Computer start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreydevos

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Vandaag had ik op school geleerd dat stof in de pc slecht is.
Dus ik kom thuis en maak de kast open, en pak de stofzuiger.
Ik zet op de stofzuiger een apart dopje (
Veilig-boenen-en-soppen-aan-uw-pc_03.png
)
En ik begon met schoonmaken.

Er bleef stof liggen dus ik had er een kaart uitgehaald (
!BvMhTPgBWk~$(KGrHqUOKjEEvVt0No5DBMDj6S6r0g~~_35.JPG
)
Vervolgs die er weer in gedaan en toen de ram kaart eruit gehaald (
401308_0_original.jpg
)
Die ook weer netjes op z'n plaats gedaan.

Daarna de koeler van zijn plaats gehaald en schoon gemaakt (
104_avc-112bj0_1_f.jpg
)

Nu start ik de pc weer op en dan gaat de koeler heel hard draaien en dan stopt de pc er weer mee (dit allemaal in 1 sec.)
Geen piep helemaal niks.

Nu had ik even gekeken en daar kwam het volgende uit.

Er zit z'n geel/zwart kabeltje in in de pc (een vierkant dopje om het zo tezeggen zit er op)
Als ik die losmaak dan gaat de pc gewoon aan alleen dan doet de videokaart het niet.

HELPP

Laatst bewerkt:
1) Heb je het koelblok van de processor af gehad? Zo ja, dan moet je de koelpasta ook nog even gaan vervangen.

2) stofzuiger gebruiken is niet slim: statische elektriciteit is prima om te spullen te slopen en laat een stofzuiger nu geladen worden door stof.

3) heb je alles weer aangesloten zoals het zat? Ik geloof namelijk dat er iets niet goed is aangesloten/vastgeklikt.

ja ik heb het koelblok van d processor af gehad en ik heb geen koel pasta.
En ja ik ben er 100% zeker van dat alles op z'n plaats zit en is aangesloten

Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk dat de thermische beveiliging de boel uitschakeld in die 1 seconde omdat je koeling nu niet meer functioneerd...

Verder, toon eens een foto van dat geel/zwarte kabeltje, want duidelijk ben je nu voor niemand.

Hoe zet ik die thermische beveiliging uit dan?
Ik heb een foto bijgevoegd

IMAG0079.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Die geel-zwarte stekker moet je wel aangesloten houden, anders ga je nooit de pc kunnen starten.

Thermische beveilging kan je niet uitschakelen, zonder dat was je processor al kapot.

Wat nu? wat dacht je van koelpasta halen en je koeler opnieuw (en goed) te monteren.

Had je beter wat ingelezen voordat je met je stofzuiger aan de haal ging. Als je in Rijswijk (ZH) woont kan je langskomen, dan kan ik je helpen, maar zo wordt het wel erg moeilijk.

Doe behalve de koeler ook maar eens alles wat je los hebt gehaald nog eens loshalen en opnieuw plaatsen, zal vast iets niet goed zitten.

Oja toen ik die koeler eraf haalde had ik wit spul aan mijn hand.
Ik dacht o dat is verf maar dat was het dus niet.
waar moet ik die koelpasta smeren

Eerst oude koelpasta verwijderen/goed weg poetsen (dat witte spul dus), koelpasta ter grote van een rijstkorrel op het midden van de processor doen (niet te veel, anders werkt het niet goed) en dan de koeler plaatsen. Door het plaatsen van de koeler wordt alles goed verspreid.

net de koeler eraf gehaald en wat speeksel achterop de koeler gedaan...... hij werkt weer (hoe lang)

Ok, het was dus de thermische beveilging zoals ik al dacht.

Nu gelijk de pc uitzetten en niet meer aandoen totdat je de koelpasta vervangen hebt voordat je de processor sloopt!

pff dan moet ik fietsen en daar wordt ik moe van.....
wat gebeurt er als ik de Pc nu ga gebruiken

dan heb je kans dat je processor oververhit en dat is gevaarlijk voor de processor --> lees definitieve schade/kapot

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Dan gaat zoals eerder de pc uit of in het ergste geval processor kapot dus overwin de vermoeidheid van de fiets en even tube koelpasta kopen ;)

Overigens: heb je je handen goed gewassen nadat je dat witte spul aangeraakt hebt? Koelpasta is namelijk behoorlijk giftig/schadelijk voor het mileu, dus vast ook niet goed voor jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan