder weer helemaal te formatteren? PC geeft nu namelijk bij bijna elk programma een foutmelding en zelfs drwtsn zelf krijg een foutmelding :8-0: . Anders zit er niets anders op dan formatteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan