Computer start helemaal niet meer op....

Status
Niet open voor verdere reacties.
als gewoon alles op dezelfde plaats terug word gezet lijkt het me onmerkbaar er zijn nl geen componenten die eruitgezuigd kunnen worden behalve de batterij
idee :haal de batterij er eens uit voor een half uur en probeer het na terugplaatsen nog eens

Die batterij, in de handleiding staat dat die er niet uit mag worden gehaald behalve door pro's, kan het geen kwaad dan?

Geplaatst door ruud1980
ja hoor dat is goed mogelijk het is een ata systeem met ide verbindingen (brede kabel) let wel op met master en slave ben je hier bekend mee?

Maar nogmaals, dit zegt mij helemaal niks.

nou
het moederbord kan 4 driver aan ,oftewel 4xhdd of bv 2x hdd en 2x cdrom of een andere mix
nu zitten en maar TWEE van zulke brede aansluitingen op je mobo nl IDE1 (blauw) en IDE2 (grijs)
je kunt op iedere kabel TWEE drives aansluiten nl master en slave dit master en slave verhaal kun je op de achterkant van de hdd instellen met zgn jumpertjes
dit zijn kleine zwarte blokjes ter groote van 4 bij 6 mm
als je de hdd op je andere pc aansluit moet je dus een platte brede kabel van je hdd naar je andere pc verbinden en zorgen dat de hdd voeding krijgt (beter ook van je andere pc (rood zwart zwart geel ) stekkertje
probeer eens wat ket kan nl geen kwaad al je hierbij fouten maakt zorg wel dat je zoveel mogelijk de kasten van bijde pc aanraakt ivm statise electriciteit
ik ben de komende uren niet berijkbaar maar hou mn mailbox in de gaten

sucses

nee dat kan geen kwaad als je hier lang genoeg rond hangt word je vanzelf pro

Ik bedoel eigenlijk meer:

-De schijf uit mijn computer halen.
-Hem in deze computer zetten (ipv bijv de brander is mogelijk begrijp ik).
-de data naar de orginele schrijf in deze computer zetten.
-De schijf er weer uit halen en in mijn eigen computer stoppen en naar Medion sturen.

inderdaad zo kun je de hdd uitwisselen maar ik zou de hdd niet uit de medion halen ivm schroefbeschadiging en garantieverval
en inderdaad met een brander uitwisselen is mogelijk maar dan moet de brander wel ook als master of als enige drive op een van de twee aansluitingen op je ander mobo zitten (master slave verhaal)

Geplaatst door ruud1980
inderdaad zo kun je de hdd uitwisselen maar ik zou de hdd niet uit de medion halen ivm schroefbeschadiging en garantieverval
en inderdaad met een brander uitwisselen is mogelijk maar dan moet de brander wel ook als master of als enige drive op een van de twee aansluitingen op je ander mobo zitten (master slave verhaal)

Ow, maar hij is er al eens uitgehaald, is dat na te checken dan? En wat is schoefbeschediging?

En ik snap dat master slave verhaal nog steeds niet eerlijk gezecht.

Sorry voor de vele vragen.

Ok ik moet helaas weer deze computer verlaten, morgen ben ik er wel weer.

Nogmaals heel erg bedankt allemaal.

schroefbeschadiging bedoel ik als je met een slechtere schroevendraaier de schroeven gaat los en vastdraaien ,het kruisje op de schroef is dan zichtbaar beschadigd

master en slave verhaal:
4 drives zijn mogelijk nl:
primary master,
primary slave,
secondary master,
secondary slave

primary is een aansluiting op je mobo (die blauwe al is dit mischien moeilijk te zien)
en secondary is de tweede aansluiting op je mobo
je hdd(medion) is ingesteld als sec.master
dit houd in dat de hdd als nummer 1 op die aansluiting zit ,je zult dus bij het aansluiten op je andere pc de hdd ook als nummer 1 moeten aansluiten anders moet je met jumpertjes in de weer en dat wil ik je besparen
maar probeer dit gerust (denk wel aan statise electriciteit) en gheef de schijf ook voeding rood zwart zwart geel stekkertje
alle kabels passen er maar op een manier in dus je kunt weinig kapot maken
lees dit eens
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36&page=5
sucses

Ok, ik ga het proberen, alvast heel erg bedankt. Ik houd jullie op de hoogte.

@ruud1980

Even een vraagje, vanaf dat ik het batterijtje er uit had gehaald en er weer in had gedaan heeft de computer nog een kuur erbij gekregen. Als ik hem aan (probeer) te zetten gaat hij meteen weer uit, als ik hem dan weer aan zet blijft hij wel aan (voor zover hij aankan dan).

Heb ik iets fout gedaan?

je hebt denk ik niets fout gedaan
kun je ook niet in de bios komen?
(bios is als je hem aanzet en dan ziet "press del to enter setup (of f10 bv))

Nee zo ver komt hij niet eens, ook al ontkoppel ik alles doet hij hezelfde.

Maar inmiddels heb ik de harde schijf in deze computer gehad en de belangerijke bestanden hier op gezet. Heel erg bedankt voor de hulp, het is al een hele zorg minder. Morgen bel ik de Medion Hotline en eens kijken of ze het willen repareren, ze moeten wel want ik heb nog garantie.

Ik moet nu alleen helaas weer weg *sigh* baka parents ¬.¬

Nogmaals bedankt, ik zal morgen posten wat Medion gaat doen.

Sorry voor het late antwoord maar dit is wat er is gebeurd:

*Ik had Medion gebeld
*Heb een klantennummer gekregen omdat het de eerste keer was
*Werd doorverbonden
*Heb het probleem uitgelegd
*Werd mij op eens verteld dat een ander bedrijf de reparaties doet en die zullen terugbellen een dezer dagen

Dat gebeurde ook maar, ik kreeg wel een heel raar klinkende meneer. Met het bericht dat ze iemand zouden sturen donderdag 29 September.

Ik vertrouw het niet helemaal maar zeggen jullie het maar.

(Het bedrijf was ips of icp ofzo genaamd, ik zal het wel fout hebben, is dat mogelijk?)

Dat kan heel goed kloppen. Medion heeft kennelijk zelf geen technische dienst en besteedt derhalve de reparaties uit.
En nu maar hopen dat ze niet zien dat je aan de machine "geklungeld" hebt...............
maar even wat anders...... 29 september ???? !!!!! Da's nu net een van de redenen dat ik "zweer" bij (o.a.) Paradigit. Ik heb ooit door blikseminslag de voeding kapot gehad (binnen de garantietermijn), even naar Paradigit en 20 minuten later was 'ie gerepareerd, op dezelfde dag............. en over de blikseminslag deden ze helemaal niet moeilijk....... garantie meneer........

Laatst bewerkt:
Was dat bij mij maar zo. Ik moet meer dan 2 weken wachten (nu minder dan 2 weken).

Maar ik kan toch moeilijk ergens anders naar toe gaan? Die weten niks van de garantie van Medion enzo. En toen ik de computer had gekocht ging ik er natuurlijk niet van uit dat hij zo snel kapot zal gaan en al helemaal niet dat het zo lang zal duren tot hij gerepareerd word dus had hem gewoon gekocht.

Ik denk dat Medion pc's net zo goed zijn als alle andere pc's, daar zal 't 'm niet in zitten, zeker niet als je alle gebruikerservaringen op diverse plaatsen op het w-w-w leest. Die zijn best wel lovend.
Nee, de reden dat ik geen fan ben van "supermarkt" en "drogisterij" pc's is idd. de soms lange wachttijd bij defecten en als je redelijk afhankelijk bent van een pc / internet, dan ben je dus mooi gen**id.
Daarnaast het gemis aan het kunnen samenstellen van je toekomstige pc, bij dergelijke pc's is het: "take it or leave it" zoals 'ie wordt aangeboden in de advertentie, m.a.w. geheugenuitbreiding o.i.d. is er meestal niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan