Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn3

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hallo allemaal!

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe mobo binnengekregen, en heb alles geinstalleerd. Enigste probleem wat ik nu heb is dat hij voor maar 4 á 5 seconden aanblijft voordat hij uitgaat en even later automatisch weer opstart (daar zit ongeveer 3 seconden tussen).

Nu zag ik in mijn handleiding dat deze moederbord alleen maar 667/800/1066 memory modules ondersteund, ik heb er nu een 553 inzitten.. zou dat het zijn? Er brand wel een groen lampje continue op het mobo als de voeding aanstaat, dus kan ik er van uit gaan dat mijn voeding het goed doet? (hij is overigens ook nieuw). Mijn moederbord is een P5K SE.

Alvast bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groet,

Martijn

Heb je al geprobeerd om zonder hardware op te starten dus alleen met geheugen en videokaart.

Dat heb ik al geprobeerd ja, maar dan start die ook alleen maar voor 5 seconden voordat die uitvalt, waarna hij na 3 seconden weer opstart.

Alle connectors wel goed aangesloten?
Al een andere voeding geprobeerd?

Ik heb het met een andere voeding geprobeert, maar ook hierbij start hij niet op. Het lampje op mijn moederbord brand wel groen als ik een voeding aansluit... zou het dus toch aan de geheugen kunnen liggen? Dat hij het gewoon niet pakt omdat het een 5300 model is?

Even een update. Ik heb een nieuwe voeding gekocht (deze keer een A-merk), maar ook hierbij start hij niet op. Momenteel doet hij helemaal niks, hij start totaal niet op. Zou het aan de processor kunnen liggen? De moederbord zelf is nieuw, en er blijft een groen lampje branden als ik de voeding aanzet.

Ik heb overigens ook deze processor in de oorspronkelijke mobo gezet, maar deze wilt ook niet opstarten (doet ook niks).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan