computer start niet meer ***STOP: 0x000000A5 etc meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1989

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Berichten
6
Beste computerdeskundigen,

Mijn computer start niet meer. Hij komt niet verder dan het eerste opstartscherm (waar nu heel lelijk packard bell staat met blauwe strepen er doorheen) en waar ik kan kiezen tussen Delete toets en F12 toets.
Als ik F8 klik kom ik soms in het F8 menu waar ik dan veilige modus of iets dergelijks kies, dan start hij opnieuw op en krijg ik een blauw scherm. Deze geeft elke keer verschillende meldingen zoals:
*** STOP: 0x000000A5 (0x0000000000010000A, hetzelfde 4x)
of
***STOP: 0x0000001A (0x000000000005003, 0xFFFFF7000108000, etc
of
*STOP: 0x00000007E nog meer van hetzelfde
MET
mcupdate.dll

Ik heb al een keer eerder zo'n soort probleem gehad met deze computer. Toen heb ik hem gewoon een miljoen keer opnieuw gestart en deed hij opeens wel systeem herstel (want dat doet hij niet ookal vraag ik erom) en toen kon ik opstarten en heb ik alle recente geinstalleerde spullen eraf gegooid. Toen deed hij het een half jaar weer heel goed, en nu opeens weer dit. Enige verschil met toen is dat hij toen in het opstart proces iets verder kwam.

Kan iemand aan de hand van deze vage uitleg iets herkennen, of moet er nog meer informatie? Ik hoor het graag en alvast bedankt.
 
Beste Harry,

Ik heb al veel gezocht op internet hoe ik dit moet oplossen. Ik zie dan telkens van, download bepaalde dingen enz, of download een fix van windows. Ik snap alleen niet hoe ik dat zou moeten doen, want heel mijn pc start niet eens op, hoe zou ik dan iets moeten kunnen downloaden?

Btw ik woon ook in capelle aan de ijssel, kan je niet even langskomen voor een bepaald bedrag? :p
 
Hoi !

Wil je me op zaterdag ook nog aan het werk zetten ?

Als je echt nieyt tot maandag kunt wachten stuur me dan maar 'mailtje, dan geef ik je m'n adres.

Enne: reparatie is hier niet gratis, maar dat had je al begrepen.

GHreetz,

Harry.
 
Ik zou graag dit weekend mijn pc gerepareerd hebben, omdat ik in mijn tentamen week zit en mijn leerstof op mijn pc staat. Uiteraard had ik u liever een mooi vrij weekend gewenst.
 
Hoi !

Mail me maar, dan kun je het ding wel komen brengen.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb geprobeerd om te mailen op de e-mail die staat aangegeven op uw profiel pagina maar dan krijg ik delivery failure

Mijn mail is in ieder geval, markguitar @live.nl (zonder spatie anders doet hij het hier niet volgens mij)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !



Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Mijn probleem is nog niet opgelost.

Ik heb nu mijn harde schijf uit de computer gehaald en aan een andere computer gekoppeld. Ik kom nu verder, hij kan naar systeem herstel.
Maar hier krijg ik de mededeling dat het systeem niet uit zichzelf hersteld kan worden. Daarnaast doet veilige modus en andere opties het ook niet.

Iemand nog een idee? Ik wil graag de bestanden die op de harde schijf staan terug, want daar staat heel veel schoolwerk op die ik MOET hebben.
 
Ok, mark1989:

STOPPEN!!! (beetje minder mag wel hoor)

Ik zat het al aan te kijken vanaf zo ongeveer het begin, & ik dacht dat je het bij Harry Snor kon langsbrengen.

Dit is je gegeven oorspronkelijke foutcode, bij benadering, Bug Check 0x1A:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff557391(v=vs.85).aspx

Dat is een geheugenprobleem, maar welk (computer, harddiskcontroller, etc..) is niet duidelijk. Over de andere 2 genoemde begin ik nieteens, kan je zelf opzoeken.

Als de gegevens op je HD echt belangrijk zijn, moet je er niets aan doen! Zeker niet in een andere computer zetten als primaire schijf & dan systeemherstel starten.

Je kan de schijf wel als secundaire schijf aansluiten op een werkend systeem (die wel eerst uit zetten natuurlijk!) waarna je even de bestanden die je niet kan missen weg kan kopieren. Verder niets doen!

Dan kan je het geheugen van de oorspronkelijke computer controleren, helemaal zonder de HD, vanaf CD/USB (Hang er geen kritische externe schijven aan).

Proces van eliminatie: Wat doet het (nog) wel, wat niet?...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey theknight, bedankt voor de tip om mijn harde schijf als tweede harde schijf aan te sluiten. Ik kon bij mijn bestanden en heb ze veilig gesteld.
Rare erna was dat toen ik mijn harde schijf weer terug deed in de originele computer, om hem te resetten, alles weer werkte...
Echt een idiote computer, of ik doe echt rare dingen.
Maar hartelijk bedank voor de tip, scheelt me een hoop euro's!
(mijn probleem is dus een soort van opgelost, maar wel vaag)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan