Computer start niet op in Normale Modus en in Safe Mode (Eigenlijk geen enkele)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroepos

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2014
Hallo allemaal,

Ik zat vanmiddag mijn gebruikelijke ding te doen. Gamen. Plotselings loopt mijn hele computer vast en ik besluit deze via de power knop uit te doen. Ik merk opeens dat er iets is veranderd, er komt een scherm voor het opstarten waar staat: S.M.A.R.T status bad backup and replace. Press F1 to resume or F2 to enter setup. (heeft blijkbaar met Harde Schijf te maken?) Op F2 drukken doet echter niets. Als ik op F1 druk gaat hij gewoon verder met opstarten, maar komt de computer niet verder dan Starting Windows. IK heb geprobeerd mijn computer op te starten via Safe Mode, maar hier blijft hij steken op classpnp.sys. (geen enkele van de safemodes werkt). Ik heb ook Startup Repair geprobeerd, deze laad de bestanden wel, maar wordt daarna een zwart scherm met niks erop te bekennen. Deze problemen kwamen uit het niets en ik weet dan ook niet waar het aan ligt. Ik hoop dat jullie mij z.s.m. kunnen helpen

- Fabian

Je hebt het antwoord zelf eigenlijk al gegeven : de harddisk is overleden of zo goed als overleden. Meestal komt dit soort vrij kort voordat het feitelijke sterven heeft plaatsgevonden, maar het lijkt er bij jou sterk op dat de melding tegelijk met het overlijden is gekomen.

Laatst bewerkt:
Hoe zet ik er een backup op?

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar was ik al bang voor ja...........

Als jij een splinternieuwe schijf in de winkel koopt en die plaatst, hoe had jij in gedachten dat Windows er weer op komt; je andere programma's en eigen bestanden zoals foto's, muziek, etc. etc. etc.?

Ik heb nog een harde schijf met windows 8 erop, kan ik die gebruiken?

Oke, ik heb dus op internet iets gelezen over een Windows 7 Recovery Disk. Ik heb hiervan het ISO bestand en die had ik op een cd/dvd gebrand. In de BIOS de boot volgorde zo ingesteld dat hij die als eerste zou moeten vinden maar er gebeurt niks. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Weet u hier misschien raad me?

Nee, ik wil eerst weten of hij echt kapot is doormiddel van deze Recovery. Als dit niet werkt ga ik een nieuwe monteren.

Ja maar daar zit weer een ander probleem, ik weet niet hoe ik het iso bestand op de cd zet, maar dat hij dan als ik hem in de pc stop meteen de cd scant

Houd het simpel : pak een willekeurige Windows schijf, boot ermee en als de hdd defect is, dan weet je dat binnen 60 seconden.

Beste Kroepos,

Ik heb een aantal quotes van je verwijderd. Indien je direct reageert op iemand kun je dit doen via deze knoppen "snel reageren" of "reageer op bericht".

Succes met je vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan